Gå til innhold

Nordmenn risikerer nå fengsel og bot for å påstå at det bare finnes to kjønn


Anbefalte innlegg

Yakamaru skrev (14 minutter siden):

Blir de stemplet som pedofile fordi de er trans, eller selv om de er trans? Nå det er spørsmålet folk er interessert i å spørre. Blir de pedofile etter å ha blitt trans, eller var de pedofile fra før av og bruker trans som et slags skjold? Jeg har mange flere eksempler, dette er bare noen få. 

Som de sier på engelsk: "Is this the hill you want to die on?"

Nei, nå vet jeg ikke hva du rører med. Jeg siktet til det at transpersoner stemples som groomere eller pedofile uten grunnlag bare fordi de er transpersoner, slik vi dessverre ser en del tilfeller av. Dette er hatefullt.

Dette gjøres stadig oftere av anti-LGBTQ og høyreradikale spesielt i USA for å svartmale transpersoner, homofile og andre minoriteter de ikke liker som "pedofile", men vi har også sett det her i Norge - til og med her på forumet der en bruker påstod at "LGBTQ er full av pedofile". Det er feil, og det er noe som er velkjent fra gammelt av som til all tid dessverre har blitt brukt mot spesielt homofile og andre minoriteter i forsøk på å dehumanisere dem som gruppe. Det er fremdeles vanlig retorikk fra myndighetene i noen konservative muslimske land, som Algerie, og konservative kristne land som Uganda - og på full fremmarsj i autokratier som Ungarn og Russland.

Noen faktasjekker om du skulle trenge det:

Atib Azzad skrev (På 12.3.2023 den 18.29):
Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, Snikpellik said:

Nei, nå vet jeg ikke hva du rører med. Jeg siktet til det at transpersoner stemples som groomere eller pedofile uten grunnlag bare fordi de er transpersoner, slik vi dessverre ser en del tilfeller av. Dette er hatefullt.

Dette gjøres stadig oftere av anti-LGBTQ og høyreradikale spesielt i USA for å svartmale transpersoner, homofile og andre minoriteter de ikke liker som "pedofile", men vi har også sett det her i Norge - til og med her på forumet der en bruker påstod at "LGBTQ er full av pedofile". Det er feil, og det er noe som er velkjent fra gammelt av som til all tid dessverre har blitt brukt mot spesielt homofile og andre minoriteter i forsøk på å dehumanisere dem som gruppe. Det er fremdeles vanlig retorikk fra myndighetene i noen konservative muslimske land, som Algerie, og konservative kristne land som Uganda - og på full fremmarsj i autokratier som Ungarn og Russland.

Noen faktasjekker om du skulle trenge det:

https://www.thepinknews.com/2023/04/13/florida-travel-warning-lgbtq-ron-desantis/

https://www.flsenate.gov/Session/Bill/2022/1557/BillText/er/PDF

^ Ze bill, som du kan lese selv. 

1. Holder du deg unna unger så har du ingenting å frykte. "Parental Rights Bill" som den heter har bokstavelig talt ingenting med LGBT å gjøre, så hvorfor driver folk og skriker hvis den ikke påvirker dem?

2. Drag shows er ikke for unger. Spesielt ikke de som har seksuelle temaer. 

3. Vet du hva selvrapportering er?

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

Er det virkelig så komplisert å bygge noen garderober ? Ingen tåler ingenting lenger så vi må vel alle ha private områder med et skap og en dusj, kan like greit starte og bygge med engang. Problem løst.

Evt unisex. Billigere. De fleste av oss har sett et kjønnsorgan eller en pupp før.

Det er visstnok populært i øst europa.

Når jeg hører at barn ikke dusjer etter gymmen fordi de skammer seg over å være naken foran dem med samme kjønn så tenker jeg at vi har tatt noen feilspor mhp følsomhet, og at mer innelukking neppe er løsningen.

-k

 

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
3 minutes ago, knutinh said:

Når jeg hører at barn ikke dusjer etter gymmen fordi de skammer seg over å være naken foran dem med samme kjønn så tenker jeg at vi har tatt noen feilspor mhp følsomhet, og at mer innelukking neppe er løsningen.

Det blir en helt annen diskusjon. Idag har barn og og ungdommer mobiltelefon med kamera tilgjengelig til nesten enhver tid. Jeg følte meg aldri komfortabel i garderobe med andre, og jeg hadde nok nektet jeg også, dersom alle hadde hatt tilgang til å ta bilder eller filme meg uten at jeg kunne oppdage det.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ratleto skrev (8 minutter siden):

Det blir en helt annen diskusjon. Idag har barn og og ungdommer mobiltelefon med kamera tilgjengelig til nesten enhver tid. Jeg følte meg aldri komfortabel i garderobe med andre, og jeg hadde nok nektet jeg også, dersom alle hadde hatt tilgang til å ta bilder eller filme meg uten at jeg kunne oppdage det.

Kanskje vi burde ta tak i hvordan du kunne føle det slik (og da mener jeg «sånne som deg») heller enn å tilby deg en lettvint utvei?

Man skulle tro at vi har et samfunn med mindre skam og mer frigjort seksualitet enn hva foreldrene våre hadde. Så hvorfor blir folk så hemmet?

Det gjelder vel både kvinner som frykter menn med kvinnelig kjønnsidentitet i damegarderoben, og menn med kvinnelig kjønnsidentitet som frykter å være i herregarderoben.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Toalett på utested er også assosiert med fulle folk. Som alle vet er fulle folk mer ukontrollerte. Historien til Wiktoria er vel at hun er en lesbe som tilfeldigvis kan oppfattes som en mann. Siden hun velger å kalle seg Wiktoria og ikke Viktor. Og ikke viser noen interesse for å tisse ved hjelp av en penisprotese. 

Kvindemuseet i Aarhus har nå skiftet navn til "Køn", "Gender museum". De har satt opp en statue av en mann som ammer. Det ser ut som en mann, bortsett fra at han har kvinnebryster og kanskje en "man bun" i håret. 

https://underholdning.tv2.dk/2022-02-01-kontroversiel-statue-af-ammende-mand-indviet

Da spøker det vel for de andre kvinnemuseer i Norden og andre steder. 

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (6 minutter siden):


...altså, du kan oppklare hva du mener med å bare si hvilken garderobe du mener de bør bruke,

Som jo ikke var hva jeg snakket om og derfor svarte jeg det jeg svarte.

Hva med å svare på de tingene jeg har spurt deg om i stedet for å komme med nye ting? Du vet - der du anklager meg for å ikke ville hjelpe mitt barn. Masse å pakke ut der.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (Akkurat nå):

Som jo ikke var hva jeg snakket om og derfor svarte jeg det jeg svarte.

Du kan jo bare dele meningen din -- ta et standpunkt.
Merk at det å ikke ta et standpunkt også forteller mye.
 

Du sa:

Sitat

En penis i en damegarderobe er altså slikt som kan ødelegge dette for absolutt alle andre som er der. Det samme går for den andre garderoben hvor menn burde kunne kreve samme nøytralitet fra de andre de skal være nakne sammen med.

...som gjør meg nysgjerrig på hva du, og de andre i tråden, for så vidt, faktisk mener om transpersoner og garderober.

Hvordan skal retten deres til å delta i samfunnet på lik linje med alle andre sikres?

Det er noe man får vite gjennom å svare på spørsmålet jeg stilte.

 

 

Red Frostraven skrev (9 minutter siden):


...altså, du kan oppklare hva du mener med å bare si hvilken garderobe du mener de bør bruke, la oss begynne med den biologiske kvinnen med vagina:

02-gq-16nov18_b.thumb.jpg.84e53d93c60a5d83033f1b65cedf1f58.jpg
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Du kan jo bare dele meningen din -- ta et standpunkt.

Forsvar ditt eget standpunkt så skal jeg vurdere å gjøre noe som helst du ber om. Du vet hvilket. Der du sier jeg ikke vil hjelpe mitt barn.

Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Merk at det å ikke ta et standpunkt også forteller mye.

For det å ikke følge deg bort fra det jeg egentlig vil at du skal svare på betyr at det er jeg som ikke vil svare. Ok.

Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Du sa:

Det jeg skrev var basert på det du ikke siterte ut hvor jeg spesifikt påpekte at det dreier seg om de andre som er der, og det var fokuset for hva jeg skrev.

Men gratulerer med at du nok en gang quote-minet min egen tekst tilbake til meg.

Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

...som gjør meg nysgjerrig på hva du, og de andre i tråden, for så vidt, faktisk mener om transpersoner og garderober.

Hva du er nysgjerrig på er av mindre interesse for meg.

Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Hvordan skal retten deres til å delta i samfunnet på lik linje med alle andre sikres?

Har de ikke rett til det?

Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Det er noe man får vite gjennom å svare på spørsmålet jeg stilte.

Nå må man vel snart sende inn ironipolitiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (17 minutter siden):

Har de ikke rett til det?

Jo, den biologiske kvinnen går bare inn i [UKJENT] garderobe og dusjer, så kan vedkommende svømme i det offentlige bassenget etterpå.

Så enkelt.
Nå må bare personen vite hvilken garderobe [UKJENT] er -- og alle andre må vite det også, slik at vedkommende ikke risikerer å bli utsatt for vold eller kastet ut av privatpersoner, eller bortvist av personalet.

Og det andre svarer jeg på i tråden hvor dét er diskutert.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (10 minutter siden):

Jo, den biologiske kvinnen går bare inn i [UKJENT] garderobe og dusjer, så kan vedkommende svømme i det offentlige bassenget etterpå.

Så enkelt.
Nå må bare personen vite hvilken garderobe [UKJENT] er -- og alle andre må vite det også, slik at vedkommende ikke risikerer å bli utsatt for vold eller kastet ut av privatpersoner, eller bortvist av personalet.

Se det. Da er det jo løst da. Skal vi da kunne få noen svar på det du liret av deg tidligere om min barnemishandling?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (3 timer siden):

Trans-aktivister og venstreekstreme viser frem sin voldelige side nok en gang 

 

Og derfor….?  
 

Hvor mange trans folk blir drept hvert år?

2021 was the deadliest year for transgender and gender non-conforming people in the U.S. on record. At least 50 trans and gender non-conforming people were killed this year alone, per a report by LGBTQ advocacy organ

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (3 timer siden):

Trans-aktivister og venstreekstreme viser frem sin voldelige side nok en gang 

Skal vi telle anekdoter..?

Der har radikale høyre et enormt forsprang, da de faktisk bryr seg om anekdoter -- der vi andre heller bryr oss om forekomst, statistikk for antall lovbrudd, hvorvidt lovbrudd faktisk blir registrert og riktig kategorisert, og om å kritisere enkelttilfellene som dukker opp på videoer, heller enn å forsøke å innbille folk at statistisk sjeldne hendelser forekommer ofte.

Og bare for å kommentere anekdoten; Selvsagt er det ikke greit å pepperspraye folk med mindre man faktisk behøver å forsvare seg selv.
Derfor er jeg motstander av pepperspray i gatene som med skytevåpen, da det misbrukes så uendelig langt mer enn det gjør nytte.

Det er derimot ikke noe utbredt problem at radikale venstre utøver uprovosert vold mot radikale høyre, selv om det forekommer, og selvsagt er et problem når det gjør.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (34 minutter siden):

Og derfor….?  
 

Hvor mange trans folk blir drept hvert år?

Og derfor…? At trans folk blir drept er grusomt, på samme måte som alle andre som blir drept.

Hvis diskusjonen hadde vært om politivold og @FrihetensRegnhadde vist til at mange politifolk blir drept i tjenesten, hadde du godtatt det som et argument?

Jeg er først og fremst et individ og ikke en representant for en gruppe. Hvis noen dreper sånne som meg så rettferdiggjør ikke det at jeg er voldelig annet enn for direkte forsvar av seg selv og andre.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Og derfor….?  
 

Hvor mange trans folk blir drept hvert år?

2021 was the deadliest year for transgender and gender non-conforming people in the U.S. on record. At least 50 trans and gender non-conforming people were killed this year alone, per a report by LGBTQ advocacy organ

Den økende hat- og voldsretorikken mot transpersoner og alt som har med trans å gjøre spesielt i USA er svært bekymringsfull. Det virker å bli mer og mer stuerent.

Kommer stadig over slikt på Twitter:

FunfaA9XgAIbanY?format=jpg&name=large

FunfaA8X0AMPoMo?format=jpg&name=large

Tweeten er forøvrig fremdeles oppe, siden Twitter ikke lengre prioriterer å slå ned på slikt. Den blir til og med prioritert i feeden, siden forfatteren betaler for Twitter Blue.

https://twitter.com/jakeshieldsajj/status/1651023048471089152

Så har man for eksempel Ben Shapiro, en kommentator jeg har inntrykk av at er relativt mainstream og når ut til mange millioner mennesker. Han omtaler LGBT som "smitte", og tar til orde for at lokalpolitikere skal vedta lover som forbyr menn fra å bruke "kvinneklær" offentlig, selv om han sier bukser på kvinner "kan være ok".

Spoiler

FunJUw6XsAEIPOp?format=jpg&name=medium

 

 

How 2022 Became the Year Trans Hate Went Mainstream

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...