Gå til innhold

Nordmenn risikerer nå fengsel og bot for å påstå at det bare finnes to kjønn


Anbefalte innlegg

fokkeslasken skrev (53 minutter siden):

Nettopp hva pray away the gay gjorde med sine kurs og terapisesjoner for å lære de å ikke være homofile lengre.

...som ikke virket, nettopp fordi opplæringsmaterialet ikke er ord, men automatisert instinktiv læring basert på ens egne observasjoner av hva som er vanlig i samfunnet:

Homofile menn er tiltrukket av det maskuline idealet, som også heterofile kvinner tiltrekkes av.
Hva idealet består av formes av kulturen, og kan være motstridende mellom kulturer -- uten at vi blander disse rollene når vi går mellom kulturer, vi lærer oss den nye kulturen uavhengig av den første, som et språk.
Homofile menn vil ikke kunne være tiltrukket av et feminint ideal for utseende.

Cispersoner konformerer til idealet som er mest vanlig for deres biologiske kjønn, og transpersoner til det motsatte.

---

Legg merke til at fordommer og religiøse forestillinger, og forestillinger basert på klasse, alle har et felles fundament, som ikke alle i samfunnet deler i like sterk grad:
Dypt konservative kristne klarer å synes at homofili er synd selv om de er homofile, og hater seg selv -- fordi de ikke kan endre sin forståelse av idealene, de kan kun ekskludere grupper innen idealet fra dette idealet.

Ideologi lar en ekskludere folk fra grupper, og forme urealistiske idealer som eksisterer i gruppen (eller bare i fiksjon som portretterer gruppen) -- man kan ikke endre gruppe, ideologisk -- kan ikke få homofile til å være tiltrukket av feminine idealer, og kan ikke få cispersoner til å identifisere med idealer av motsatt natur.
 

fokkeslasken skrev (53 minutter siden):

Men du tror da også at et papir som ikke engang nevnte terapi sier at terapi gis til en utsatt gruppe så ḧva du tror forekommer eller ikke tar jeg med en klype salt.

Det er åpenbart ingen som driver konverteringsterapi for mennesker som regner seg som trans eller ikke-binære -- av samme grunn som at homoterapi er forbudt.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (18 minutter siden):

...som ikke virket, nettopp fordi opplæringsmaterialet ikke er ord, men automatisert instinktiv læring basert på ens egne observasjoner av hva som er vanlig i samfunnet:

Ingenting av det er riktig.

Red Frostraven skrev (18 minutter siden):

Homofile menn er tiltrukket av det maskuline idealet, som også heterofile kvinner tiltrekkes av.

Skal vi tro det du skrev rett over så er det grunnet: "automatisert instinktiv læring basert på ens egne observasjoner av hva som er vanlig i samfunnet"

Det er da vel absolutt ingen indikasjoner noe sted på at dette engang har en liten tråd av sannhet i seg.

Jeg droppet å svare resten da det hele virker basert på det over.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (23 minutter siden):

Ingenting av det er riktig.

...altså.

Hva er feil..? Hva er ditt inntrykk av hva som skaper skjønnhetsidealer -- om det ikke er ens egne observasjoner av menneskene i samfunnet, observasjon av de fysiologiske idealene som gjelder, og aversjon mot symptomer man finner forbundet med lidelse og sykdom, hvor vi klarer å ekskludere deler av utvalget fundert på ideologi, og klarer å skille forskjellig kulturer fra hverandre på samme måte som vi skiller språk?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

...altså.

Hva er feil..? Hva er ditt inntrykk av hva som skaper skjønnhetsidealer -- om det ikke er ens egne observasjoner av menneskene i samfunnet, observasjon av de fysiologiske idealene som gjelder, og aversjon mot symptomer man finner forbundet med lidelse og sykdom, hvor vi klarer å ekskludere deler av utvalget fundert på ideologi, og klarer å skille forskjellig kulturer fra hverandre på samme måte som vi skiller språk?

Skjønnhetsidealer og tiltrekning av make er ikke det samme. De har riktignok et solid overlapp, men de er ikke det samme.

Men jeg skal være enig i at det meste av det du har skrevet om dette de siste postene stemmer for skjønnhetsidealer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 18.4.2023 den 22.37):

Delene av hjernen som behandler jeg-et -- og søker å bli begjært -- er separat fra delene som bestemmer hva vi begjærer, og endres på forskjellige tidspunkter i utviklingen.

Jeg kunne sverget på at dette var beskrevet i en av kildene.

Selv om noe av det du skriver kan være interessant, så er det langt unna mitt opprinnelige spørsmål. Du holder på å skrive om fosterutvikling, og har endt opp med å gi svar til spørsmål som ingen har stilt.

 

Red Frostraven skrev (På 18.4.2023 den 22.37):

Transpersoner tiltrukket av samme biologiske kjønn regner seg ikke som homofile, fordi de ikke regner seg selv som sitt biologiske kjønn.

Og hvordan kan noen som helst være seksuelt tiltrukket av samme, eller motsatt, biologisk kjønn, hvis man ikke kan se andre personer sitt biologiske kjønn? Du har jo tidligere gitt uttrykk for at man ikke kan vite hva en annen person sitt biologiske kjønn er, om ikke vedkommende har fortalt deg:

Red Frostraven skrev (På 9.4.2023 den 12.27):

En av forskjellene som beskrevet mange ganger er at biologisk kjønn er fundert på en person sine anlegg for kjønnsceller -- ikke utvendige kjønnsorganer eller kjønnskarakteristikker.

Jeg kan se en vagina, og jeg kan se pupper. Eggstokkene derimot er det litt vanskeligere å få øye på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Translureriet ødelegger liv. 

Quote

A North Carolina high school volleyball player has called for an end to biological men competing in women's sports after she severely injured by a strike from a trans athlete on the opposing team.

Payton McNabb, who attends Hiwassee Dam High School, was left with concussion, a neck injury, partial paralysis, and impaired learning which she says has changed her life forever.

The incident happened during a match against Highlands High School when the ball was slammed the into her face, knocking her unconscious and leading to months of learning challenges and rehabilitation.

 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
O3K skrev (4 timer siden):

Jeg kan se en vagina, og jeg kan se pupper. Eggstokkene derimot er det litt vanskeligere å få øye på.

Dette er uansett ikke for langt fra å være det faktiske biologiske kjønn. I de aller, aller, aller fleste tilfeller så overlapper disse to. Også for 97% av transkjønnede, før en eventuell plastisk operasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
cuadro skrev (20 timer siden):

Dette er uansett ikke for langt fra å være det faktiske biologiske kjønn. I de aller, aller, aller fleste tilfeller så overlapper disse to. Også for 97% av transkjønnede, før en eventuell plastisk operasjon.

Og for deg og meg så er det godt nok. For Frostravn den røde derimot, er det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det skyldtes miljøforandringer, burde vi sett de samme endringene hos dyr. 

En ansatt skal ikke lenger ha lov til å tenke noe om en persons kjønn, og gi uttrykk for det. En vekter vurderte det som riktig å si fra at noen stod i feil dokø. Dette er selvfølgelig ikke bare å si fra, det er trakassering. Vekteren visste nok dette, men ble så lurt av utseendet til damen at han måtte forsøke å ta kontakt. 

https://www.tv2.no/underholdning/foler-seg-trakassert-av-dorvakt-aja-er-du-jente/15669454/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nepa skrev (18 minutter siden):

Hvis det skyldtes miljøforandringer, burde vi sett de samme endringene hos dyr. 

En ansatt skal ikke lenger ha lov til å tenke noe om en persons kjønn, og gi uttrykk for det. En vekter vurderte det som riktig å si fra at noen stod i feil dokø. Dette er selvfølgelig ikke bare å si fra, det er trakassering. Vekteren visste nok dette, men ble så lurt av utseendet til damen at han måtte forsøke å ta kontakt. 

https://www.tv2.no/underholdning/foler-seg-trakassert-av-dorvakt-aja-er-du-jente/15669454/

Hvordan skal vekteren vite forskjellen? Om man gjør sitt beste for å se ut som et annet kjønn, eller gjøre det vanskelig å vite hvilket kjønn man er (ikke tror man er) så vil folk naturligvis ikke kunne vite sikkert hva man er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 hours ago, FrihetensRegn said:

Hvordan skal vekteren vite forskjellen? Om man gjør sitt beste for å se ut som et annet kjønn, eller gjøre det vanskelig å vite hvilket kjønn man er (ikke tror man er) så vil folk naturligvis ikke kunne vite sikkert hva man er.

Snakk om lettkrenkede personer, hvis man tar seg nær av slikt bør man utforske den store verden utenfor safe spacet sitt. Kanskje risikerer man der å støte på ekte problemer eller få noen livserfaringer. 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (3 timer siden):

Hvordan skal vekteren vite forskjellen? Om man gjør sitt beste for å se ut som et annet kjønn, eller gjøre det vanskelig å vite hvilket kjønn man er (ikke tror man er) så vil folk naturligvis ikke kunne vite sikkert hva man er.

Men det er jo så lett å se forskjellen mellom de biologiske kjønnene får jeg jo alltid høre..?

Og hvilket biologisk kjønn er Wiktoria? Hvilket kjønn identifiserer hun som?

...så... dette er jo et eksempel på en slam dunk i egen korg..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (28 minutter siden):

Men det er jo så lett å se forskjellen mellom de biologiske kjønnene får jeg jo alltid høre..?

Det er veldig lett om man har alle fakta på bordet. Men så er det jo litt rart om vekteren skal spørre hvilke kjønnsorganer gjestene har under klærne sine.

Red Frostraven skrev (29 minutter siden):

Og hvilket biologisk kjønn er Wiktoria? Hvilket kjønn identifiserer hun som?

Hvilket kjønn hun er vet sikkert fastlegen hennes. Hvilket kjønn hun identifiserer seg om vet sikkert psykologen hennes. Det er ikke noe vekteren kan vite.

Det viktigste for vekteren er å sørge for at kvinner er beskyttet fra at menn går inn på kvinnetoalettet. Da må noen tåle at vekteren tar feil av kjønnet til noen av gjestene om de aktivt går inn for å viske bort alt som kan gi tegn om hvilket kjønn man er. Sikkerhet går foran følelser.

Enkelte personer, spesielt de i lgbtq+, gjør det så vanskelig som mulig for folk flest å vite hvilket biologisk kjønn de er. Så blir de sur når folk tar feil.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, FrihetensRegn said:

Det viktigste for vekteren er å sørge for at kvinner er beskyttet fra at menn går inn på kvinnetoalettet. Da må noen tåle at vekteren tar feil av kjønnet til noen av gjestene om de aktivt går inn for å viske bort alt som kan gi tegn om hvilket kjønn man er. Sikkerhet går foran følelser.

Det blir farligere og farligere å passe på damedoen. ikke mine ord, men budskapet til "sweetheart" i videoen under. Det er på tide at mainstream media stopper med å hause opp ekstremister med "you have rights" oppslag dagen lang. Det er nok nå.

"Transgender activist warns women who try to stop her using their bathroom that 'it will be the last mistake you ever make' in chilling video urging LGBTQ people to buy guns".

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (20 timer siden):

Men det er jo så lett å se forskjellen mellom de biologiske kjønnene får jeg jo alltid høre..?

Og du mener jo at indre kjønnsorganer er det eneste som avgjør om en person er biologisk mann eller kvinne. Så gudene vet hvordan du skulle ha klart deg i samme jobb.

Lenke til kommentar
O3K skrev (14 minutter siden):

Og du mener jo at indre kjønnsorganer er det eneste som avgjør om en person er biologisk mann eller kvinne.

Ikke det eneste, men de indre kjønnsorganene kan være avgjørende for hvilket kjønn som tildeles ved fødsel:

https://www.helsenorge.no/sykdom/hormoner/uavklart-kjonn-ved-fodsel/

Ellers synes jeg det er greit at hva man føler seg som selv kan avgjøre, dersom man har kjønnsinkongruens og problemer med identiteten. Er ikke så farlig, det viktigste er jo folks ve og vel :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
5 hours ago, Snikpellik said:

 

 

Ellers synes jeg det er greit at hva man føler seg som selv kan avgjøre, dersom man har kjønnsinkongruens og problemer med identiteten. Er ikke så farlig, det viktigste er jo folks ve og vel :)

Det viktigste er folks ve og vel, derfor kan man ikke slippe menn inn på dametoalettene eller garderobene. 
Hvorfor sier seg selv 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (2 minutter siden):

Det viktigste er folks ve og vel, derfor kan man ikke slippe menn inn på dametoalettene eller garderobene. 
Hvorfor sier seg selv 🙂

Du tenker på transkvinner på damedo? Akkurat det er nok et forsvinnende lite "problem" som jeg vil tro løser seg i de aller fleste situasjoner.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (11 timer siden):

Du tenker på transkvinner på damedo? Akkurat det er nok et forsvinnende lite "problem" som jeg vil tro løser seg i de aller fleste situasjoner.

Det er vel en grunn til at vi har damedo og herredo? Jeg sier ikke at det er den eneste tenkelige løsningen (jeg har vært på unisex do og overlevde det helt greit).

Om det er en mann som føler seg som mann eller en mann som føler seg som kvinne som går på damedoen er vel ett fett?

Jeg har forøvrig gått på damedo i varme, latinske land med lavere sanitær standard enn Norge (fordi herredoen ofte var ødelagt) og jeg ble hudflettet av lokale kvinner. De satte ikke pris på 2 meter bleik-brent mann inne på sitt domene.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 23.4.2023 den 19.21):

Men det er jo så lett å se forskjellen mellom de biologiske kjønnene får jeg jo alltid høre..?

Jeg innbiller meg at jeg vanligvis ser forskjell på menn og kvinner, ja. Nå har jeg ikke vært i buksa eller tatt celleprøver av alle jeg møter, så jeg har liten tilbakekobling på om dette evt er feil.

Noen få fremstår som utpreget androgyne, eller de gjør valg i klær og væremåte som gjør det litt vanskelig å avgjøre.

Jeg var personlig ofte kvinne-karakter når vi hadde teater på skolen og jeg gikk utkledd som arabisk prinsesse på karneval en gang (det siste finnes det heldigvis ingen bilder av ellers hadde jeg vel måttet flytte på hemmelig adresse). Det gikk bra helt til føttene mine ble for store for damesko. Jeg er usikker på om noen av tilhørerene kunne avsløre meg som gutt med min pre-pubertale kropp og røst.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...