Gå til innhold

Sjaman Durek


Anbefalte innlegg

Inspector skrev (14 timer siden):

Durek: «pressen er ute etter meg»:  

https://www.dagbladet.no/kjendis/om-pressen-ute-etter-meg/80749403

Se der ja, der kom offerkortet frem etter at han selv har presentert hårreisende behandlingsmetoder og okkulte prinsipper for barneoppdragelse. Var dette overraskende ?

Jeg vil heller hevde at pressen inntil nylig har vært svært forsiktige for å unngå å få rasismekortet i fleisen.

Norsk presse burde ha vært langt mer brutal.

Märtha Louise er nr. 4 i den norske kongelige arverekkefølgen, skulle Haakon Magnus og hans familie ryke med i en flyulykke, skal altså dronning Märtha Louise og gemalen, Sjaman Durek, representere Norge i en rekke nasjonale og internasjonale sammenhenger, bl.a. som å åpne Stortinget, å avholde Statsråd hver fredag, og å gjennomføre statsbesøk.

Arverekken - Det norske kongehus (kongehuset.no)

Hælvete heller.

Jeg har alltid vært en tilhenger av kongehuset, prinsipielt er jeg motstander av det. Men de tre første kongene har gjort en slik god jobb at jeg ikke har brukt så mange kalorier på å være prinsipiell.

Märtha Louise skulle ha fått et enkelt valg. Gift deg med denne tullkuken, men sørg da for å frasi deg selv og din slektsgren arverettigheten til tronen. Herunder prinsessetittelen, heretter er du en vanlig borger.

Hun fremstår som en uansvarlig slufse, hun har ingen motforestillinger mot å bruke prinsessetittelen for alt det den er verdt. Men har nå i mange år - og det gang på gang - vist at hun ikke forstår hva det innebærer å inneha prinsessetittelen. Og jeg begynner også etter hvert å stille spørsmål ved Kong Harald V's vurderingsevne. Han kan ikke lenger bare gå rundt å flåse i vei om at han ser frem til bryllupet, for det gjør han ikke. 

Endret av Windfarmer
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Subara skrev (På 30.12.2023 den 10:54 PM):

Jeg synes det er rart å mistenke Durek for ikke å tro selv på hva han driver med.

Hva er rart med det ? Vi vet vel egentlig ikke, at han opptrer som nok en svindler som gjør ting som en svindler gjør kan jo helt klart lede mistanken til at han er en svindler, det er mulig han tror på det han sier også, men grådigheten hans tyder vel på noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (25 minutter siden):

Hva er rart med det ? Vi vet vel egentlig ikke, at han opptrer som nok en svindler som gjør ting som en svindler gjør kan jo helt klart lede mistanken til at han er en svindler, det er mulig han tror på det han sier også, men grådigheten hans tyder vel på noe annet.

Jepp, dette.

Hvis han faktisk tror på «pengeånden», at han egentlig er en reptilfarao, og at han kan rense kvinners vagina er han jo splitter pine gæern.

Endret av Entern
  • Liker 3
Lenke til kommentar

@Windfarmer Helt enig. Det er totalt uholdbart at Martha beholder sin plass i arverekka på den måten. Hun og Durek fremstår som en mellomting mellom klovner og Jim Jones. Kongen må ta bastante grep for å unngå at Norges kongehus blir totalt undergravd og latterliggjort i framtida. Dette er kanskje det viktigste han kan gjøre i sin gjenværende tid. Håper på resolutt handling før bryllupet for det blir neppe bedre etter.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tenker at monarkiet står på trappene til å avvikles. De lever som oss og gifter seg med vanlige og "uvanlige" folk. Ellers har jeg sansen for kong Harald, mange yngre har det også.

Hørte noe ymt om at prinsesse Alexandra ikke burde leve som skjult samboer på Grünerløkka og ha en vanlig jobb.

Selv om Martha Louise finner på mye rart, er hun jo fortsatt sin fars og mors datter. De kommer selvfølgelig i brylluppet selv om det er med en sjaman. Har foreldre noe de skulle sagt når barna finner livsledsager? Nei, det var i gamle dager.

Først fikk Sonja gjennomgå, deretter Ari Ben. Passet seg heller ikke å gi ut boka "Trist som faan". Moren helbreder med krystaller. Alenemoren Mette-Marit har en broket fortid og hadde alkoholisert far. Men en mørkhudet sjaman tar nok kaka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Hva er rart med det ? Vi vet vel egentlig ikke, at han opptrer som nok en svindler som gjør ting som en svindler gjør kan jo helt klart lede mistanken til at han er en svindler, det er mulig han tror på det han sier også, men grådigheten hans tyder vel på noe annet.

Noe kan være staffasje, da det er forskjell på hvor mye man er opptatt av innpakningen/glamour - er materialist eller ikke. Han jobber i Hollywood. Der tror jeg de er litt like, Martha Louise med engelskolen og englefjærene, liker eventyr/mytologi og født inn i overklassen med kjendisvenner.

Jeg tror businessen hadde gått dårlig hvis han ikke var overbevist selv.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Subara said:

Men en mørkhudet sjaman tar nok kaka.

Fargen på en falskspiller har vel kanskje ikke så mye å si. Det er jo ikke hvordan man ser ut som bør telle, men hvordan man oppfører seg. (Ref Martin Luther King)

Durek Verret er jo ikke født Durek Verret. I følge Wikipedia så ble han døpt Derek Verret, men for å realisere produktet "Sjaman Durek" så skiftet han nevnfra Derek til Durek. Ikke en gang navnet er helt sant, men noe som er tilpasset for anledningen.

Durek Verret har i følge Wikipedia ingen bakgrunn fra sjamaniske, teologi eller noe annet. Han er en kriminell som har blitt dømt til 5 års fengsel og som av en eller annen grunn har sluppet ut etter ett års soning. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Durek_Verrett

På sin hjemmeside så beskriver han seg selv slik: 

Quote

Shaman Durek has studied extensively, extracting the best from all the world philosophies, religions, spiritual teachings, and theories."

https://shamandurek.com/about/

I virkelighetens verden så er han i følge Wikipedia et dropout som ikke sluttførte den videregående skole. (High school i USA) 

Mens prinsessen fortsatt hadde offesielle oppgaver for kongehuset og norge, så lanseres nettsiden og kampanjen: The Princess and the Shaman

https://www.theprincessandtheshaman.com/

For å maksimere profitten ut ifra dette, så forsøkte Durek/Derek å registrere varemerket "The Princess and the Shaman".

https://www.seher.no/kongelig/soknaden-aktiv-igjen/79413477

 

Endret av arne22
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (13 minutter siden):

Hvorfor det ? Svindlere er gjerne syke mennesker uten noen form for empati, jeg tror de greier seg helt greit med de egenskapene disse psykopatene gjerne innehar. 

Kan jo være begge, selvfølgelig. Tenk Jonestown. 😰

Lenke til kommentar
Entern skrev (13 minutter siden):

Kan jo være begge, selvfølgelig. Tenk Jonestown. 😰

Dureks intense karismatiske religiøse fremtoning har klare likhetstrekk med Jim Jones. Dette er despot-materiale. Hvis han er på den moderate siden nå før bryllupet lurer jeg virkelig på hvordan han blir etter det. Et bryllup binder han mye sterkere til kongehuset så det blir stadig vanskeligere å skille lag om det går for langt. Kongen er gammel og blir svakere for hvert år. Psykopater er gjerne på riktig side inntil de har bundet offeret tilstrekkelig, før de kan vende seg to the dark side. Siste kapittel i dette syke sekt-opplegget kommer neppe i 2024 heller.

Endret av Simen1
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Dureks intense karismatiske religiøse fremtoning har klare likhetstrekk med Jim Jones. Dette er despot-materiale. Hvis han nå er på den moderate siden før bryllupet lurer jeg virkelig på hvordan han blir etter det. Et bryllup binder mye sterkere til kongehuset så det blir stadig vanskeligere å skille lag om det går for langt. Psykopater er gjerne på riktig side inntil de har bundet offeret tilstrekkelig, før de kan vende seg to the dark side. Siste kapittel i dette syke sekt-opplegget kommer neppe i 2024 heller.

Jepp. Dette kan bli ganske ille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
arne22 skrev (4 minutter siden):

Fargen på en falskspiller har vel kanskje ikke så mye å si. Det er jo ikke hvordan man ser ut som bør telle, men hvordan man oppfører seg. (Ref Martin Luther King)

Durek Verret er jo ikke født Durek Verret. I følge Wikipedia så ble han døpt Derek Verret, men for å realisere produktet "Sjaman Durek" så skiftet han nevnfra Derek til Durek. Ikke en gang navnet er helt sant, men noe som er tilpasset for anledningen.

Durek Verret har i følge Wikipedia ingen bakgrunn fra sjamaniske, teologi eller noe annet. Han er en kriminell som har blitt dømt til 5 års fengsel og som av en eller annen grunn har sluppet ut etter ett års soning. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Durek_Verrett

På sin hjemmeside så beskriver han seg selv slik: 

Sitat

Shaman Durek has studied extensively, extracting the best from all the world philosophies, religions, spiritual teachings, and theories."

https://shamandurek.com/about/

I virkelighetens verden så er han i følge Wikipedia et dropout som ikke sluttførte den videregående skole. (High school i USA) 

Mens prinsessen fortsatt hadde offesielle oppgaver for kongehuset og norge, så lanseres nettsiden og kampanjen: The Princess and the Shaman

https://www.theprincessandtheshaman.com/

For å maksimere profitten ut ifra dette, så forsøkte Durek/Derek å registrere varemerket "The Princess and the Shaman".

https://www.seher.no/kongelig/soknaden-aktiv-igjen/79413477

 

Skjønner du er skeptisk, og du er ikke den eneste. Hele Norge følger med.

Sitat

Derrett has said that he was convicted and sentenced to five years imprisonment in the United States after he had organized a party in an abandoned house that was set on fire.[14] He said that he served one year in prison before being released on parole.[15][16][17][18]

Kan det være gjort i ungdommen?

Jeg tenker at de tilhører et eget miljø som lever utenfor samfunnet, overklasse, makt til å heve seg over normer og regler, noe som er arrogant og i verste fall straffbart, kontroversiell livsstil. Ikke spesielt sympatisk og motsatsen til verdier som måtehold, innordne seg, ikke skille seg ut og likne på naboen.

Sitat

The Princess and the Shaman

Er jo en veldig god innpakning, nesten som et eventyr. Men det ble problemer da hun faktisk er en prinsesse. Princess kan også være et kjælenavn for vakker kvinne, kjæreste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (8 timer siden):

Hvorfor det ? Svindlere er gjerne syke mennesker uten noen form for empati, jeg tror de greier seg helt greit med de egenskapene disse psykopatene gjerne innehar. 

Så han er på en måte en ekvivalent til laksenæringen?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Subara said:

Skjønner du er skeptisk, og du er ikke den eneste.

Nå er det vel en forskjell på å være skeptisk til å være 100% sikker på at Derek/Durek framstår som kunnskapsløs, i forhold til fagområdet filosofi. Det som han har å komme med bærer jo bare preg av å være overfladisk, platt svada fra ende til annen. I forhold til dette temaet, så vil jeg tro at det er mange av oss som vil være bedre sjamaner enn Derek/Durek. Her er nok Derek/Durek ikke en gang en sjaman på juniornivå, men heller noe i retning av en "helt alminnelig tøysekopp".

9 hours ago, Subara said:

Er jo en veldig god innpakning, nesten som et eventyr.

Det er jo dette som er svindlerens historie.

Det som er litt spesielt med dagens teknologi og dagens samfunn, det er at vi deler nettverk med alle verdens kriminelle og alle verdens bedragere, ved siden av alt det som er vwldig bra, som også finnes på Internett.. 

Før i tiden så var det slik at mennesker med vrangforestillinger og mentale sykdommer ble sperret inne på mentalsykehus. Etter den nedleggelse av de psykiatriske sykehusene så er ganske mange tidligere pasienter tilbakeført til lokalsamfunnene og til Internett.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/de-psykiatriske-sykehusene-forsvinner-de-selges-til-hoystbydende/o/5-95-390653

I forbindelse med en del mentale sykdommer, så vil det jo være forholdvis vanlig med forskjellige religiøse vrangforestillinger, man er den nye mesias, man snakker med åndene, man er den ene Guds utvalgte som har kommet til jorden for å vise vei, osv, osv.

I den senere tid så har vi også fått en ny kilde til "galskap og desinformasjon" og det er kunstig intelligens, eller AI. Noe av bekymringen at kunstig intelligens kanbrukes til å framskaffe så mye tull, usannheter og svada, at det blir problematisk å kunne skille mellom fiksjon og virkelighet.

Gjennom Internett og massemedia så vil vi bli bombardert med scam og usannheter hver eneste dag.

Noe av det viktigste nå i dag, det er jo å ha gode nok spamfiltere, både teknisk og mentalt, til at vi klarer å fitrere bort alt dette som har med scam, svindel, juks og bedrageri å gjøre. 

Noen av disse forsøkene på bedrageri og vrangforestillinger er jo også så helt "skrudd" at de har en aldri så liten underholdningsverdi. Noen av de tingene som Derek/Durek holder på med kan jo minne litt om god gammeldags Monty Pyton, for eksempel når Derek/Durek snakker med åndene.

 

Endret av arne22
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Begynner å bli tom for ord, så jeg lar denne mannen komme med et motsvar.

Durek Verrett utfordrer vår evne til toleranse

Sitat

Og nå har altså Durek Verrett skrevet at ifølge hans tro, så kan også ondsinnede ånder påvirke folk til å ta selvmord, og han har presentert sin metode for å svekke den onde ånden sin kraft og således forhindre at et deprimert og nedtrykt menneske skal la seg overmanne av den onde åndens tilskyndelse til å ta sitt liv.

Sitat

 

Og Fredrik Walby, forsker innenfor klinisk psykologi, mener Verret ytrer seg på en respektløs og spekulativ måte.

– I verste fall kan det Verrett sier i videoen påvirke folk til å unnlate å søke hjelp, sier Walby til Dagbladet.

 

Sitat

 

Folk innen helsevesenet mener altså at de er de eneste som kan hjelpe folk fra å ta livet av seg...

Det er ganske grovt at helsevesenet skryter av sin egen evne til å hjelpe, når virkeligheten er at suicidale ungdommer knapt får noen hjelp i det hele tatt av helsevesenet.

 

Sitat

I min verden er det ganske anerkjent at man kan påvirke sin sinnstilstand ved hjelp av såkalte affirmasjoner, d.v.s. at man lærer å gjenta positive setninger for seg selv, med den effekten at de kan erstatte destruktive og depressive tankemønstre.

Til og med min mor på 92 år, som bor sammen med oss, og som har en tendens til å bli overmannet av angst og frykt, forteller at dersom hun og jeg sammen sier «alt går bra», så dempes og erstattes av positive tanker.

Så hvem kan si noe sikkert? Dersom en nær person hjelper en suicidal person til å erstatte de onde tankene med mere positive, uansett om det finnes ånder eller ikke, kan vi uten videre avvise at det kan ha en positiv effekt?

 

Sitat

 

Jeg må innrømme at jeg er temmelig skuffet over den voldsomme kritikken og fordømmelsen Durek Verrett og prinsesse Märtha utsettes for. Jeg synes den gjenspeiler en intoleranse og uforstand om andre livssyn.

Vi som har kontakter rundt omkring i verden, og har opplevd hvordan livssyn av samme type som Dureks er utbredt, har lært oss at det egentlig bare er uttrykk for trangsynthet og intoleranse å være så fordømmende mot andre menneskers tro.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...