Gå til innhold

Sjaman Durek


Anbefalte innlegg

Subara skrev (5 minutter siden):

 På meg virker det som hun har bein i nesa.

Jeg tenker at et sted i fremtiden så ligger det et digert mageplask hun aldri har kjent maken til og venter på henne. 
En erkjennelse til sist. Jeg tok feil. Jaja, hun slipper å stå i kø for psykologer og behandlere når den tid kommer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Subara skrev (13 minutter siden):

. På meg virker det som hun har bein i nesa.

På meg virker det som beinet i nesa har forsvunnet i takt med traumene og den utsvevende/alternative livsstilen.

Nå klamrer hun seg til sjamanen som en redningsbøye i opprørt hav, med en naiv tro på at alt blir bedre ved å lukke øynene og strekke strikken maksimalt.

Endret av Inspector
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (2 minutter siden):

På meg virker det som beinet i nesa har forsvunnet i takt med traumene og den utsvevende/alternative livsstilen.

Nå klamrer hun seg til sjamanen som en redningsbøye i opprørt hav, med en naiv tro på at alt blir bedre ved å luke øynene og strekke strikken maksimalt.

Får ikke håpe det, da.

Men svært dramatisk at eksmannen tok sitt eget liv. En stor påkjenning i livet hennes. Og det er tydelig at mediene er noe hun takler dårlig. Selv om det ligger en dobbelthet der, i og med at hun trenger publisitet for å markedsføre egen næring.

Det blir jo bare antagelser og spekulasjoner. Sånn er det å være kjendis, alle har en mening om deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sviskepott skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker at et sted i fremtiden så ligger det et digert mageplask hun aldri har kjent maken til og venter på henne. 
En erkjennelse til sist. Jeg tok feil. Jaja, hun slipper å stå i kø for psykologer og behandlere når den tid kommer. 

Neppe. Hun er for dypt inni kaninhullet til at hun noen gang kommer ut i virkelighetens verden igjen. Kvakksalveriet sitter dypt i henne og definerer hennes identitet. Uten det så har hun ingenting igjen. Derfor vil tullet vare livet ut. Det samme gjelder Durek.

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
17 hours ago, Simen1 said:

Det samme gjelder Durek.

Nå er vel denne karen forretningsdrivende, er han ikke det?

Hvis man markedsfører og selger et produkt, eller forestillingen om et produkt, så vil man jo primært sett være opptatt av hva kundene tror og ikke hva man selv tror. Det viktige vil vel da være hvordan man kan manipulere virkeligheten og omgivelsene og å bruke medhjelpere, slik at man oppnår makt, salg og inntekter.

Hvis det produktet man selger er "sjamanisme", så vil man vel normalt ikke tro på dette selv? Noe av forutsetningen for å kunne markedsføre og selge et slikt produkt, det må da være at man selv har full oversikt og kontroll, slik at man kan manipulere og overbevise andre? 

Kunne en person ha markedsført og solgt "sjamanisme", og etablert en forretningsvirksomhet på basis av dette, hvis han trodde på det selv?

Rollefordelingen bør vel være at selger er kynisk, kald og manipulerende, mens kjøper er naiv og godtroende, må det ikke bli slik?

Endret av arne22
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, arne22 said:

Nå er vel denne karen forretningsdrivende, er han ikke det?

Hvis man markedsfører og selger et produkt, eller forestillingen om et produkt, så vil man jo primært sett være opptatt av hva kundene tror og ikke hva man selv tror. Det viktige vil vel da være hvordan man kan manipulere virkeligheten og omgivelsene og å bruke medhjelpere, slik at man oppnår makt, salg og inntekter.

Hvis det produktet man selger er "sjamanisme", så vil man vel normalt ikke tro på dette selv? Noe av forutsetningen for å kunne markedsføre og selge et slikt produkt, det må da være at man selv har full oversikt og kontroll, slik at man kan manipulere og overbevise andre? 

Kunne en person ha markedsført og solgt "sjamanisme", og etablert en forretningsvirksomhet på basis av dette, hvis han trodde på det selv?

Rollefordelingen bør vel være at selger er kynisk, kald og manipulerende, mens kjøper er naiv og godtroende, må det ikke bli slik?

Tror du har forstått det.

Dette gjelder vel ikke bare direkte forretnings-drivende men også mange religiøse ledere med makt og diktatorer/propagandister. De finner jo *selv* opp sine fortellinger. Tipper at for eksempel Putin ikke tror på alle sine egen-produserte fortellinger.

Dersom jeg forteller deg en løgn som jeg finner på selv, så tror jeg selvsagt ikke på den selv 🙂 2+ 2 = ?

Endret av lada1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Forretningen hadde gått dårlig hvis han ikke trodde på historien bak.

Verden er stor. Hvorfor skulle det ikke finnes en overbevist sjaman blant de over 7 milliarder menneskene som går rundt i to sko. Vi har også det som kalles stormannsgalskap, grandiost selvbilde innenfor spekteret av narsissisme. Jeg har ikke oversikt over Dereks virkeområde, men healere finnes det en god del av.

Sitat

 

Healing er en fellesbetegnelse for ulike alternative behandlingsteknikker som skal muliggjøre psykisk og fysisk helbredelse uten bruk av konvensjonelle medisinske metoder.

Healing baserer seg på tro, og har ingen forankring i kunnskapsbasert medisin eller naturvitenskap.

 

https://sml.snl.no/healing

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Det er mange svindlere der ute, de tror ikke nødvendigvis på sine egne løgner, de er dog meget gode til å manipulere, det er styrken til svindleren. 

Ja, det finnes svindlere. Men med så mye publisitet tar man i så fall en stor sjanse. Er da i så fall en lite taktisk og mindre begavet svindeler.

Og engleskolen til Martha. Er hun en svindler? Hun hevdet hun fant fjær etter englene. Man kan tro på mye rart.

Lenke til kommentar
Subara skrev (Akkurat nå):

Ja, det finnes svindlere. Men med så mye publisitet tar man i så fall en stor sjanse. Er da i så fall en lite taktisk og mindre begavet svindeler.

Og engleskolen til Martha. Er hun en svindler? Hun hevdet hun fant fjær etter englene. Man kan tro på mye rart.

Når man profiterer på løgn og bedrag så vil jeg påstå at det er svindel, angående publisitet så ser jeg ikke det som et minus, problemet er at denne bandittgjengen er beskyttet av sin status, det gjør nok ting veldig vanskelig i forhold til tiltale å lignende. Man kan tro mye rart, men selger man bæsj som rosiner så tror jeg folk flest blir litt forbanna, med rette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Når man profiterer på løgn og bedrag så vil jeg påstå at det er svindel, angående publisitet så ser jeg ikke det som et minus, problemet er at denne bandittgjengen er beskyttet av sin status, det gjør nok ting veldig vanskelig i forhold til tiltale å lignende. Man kan tro mye rart, men selger man bæsj som rosiner så tror jeg folk flest blir litt forbanna, med rette. 

Svindel for oss og de som ikke lar seg overbevise, men ikke for de selv. Alternativmiljøet har sine egne tilhengere.

Tror Durek gjør det bra som åndelig veileder i Hollywood.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Durek er så syk som mange vil ha det til, jeg tror han er kynisk og manipulativ. Han vet nok meget vel hvor lite det er i det han holder på med, og dermed er han også da helt avhengig av slike "kreative stunts" for å holde varm luft i ballongen.

 

Screenshot-2023-12-18-at-12-11-26-sjarla

Endret av Kakkelfant
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Så hvis en er blitt lurt så er det ikke lenger svindel eller bedrag ? Jeg skjønner ikke logikken.

Å bli helbredet av en healer eller sjaman er svindel.  Med unntak av vår kjære Snåsamannen, som til og med en helseminister oppsøkte for å få hjelp med sønnen plager. Men åndelig veileding er vel ikke mer enn mer kontakt med den åndelige delen av seg selv, fred i sjelen, en form for selvutvikling -  vet ikke hva det går i. Jeg ville valgt mentor eller psykolog istedenfor. Liker ikke folk som skryter for mye av seg selv og lover bedring. Lege for fysisk sykdom.

Jeg får kontakt med det åndelige i meg selv av feks. å høre på vakker musikk.

En av Norges fremste teologer fikk snåsaevner: – Helbredelse er ikke overnaturlig Flere som hevder de kan helbrede uten å være sjaman.

Religion blir også en form for svindel da, eller?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (8 minutter siden):

Jeg får kontakt med det åndelige i meg selv av feks. å høre på vakker musikk.

Ja det er sikkert en måte å si det på, en annen måte er at musikk bidrar til å skille ut dopaminer å endorfiner, du vet såkalte "lykkehormoner". 

Subara skrev (11 minutter siden):

Med unntak av vår kjære Snåsamannen,

Ingen unntak, mannen var en kaldblodig svindler samme faen hvem som lot seg lure.

Subara skrev (13 minutter siden):

Religion blir også en form for svindel da, eller?

Er ikke det åpenbart ? Er det noe som helst ved religion som er sant eller nyttig, er det noe ved religion som ikke dreier seg om å dra inn penger til tempelet ? Så de kan lønne prester til å myrde å voldta umoralske barn osv. Tidenes største å ondeste svindel. 

 

 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
4 hours ago, skaftetryne32 said:

Er det noe som helst ved religion som er sant eller nyttig,

Det kan vel variere litt. Disse var vel ikke så nyttige, men markedsføringen var åpenbart god nok til at disiplene kom for å oppleve lykken i fellesskapet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Manson

https://www.britannica.com/event/Jonestown

Det er godt vi har noen som kan dette med å vise vei ... eller ?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, Subara said:

Ja, det finnes svindlere. Men med så mye publisitet tar man i så fall en stor sjanse. Er da i så fall en lite taktisk og mindre begavet svindeler.

Og engleskolen til Martha. Er hun en svindler? Hun hevdet hun fant fjær etter englene. Man kan tro på mye rart.

Det er mye kommersielt som kan kalles mer eller mindre direkte svindel. Å selge ideer om engler (med god fortjeneste) er kanskje direkte svindel og dermed straffbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...