Gå til innhold

Hva tenker dere om norske menn som prøver å elge seg innpå ukrainske damer på mottak?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg ikke liker med det er at Ukrainske kvinner er sårbar og at mange av de MÅ si ja takk til det, de er kanskje alene og tenker på ungen eller ungene, så de tar den første mannen som finner henne.

Det er uten tvil rovdyr-sesong nå i Ukraina, så det er bare å følge med på hvem som reiser dit, og ikke ta de godt imot når de kommer tilbake igjen.

Det er den største rovdyr sesongen noensinne, alt er knust i Ukraina og de står praktisk talt på gata.

Endret av GodSannhet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er vanskeleg å gjere meg opp ei bestemt meining då både motiv og framgangsmåte kan være veldig forskjellig. 

Det er sjølvsagt stor forskjell på det å på straffbar måte true eller misbruke avhengigheitsforhold for å skaffe seg til seksuell omgang, og det knyte sosial kontakt med nye mennesker.

Sjølv om eg har forstått at dette er eit problem på enkelte mottak så synes eg at det ikkje bør bli slik at vi ikkje kan ta imot traumatiserte mennesker på ein inkluderande måte i frykt for at andre kan oppfatte dette som noko negativt. Sjølv om at enkelte menn oppfører seg som seksuelle rovdyr så betyr ikkje det at alle er det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er vel et poeng at de ukrainske fordrevne i størst mulig grad kan operere selvstendig og søke støtte hos hverandre og i lokal-samfunnet. Ensomhet er sikkert ikke bra.

Jeg tror dessverre at enkelte menn (og noen få damer) synes at det er sexy med sårbare/isolerte/avhengige folk av motsatt kjønn. Noen man kan dominere...

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Det er kanskje upassende å filosofere over dette her, men likevel:

det er observert at enkelte synes at det er spesielt sexy med partnere som en kan kontrollere/dominere. Det gjelder vel både kvinner og menn. Enkelte kvinner oppsøker f.eks. straff-fanger (i fengsel) for sex.  Enkelte menn søker tilsvarende noen å dominere.

Og så har vi instinkter der vi trader sex mot fordeler?  Intelligente aper gjør visst det.  Det kan fremme overlevelse å tenne seksuelt på den som har/kontrollerer noe ekstra.  Kvinner faller for menn med makt og/eller fete kontoer slik som mannlige politikere i sentrale posisjoner. Slikt kan man få fordeler ut av. Man overlever med flest barn om en er på godfot med den dominerende hannen i ape-flokken.  

I siviliserte samfunn gjelder det å kanalisere/kontrollere slike instinkter.

Endret av lada1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (1 time siden):

det er observert at enkelte synes at det er spesielt sexy med partnere som en kan kontrollere/dominere.

Lek med maktbalansen mellom partnere er vel kanskje blant de vanligste fantasiene og lystene man kan ha, men det er fullt mulig (og helt essensielt) å få utløp for dette med noen som åpent og villig har de samme lystene og er med på notene. Det er ingen unnskyldning for å utnytte sårbare folk i vanskelige situasjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Quote

Hva tenker dere om norske menn som prøver å elge seg innpå ukrainske damer på mottak?

tja.. ikke så lenge siden norske kvinner elget seg innpå syriske menn på mottak.

 

Personlig syntes jeg både kvinner og menn kan holde seg unna dette men det er kanskje for mye å spørre om.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (På 4.4.2022 den 21.26):

Synes det er vanskeleg å gjere meg opp ei bestemt meining då både motiv og framgangsmåte kan være veldig forskjellig. 

Det er sjølvsagt stor forskjell på det å på straffbar måte true eller misbruke avhengigheitsforhold for å skaffe seg til seksuell omgang, og det knyte sosial kontakt med nye mennesker.

Sjølv om eg har forstått at dette er eit problem på enkelte mottak så synes eg at det ikkje bør bli slik at vi ikkje kan ta imot traumatiserte mennesker på ein inkluderande måte i frykt for at andre kan oppfatte dette som noko negativt. Sjølv om at enkelte menn oppfører seg som seksuelle rovdyr så betyr ikkje det at alle er det. 

Både det å sosialisere med flyktninger og det å ha sunne (evt seksuelle) relasjoner til dem burde være lov.

Det man snakker om her er vel det å pågående oppsøke folk som potensielt er traumatisert, forvirret og med dårlig økonomi for å utnytte dem. Det er usmakelig.

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar
lada1 skrev (På 5.4.2022 den 7.49):

Det er kanskje upassende å filosofere over dette her, men likevel:

det er observert at enkelte synes at det er spesielt sexy med partnere som en kan kontrollere/dominere. Det gjelder vel både kvinner og menn. Enkelte kvinner oppsøker f.eks. straff-fanger (i fengsel) for sex.  Enkelte menn søker tilsvarende noen å dominere.

Og så har vi instinkter der vi trader sex mot fordeler?  Intelligente aper gjør visst det.  Det kan fremme overlevelse å tenne seksuelt på den som har/kontrollerer noe ekstra.  Kvinner faller for menn med makt og/eller fete kontoer slik som mannlige politikere i sentrale posisjoner. Slikt kan man få fordeler ut av. Man overlever med flest barn om en er på godfot med den dominerende hannen i ape-flokken.  

I siviliserte samfunn gjelder det å kanalisere/kontrollere slike instinkter.

Sadomasochistiske tendenser kommer fra traumer og er bare trist. Det er selvskading for begge parter. 

Nyeste forskning:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1158136021000888

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Toodles said:

Sadomasochistiske tendenser kommer fra traumer og er bare trist. Det er selvskading for begge parter. 

Nyeste forskning:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1158136021000888

 

Nå holder vi vel på å avspore diskusjonen, men vet du om tilsvarende undersøkelser fra andre kulturer/stamme-samfunn?  

Seksualitet og "seksuell identitet" kan vel ofte ha med aktuelle trange forventninger å gjøre.  Har hørt om en (gamle dagers) oldemor som var den den mest "mannhaftige" og den beste snekkeren på gården - men hun var visst på ingen måte noen "trans".  I dag ville hun kanskje søkt om kjønns-skifte 🙂

Lenke til kommentar

Blir litt trist av tanken på at her tar vi i mot flyktninger hvor målet er å gi trygghet i en vanskelig tid for ukrainere.. så havner noen i traficking.. det skal jo ikke skje i Norge .. noen skor seg økonomisk på utleie til ukrainere. 
 

Selvsagt ikke i mot at en norsk og  ukrainer utvikler følelser for hverandre . Det er da ganske naturlig. Men det er disse som stadig ser sitt snitt til å utnytte vanskeligstilte og sårbare personer jeg ikke liker 

Lenke til kommentar

Avskyelig. Disse mennene skule vært tvangssendt til aller fremste linje i fronten.

 

  

On 4/4/2022 at 9:26 PM, The Avatar said:

Synes det er vanskeleg å gjere meg opp ei bestemt meining då både motiv og framgangsmåte kan være veldig forskjellig. 

Jeg tolker overskriften med å "elge seg inn" som at det ikke er edle motiver. De som faktisk vil hjelpe uten å utnytte noen, kan gjøre det på mindre ekle måter. Men andre kan tolke trådtittelen på en annen måte enn meg.

 

Endret av Helm
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Har du noen kilder på at dette er bevist som et utbredt problem? Jeg hørte rykter om at norske kvinner var rovdyr mot unge menn i asylmottak da det før krigen i Ukraina var mest unge menn fra Afrika og midtøsten som kom seg til Norge. Men det er bare rykter. Jeg ser også for meg at ukrainske kvinner kan utnytte naive norske menn slik at de får norsk statsborgerskap og så forlate den norske mannen etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er nok minst to sider av slike saker.

For ukrainske kvinner kan det gi veldig god mening å skaffe seg en norsk mann som norske kvinner ikke vil ha. Sjekker du innvandringsstatistikken vil du se at ukraina er en av landene hvor det har vært overvekt av kvinner som har innvandret, og sannsynligvis av fri vilje fordi det ga de en bedre levestandard og bedre totalpakke enn hva ukrainske menn kunne tilby🤷‍♂️

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Wisd0m said:

Er nok minst to sider av slike saker.

For ukrainske kvinner kan det gi veldig god mening å skaffe seg en norsk mann som norske kvinner ikke vil ha. Sjekker du innvandringsstatistikken vil du se at ukraina er en av landene hvor det har vært overvekt av kvinner som har innvandret, og sannsynligvis av fri vilje fordi det ga de en bedre levestandard og bedre totalpakke enn hva ukrainske menn kunne tilby🤷‍♂️

Timing is everything...

Når man snakker om hverdagen, om de som prøver å finne seg en i livet, er det vel ingen tvil om at en norsk mann med jobb i norge kan tilby en del ting som mange menn i ulike land ikke kan skaffe i samme grad.

Men dette er flyktninger. De har neppe kjæreste som sitt første bud, etter å ha blitt bombet sønder og sammen i snart 6 uker.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...