Gå til innhold

Sjaman Durek


Anbefalte innlegg

På tross av hele den der arverekke valgt av gud greia, så mener jeg det å ha en relevant utdannet kronprins som har forberedt seg hele livet til å gjøre en så god som mulig jobb som sikkerhetsventil og diplomat for staten er en mye bedre ordning enn en ren popularitetskonkurranse der man velger realitykjendiser til president.

Som modell tror jeg tilstanden i USA hadde vært bedre nå om de hadde noen som kunne rynke panna og si "hmm" hvis presidenter eller presidentkandidater spiller for farlig spill. Man kunne la demokratiet fungere som det skal, uten politisk innflytelse fra kongehus, inntil noen forsøkte velte demokratiet. Da hadde man hatt noen som kunne sette det på rett kjøl igjen.

En av egenskapene med monarkiet er at monarken ikke byttes ut veldig ofte. Dermed kan man ha ett dyktig individ lenge, og har god innsikt om det neste individet som eventuelt tar over. De to neste individene som står på arvelisten virker særdeles godt egnet, såvidt jeg har oppfattet. Det er mer enn jeg kan si om de mest sannsynlige neste statsministerne.

En av de andre egenskapene ved monarkiet er at det, i Norge, kan omgjøres av Stortinget om så er ønskelig. Hvis f.eks. Haakon Magnus skulle bli omvendt av en sjaman, så trenger ikke folket finne seg i en slik monark i lengden.

Så bør man kanskje ta diskusjonen om hva slags statsform man ønsker som erstatning uansett. Lenge før det er nødvendig. For en løsning som hastes på plass vil garantert føre til maktsentrering rundt en manipulerende populist innen det har gått veldig mange perioder.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hatredFan911 skrev (3 timer siden):

Du leste vel ikke artikkelen. Er det for mye å forlange synes du når du poster dette? Her har han faktisk helt rett og svarer godt for seg. Det perverse er i USAs rettsystem.

Joda jeg leste den. Der står det også noe om taushetserklæring og at «kontrakten» er gyldig i hele verden, selv om den er utarbeidet i California.

Her stinker det …….

Lenke til kommentar
tommyb skrev (1 time siden):

På tross av hele den der arverekke valgt av gud greia, så mener jeg det å ha en relevant utdannet kronprins som har forberedt seg hele livet til å gjøre en så god som mulig jobb som sikkerhetsventil og diplomat for staten er en mye bedre ordning enn en ren popularitetskonkurranse der man velger realitykjendiser til president.

Som modell tror jeg tilstanden i USA hadde vært bedre nå om de hadde noen som kunne rynke panna og si "hmm" hvis presidenter eller presidentkandidater spiller for farlig spill. Man kunne la demokratiet fungere som det skal, uten politisk innflytelse fra kongehus, inntil noen forsøkte velte demokratiet. Da hadde man hatt noen som kunne sette det på rett kjøl igjen.

En av egenskapene med monarkiet er at monarken ikke byttes ut veldig ofte. Dermed kan man ha ett dyktig individ lenge, og har god innsikt om det neste individet som eventuelt tar over. De to neste individene som står på arvelisten virker særdeles godt egnet, såvidt jeg har oppfattet. Det er mer enn jeg kan si om de mest sannsynlige neste statsministerne.

En av de andre egenskapene ved monarkiet er at det, i Norge, kan omgjøres av Stortinget om så er ønskelig. Hvis f.eks. Haakon Magnus skulle bli omvendt av en sjaman, så trenger ikke folket finne seg i en slik monark i lengden.

Så bør man kanskje ta diskusjonen om hva slags statsform man ønsker som erstatning uansett. Lenge før det er nødvendig. For en løsning som hastes på plass vil garantert føre til maktsentrering rundt en manipulerende populist innen det har gått veldig mange perioder.

Norges konger er ikke konger av Guds nåde :) den siste som ble salvet til konge (som symboliserer valgt av Gud) var Håkon, fra og med Olav ble de bare kronet, for å symbolisere at de ikke er konger av Guds nåde men valgt av folket :) 

(Og nei jeg er ikke rojalist, var det lenge, mye pga Olav som var en flott konge, men de siste åra med Märtha-berta og alt det andre har gjort meg meget negativ til hele greia)

Lenke til kommentar
Rune_says skrev (4 timer siden):

For eller mot monarkiet om det blir Kong Durek?   Mot 

Det positive hvis de arver er at da får vi en vaskeekte heksedronning, og hennes gemal reptil-faraoen fra ytre rom.

Hva skal jeg si, alltid likt førkrigs-fantasy og SF. :) 

Jeg foreslår da at Norge skifter navn til Hyperborea.

Eller kanskje Lochlann?

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (2 timer siden):

Det positive hvis de arver er at da får vi en vaskeekte heksedronning, og hennes gemal reptil-faraoen fra ytre rom.

Hva skal jeg si, alltid likt førkrigs-fantasy og SF. :) 

Jeg foreslår da at Norge skifter navn til Hyperborea.

Eller kanskje Lochlann?

Kong Durek og Dronning Martha ???

Et fungerende monarki forutsetter en regent som er samlende, klok og oppegående.
Ingen av disse fyller disse rollene så det hadde vært kroken på døra for det norske monarkiet……

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 23.1.2024 at 2:42 PM, Gjest slettet-ld9eg7s96q said:

Det er "akseptabelt" hvis du lar all tvil komme Durek til gode og aksepterer hans begrunnelse for hvorfor dette er i avtalen. Synes du det er grunnlag for å la tvilen komme ham til gode her, med denne sjarlatanens "track record"?

I dette tilfellet synes eg tvilen kommer godt til gode. Vi vet hvor perverst det er med søksmål i USA.
Og eg kan faktisk ikke fordra durek, og er vel derfor eg tar hans forsvar nå, så det blir tydelig hvorfor denne fyren er ufordragelig, og ikke bare ender opp som skittkasting basert på clickbaits, sånn at folk etterhvert sitter med et inntrykk av at han er utsatt for skittkasting.

Lenke til kommentar

Nå var det jo ingen der borte i USA, som var villig til å betale "asking price" for slike seanser med berøring av kjønsorganer for kr 20.000, gjennom de siste 5 årene.

Hvis dette skal overføres og tilpasses norske forhold, da må vel det bli noe i retning av "Thaimasasje med åndelig veiledning og nær sex opplevelser."

Hva skal man tro er markedsprisen for noe sånt, her i Norge? Kan være at det er noen, som på en eller annen måte er i bransjen, som vet svaret?

Endret av arne22
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
hatredFan911 skrev (2 timer siden):

I dette tilfellet synes eg tvilen kommer godt til gode. Vi vet hvor perverst det er med søksmål i USA.
Og eg kan faktisk ikke fordra durek, og er vel derfor eg tar hans forsvar nå, så det blir tydelig hvorfor denne fyren er ufordragelig, og ikke bare ender opp som skittkasting basert på clickbaits, sånn at folk etterhvert sitter med et inntrykk av at han er utsatt for skittkasting.

Greit nok, du har et poeng

Lenke til kommentar
arne22 skrev (3 timer siden):

Hva skal man tro er markedsprisen for noe sånt, her i Norge? Kan være at det er noen, som på en eller annen måte er i bransjen, som vet svaret?

Tar han ikke flere tusen kroner per time for en-til-en "behandlinger"? Det skulle ikke forundre meg om kåte og utnyttende "fritenkende" damer godtar både 2 og 3 års inflasjonsjustering av "behandlings"prisene som følge av den nye vilkårsteksten.

Ikke undervurdert kåtheten og moralsk forfall hos middelaldrende "fritenkende" kvinner. Du vet sånne som reiser på til Zansibar for å leie seg mannlig hore, eller de som "realiserer seg selv" med trommekurs og alternativ medisin. Har du peiling på hvor store mengder kvinner som drar på sånne alternativmesser i Norge, eller dyrker alternativhobbyen på andre måter? Durek har et stort marked å ta av.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 26.1.2024 at 8:47 AM, arne22 said:

Hvis dette skal overføres og tilpasses norske forhold, da må vel det bli noe i retning av "Thaimasasje med åndelig veiledning og nær sex opplevelser."

 

djevelutdrivelse med happy ending virker da som en spennende kombinasjon, eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Sviskepott said:

Hadde vært veldig gøy om en troverdig, hemmelig journalist bestilte time med "full pakke" fra hans magiske hender og skrev trinn for trinn om det etterpå.

Her må vil vel ha en sak som passer godt for Finansavisens redaktør?

https://www.finansavisen.no/samfunn/2023/12/15/8072455/durek-verrett-er-en-dust

Med full pakke og full behandling av kropp og sjel, så skulle man vel tro at det er en god sjanse for at omtalen skifter om til å bli ganske positiv?

Lenke til kommentar

Merker jeg blir irritert hver gang media tar opp det fjolset der, selv når det er noen som setter han på plass som Hegnar gjør der.

Jo fortere han forlater vår verden (og ender opp hvor enn han tror han ender opp) jo bedre. Snakk om å bidra til å ødelegge samfunnet steg for steg. Det er også flaut at noen fra kongefamilien legitimerer han på den måten. Nå er jo Märtha klin kokos fra før av og burde vært offisielt ute av kongehuset og familien for mange år siden. 

Men VG og andre tjener vel masse på klikk rundt Durek. Bare synd de ikke er kritiske nok. Burde være brudd på PFU å bare videreføre det pisset Durek kommer med.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dureks mor på kontrakt med Se og Hør

Sitat

"Jeg vil advare alle nordmenn mot min egen sønn".

Sitat

— Det er et overlagt karakterdrap på Durek, sier søsteren Angelina Verrett.

Flere ganger har moren gått ut mot sjamanen i Se og Hør:

– Hvordan kan en mor gjøre noe sånt? Og hvem kan få en mor til å gjøre noe sånt, spør Angelina (50).

– For du vet, moren min er 80 år gammel.

Hun ser bort på halvbroren Brandon Clarke (42). De to møter VG i New York for å fortelle om hvordan de opplever at familien er blitt revet i stykker.

Sitat

Det er også noe søsknene ikke vet:

  • Se og Hør-journalisten som står som forfatter av disse sakene, var i mange år en nær venn av prinsesse Märtha Louises eksmann, forfatteren og maleren Ari Behn.
  • Dureks mor er på kontrakt med Se og Hør.
  • En annen som er blitt intervjuet om Durek, sier til VG at Se og Hør-journalisten ga uttrykk for å ha en personlig agenda i saken.
  • Etter Ari Behns død startet en av hans venner, amerikaneren Taro Gold, en privat etterforskning av Durek Verrett.

Resultatet av etterforskningen, en 124 sider lang rapport, ble forsøkt spredt til personer i og rundt kongefamilien. Målet var å advare mot den kontroversielle sjamanen.

– Alt jeg gjorde, gjorde jeg av kjærlighet, sier Taro Gold til VG i dag.

Sitat

Sjefredaktør Ulf «Uffe» André Andersen sier at ukebladets «eneste agenda» er å ha den beste journalistikken om kongehuset.

https://www.vg.no/rampelys/i/Q7nMbV/se-og-hoer-forsvarer-durek-dekningen

https://www.vg.no/rampelys/i/jlVgMe/prinsesse-martha-mener-se-og-hoer-utnytter-dureks-mor

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Se & Hør er Se & Hør. Og de går kanskje noe ufint frem her.

Men man også ha i bakhodet at Durek er en kvakksalver og narsissist av rang. Jeg mener kvakksalverloven bør gjeninnføres slik at personer som Durek og Martha kan straffes for å lure syke og gamle fra sparepengene sine.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

https://www.nrk.no/nyheter/martha-louise-har-fatt-nok-_-vil-ikke-snakke-med-pressen-1.16848735

Sitat

Prinsesse Märtha Louise skriver i et innlegg på Instagram at hun og hennes forlovede Durek Verrett har fått nok i forkant av bryllupet deres, og at paret ikke lenger vil besvare henvendelser fra pressen.

– Vi vet at deler av pressen vil fortelle løgner om oss i det bryllupet nærmer seg. Mens vi forbereder oss på den store dagen er vi dedikerte til å ta vare på hverandre, skriver prinsessen.

Hun legger til at de prioriterer den mentale helsen deres og kjærligheten for hverandre. Paret skal gifte seg i Geiranger i sommer.

De har denne uken kritisert ukebladet Se og Hør i sin egen podkast. De er kritiske til at bladets avtale med Verrets mor om betaling for bilder.

Greit nok for meg.  I minst har dronning Sonja og kong Harald godt av en pause. De er 86 år gamle.

Verrett er også født inn i overklassen og ble kjørt i dyre biler til skolen, vet jeg nå. De passer godt sammen.

Jeg er ikke så opptatt av hvem som ankommer i helikopter til Geiranger. Bryllupet blir likevel historisk. Den første med afrikanske aner/mørk hudfarge som blir giftet inn i det nordiske/europeiske kongehuset. Men at det er ulike meninger om bakgrunnen hans.  https://no.wikipedia.org/wiki/Durek_Verrett

Sitat

Durek Verrett ble født som Derek David Verrett, men endret navn til Durek Verrett i 2014.[5] Verrett er oppvokst i California, og har oppgitt at hans mor er av norsk-indisk avstamning og at faren opprinnelig er fra Haiti. Verrett hevder å være sjette generasjons sjaman.[6] I et intervju i 2009 hevdet Verrett å være «født inn i nedarvet haitisk voodoo og norsk urfolksmedisin».[7] Ifølge kongehushistorikeren Marlene Koenig kan farens familie påvises i de amerikanske delstatene Louisiana, Virginia og Georgia de siste 200 årene, uten noen kjent haitisk tilknytning.

FN-rapport: Barn av afrikansk avstamning «ikke ansett som barn i det hele tatt»

Lenke til kommentar
Subara skrev (12 timer siden):

Jeg er ikke så opptatt av hvem som ankommer i helikopter til Geiranger. Bryllupet blir likevel historisk. Den første med afrikanske aner/mørk hudfarge som blir giftet inn i det nordiske/europeiske kongehuset. 

En nymoderne versjon av «Brudeferden i Hardanger».
En dæsj nasjonalromantikk, utvannet med kulturpolitisk korrekthet samt et fedd mystisisme blir neppe noe mer enn en hypet Se & Hør-sak
 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (11 timer siden):

En nymoderne versjon av «Brudeferden i Hardanger».
En dæsj nasjonalromantikk, utvannet med kulturpolitisk korrekthet samt et fedd mystisisme blir neppe noe mer enn en hypet Se & Hør-sak
 

Tja, kongen og dronningen kommer vel i bryllupet.
Det sies nå at bruddet med pressen kommer fra slottet, og at prinsessen må tenke litt på hvordan hun fremstår. 
Det viktigste har blitt å motbevise løgnene om dem fra pressen, bla at Durek ikke vokste opp i fattigdom og at vennene var misunnelig på ham. Heller en feks. å hjelpe den fattige moren til Durek, som får betalt av Se og Hør for å sverte dem.

Jeg hørte på podcasten hun er med i, og jeg synes hun bør oppsøke psykolog for å bearbeide paparazziane i barndom og nåtid. Det ble veldig selvsentrert, som om hun var i en krise.

Før drev Martha med veldedig arbeid på si, som fremstår mer sympatisk når man er vokst opp privilegert, men hun mistet oppdragene pga Durek som er enda mer kontroversiell, eller at det ble dobbelt opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...