Gå til innhold

Nordmenn risikerer nå fengsel og bot for å påstå at det bare finnes to kjønn


Anbefalte innlegg

jjkoggan skrev (21 timer siden):

Using the wrong pronouns can be offensive or even harmful. Ignoring a person’s pronouns can also imply that people who are under the transgender umbrella — such as those who are transgender, nonbinary, or gender non-conforming — do not exist.

Spørsmålet her blir jo hva som er riktig pronomen. Skal en mann som påberoper seg å være en lesbisk kvinne, kunne betegnes som han, eller kan vedkommende kreve å bli tiltalt som hun/henne? Kan en som definerer seg som ikkebinær, kunne kreve at andre bruker de/dem som pronomen, et pronomen man i entall ellers kun ville benyttet om kongelige/statsledere i offisielle situasjoner? Han/Hun er allerede tatt i bruk for biologiske kjønn. Skal biologien settes til side her, for å tekkes personer med kjønnsdysfori? 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

Om en del år, kanskje dessverre om et par tiår, vil man se tilbake på denne tiden på samme måte som man ser skamfullt tilbake på behandlingen homofile fikk, og retorikken de ble utsatt for. Det er jeg ganske så sikker på.

Jeg tror at de fleste av oss allerede er «kollektivt skamfulle» over uberettiget hat som blir øst over mange grupper - deriblant trans. De må tåle beskrivelser og oppførsel som er langt over streken.

Om vi om 10 år vil være stolte av å la politiske representanter for denne utsatte gruppen få en slags blankofullmakt til å utforme undervisningen av barna våre eller overprøve medisinsk personell i behandlingen av tilstanden er mer tvilsomt.

-k

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (59 minutter siden):

Det kan jeg, også. Men hverken "mann" om en biologisk mann eller "adoptivsønn" om en gutt som er adoptert er blant dem. 😉

Og skulle jeg stått overfor et så sjabert og skrøpelig menneske, som ville laget drama over noe såpass trivielt, og tolket meg i verste mening, så hadde jeg sannsynligvis tenkt at dette ikke var et menneske som det er verdt å ha noe godt forhold til. Ingen jeg kjenner føler heldigvis noe behov for å pakke seg inn i tåpelige eufemismer og andre pynteord for å takle verden, uansett. Og de kaster i hvert fall ikke et tantrum, hvis noe som blir sagt treffer noe nært.

Mennesker som ikke tåler sånt tror jeg at det er bred oppfatning om at bør bo skjermet fra folk for sitt eget beste. 👍

Å bli uhøflig uten god grunn er ugreit. 
Jeg forteller ikke naboen at kona si var et rasshøl (selv om det var sannt)like etter hun dør og jeg kaller ikke noen adoptert hvis vedkommendes familien ber meg å ikke si det.  Noe annet viser bare dårlig karakter 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Snart kan man i Tyskland "bytte kjønn" hvert år om man ønsker 🤡🤡

Quote

Germany has been accused of “outlawing the truth” as a new proposed Bill is set to allow anyone aged 14 and over to legally change their gender and first name every year.

I England har de funnet ut at det ikke er lurt å sette menn inn i kvinnefengslene. 

Kvinnen 🤡 Karen white på bildet ble satt inn i kvinnefengselet, og surprise surprise, han voldtok flere innsatte der.

Quote

A whistleblower at Bronzefield said female inmates were ‘extremely uncomfortable’ by the transgender prisoner’s presence but felt unable to complain. 

The insider said the killer had allegedly been overheard saying, ‘I’m going to f*** you’ to one prisoner, and, on another occasion, said: ‘I love p**** – why would I want to be in a man’s prison?’ 

 

Last year it was revealed there were 40 transgender prisoners in women’s prisons in England and Wales. Almost all were born male. 

Officials confirmed there have been seven sex attacks of female prisoners by transgender inmates in recent years. 

White, who was formerly known as Stephen Wood, was described by a judge as a ‘predator’ who was a danger to women and children. 

En trussel mot kvinner og barn, setter ham inn i kvinnefengsel, logisk 🤮


Transgender  prisoners who are biologically male are to be blocked from serving time in women’s jails. Pictured:  Convicted sex offender Karen White, formerly known as Stephen Wood, who sexually assaulted two women while on remand at New Hall jail in Wakefield

Endret av debattklovn
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 timer siden):

Om en del år, kanskje dessverre om et par tiår, vil man se tilbake på denne tiden på samme måte som man ser skamfullt tilbake på behandlingen homofile fikk, og retorikken de ble utsatt for. Det er jeg ganske så sikker på.

Desverre blir homofile også dratt med i dragsuget i denne bølgen. De er kanskje ikke like mye i nåløyet som transpersoner, men man merker at folk føler seg mer komfortable enn på lenge med å rakke med på dem også. Det er desverre sånn det funker med reaksjonære bevegelser, spesielt en såpass global reaksjonær bevegelse vi er inne i nå. Hvis en rettighet står for fall, står alle rettigheter for fall.

Når vi kommer til den tiden vi kan se tilbake med en "jaggu glad det er over"-følelse (men vi må samtidig aldri glemme at ingen kamper er vunnet for alltid), og krigshistorien skrives om 2020-tallet, lurer jeg på om noen kommer til å rulle øya over og utrope "Hæ? Verden gikk nesten under, og folk kranglet om kvinnesport og garderober?"

 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 8/11/2022 at 6:24 PM, jjkoggan said:

Å bli uhøflig uten god grunn er ugreit. 
Jeg forteller ikke naboen at kona si var et rasshøl (selv om det var sannt)like etter hun dør og jeg kaller ikke noen adoptert hvis vedkommendes familien ber meg å ikke si det.  Noe annet viser bare dårlig karakter 

Det ligger ikke mye høflighet i å gå rundt og tolke andre i verste mening og lage drama ut av ingenting heller. 😉

At du sidestiller det å kalle noen et "rasshøl" (som er en normativ uttalelse) med det å omtale en biologisk mann som "mann" eller en gutt som er adoptert som "adoptert" (som begge er deskriptive uttalelser) får for øvrig stå på din egen regning.

Tror noen med fordel kan lære seg forskjellen på hva det er man kan be om og hva det er man kan kreve av andre. 🙂

Endret av fivebigcities
  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 8/11/2022 at 7:36 PM, debattklovn said:

Kvinnen 🤡 Karen white på bildet ble satt inn i kvinnefengselet, og surprise surprise, han voldtok flere innsatte der.

Jeg skal ikke si at noen fortjener å bli voldtatt, men det ligger en slags poetisk rettferdighet over det, likevel.

Hvis man gjør dumme ting, som f.eks. å vedta og håndheve tullete lover, så skjer det dumme ting.

Hvem ville trodd. 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (10 minutter siden):

Jeg skal ikke si at noen fortjener å bli voldtatt, men det ligger en slags poetisk rettferdighet over det, likevel.

Hvis man gjør dumme ting, som f.eks. å vedta og håndheve tullete lover, så skjer det dumme ting.

Hvem ville trodd. 😄

Voldtekt kan ikke rettferdiggjøres, og i hvert fall ikke med en sånn begrunnelse. Håper du ikke er seriøs.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Snikpellik said:

Voldtekt kan ikke rettferdiggjøres, og i hvert fall ikke med en sånn begrunnelse. Håper du ikke er seriøs.

Slik jeg ser det, så er alle de som har stått i bresjen for å få på plass denne loven og praksisen like ansvarlige.

Hvis det hadde vært noen voksne til stede da dette ble vedtatt, så hadde ikke disse voldtektene trengt å skje.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (11 minutter siden):

Slik jeg ser det, så er alle de som har stått i bresjen for å få på plass denne loven og praksisen like ansvarlige.

Hvis det hadde vært noen voksne til stede da dette ble vedtatt, så hadde ikke disse voldtektene trengt å skje.

Og før denne loven så er alle som ignorerte  kjønnsidentitet ansvarlig for transpersoner som begikk selvmord?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
20 minutes ago, shockorshot said:

Hva med voldtektene av transkvinner i mannlige fengsler, det er honky dorry? Hva med transmennene, fornøyd med at de skal i kvinnelige fengsler?

Transpersoner er overrepresentert som voldteksoffere i fengsel (59% (cis insatte ligger på 4%)) og utenfor.
Debattklovn er allerede godt kjent med dette, og ønsker bare å balansere den unyanserte diskursen hvor trans-problemer visstnok skjenkes enorm mediaoppmerksomhet.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (12 minutter siden):

Verkleg ikkje, berre enda ein "No går homoverden til helvete når me blir motsagt igjen", og blanding av homo og transekamp igjen.
Finn nett da sama på diverse religiøse og sidepolitiske bloggar kor verden går ad-undas pga dei ikkje får da sånn så dei vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...