Gå til innhold

Simrigg-kaféen - Alt i fra hjemmebygg til fullspekket oppsett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OlaHaldor skrev (6 minutter siden):

Cruisingservere, går det ut på å bare kjøre på bane/landevei? 

Finnes det i så fall noe norske baner og veier? 

Typisk er vel japanske motorveier (en eller annen kjent strekke) Nurburgring +++ Det er et stort moddemiljø og jeg kjenner ikke dybden av det. Kjører på turistversjonen av Nordsløyfa 

Usikker på norske baner og veier, men kikket litt på FS22 greiene dine, her er du rett mann for jobben 😊

Lenke til kommentar

I dag spilte jeg 2 timer DCS online. 

Bare et enkelt coop dogfight oppdrag, meg og en bekjent i F16 mot 8 MiG21.

Ikke noe super seriøst, men veldig gøy når man kan fortelle hverandre om ting, en gang lå det en MiG rett bak rompa på meg og jeg hører bare, jeg har han, ser bak meg og ser bare en stor eksplosjon rett bak meg i det en Sidewinder treffer miggen. Mye lettere å spille online i DCS i IL2 er det bare trøbbel og dritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hyggelig å høre du trivdes :)

Jeg fikk de første byggeklossene til utvidelse av riggen min før helga. Håper å få se litt på montering i dag. Det er altså to stk alu profiler som skal monteres på hver side av riggen, så jeg etterhvert kan sette opp to joysticker. :)

Mangler bare plate til joystick nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte disse i går.

https://www.komplett.no/product/779020/gaming/gaming-utstyr/spillkontrollere/simulator/thrustmaster-mfd-cougar?channable=008081696400373739303230dc&ds_rl=1289015&gclid=CjwKCAjwrqqSBhBbEiwAlQeqGv9SNR4uw6hZUrlOqbRpzrHG9YKqPKDMe9k7GimFBEULcVAPOsyT9RoCztQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

For airsim er dette noe av det billigste man kan få. 1000ish kr for 1 MDF saker. Blir spennende å se hvordan de er å bruke i VR.

Nå mangler jeg bare et ICP panel til 3200kr pluss moms og en F16 HOATAS fra winwing til 5000kr pluss frakt og moms. Så har jeg en ganske Brukbar F16 vr kompatibel "simrigg"

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
7 hours ago, OlaHaldor said:

Hyggelig å høre du trivdes :)

Jeg fikk de første byggeklossene til utvidelse av riggen min før helga. Håper å få se litt på montering i dag. Det er altså to stk alu profiler som skal monteres på hver side av riggen, så jeg etterhvert kan sette opp to joysticker. :)

Mangler bare plate til joystick nå :)

Jeg var også en kort tur innom. Veldig hyggelig stream og flott prosjekt. Fikk bare med meg at et kloakkbasseng? var litt klønete å få aktivert ellerno.

Lenke til kommentar

Aah, ja, stemmer. En møkk komme som jeg sleit med å få til å ha den funksjonen jeg ville ha. Kan snakkes om det i en mer relevant tråd kanskje om det er av interesse, eller eventuelt på Discord. 😃

Angående denne girstanga; jeg oppdaga først etter bestilling at de har forskjellig oppsett, ikke bare forskjellig farge.
Så bare en obs-obs om noen tenker å handle; sjekk at dere får den versjonen dere trenger. Jeg endte opp med 6+1 (altså sju gir) i stedet for 8 gir. Det var ikke helt tydelig på bildene ved første øyekast (og i tillegg på telefon).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Emsal skrev (4 minutter siden):

Noen som har noen anbefalte måter å låse hjulene til kontorstol? Jeg har ikke plass til å ha en simrig hjemme til bilspill. Akkurat nå har jeg stablet noen esker bak stolen.

Om du har et par gamle sko du ikke bryr deg om lenger så funker det ganske greit å sette to hjul ned i skoene. Et annet alternativ vil være å kjøpe nye hjul med lås, noe alle disse https://www.amazon.com/STEALTHO-Replacement-Office-Caster-Wheels/dp/B07KSDKZPD

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk testa MDF platene til F16 I dag. Jeg og en bekjent.  Prøvde i 2 timer å gjøre et oppdrag jeg har lagd. Vi skal ta av,  må deale med noen MIG29, det var kult å jobbe sammen for å ta de ut. 

Sende Amraams mot den, notche osv. Så måtte vi ta ut 2 SAM batterier. Først med HARM anti radar missiler og så CBU97 klase bomber, før vi skulle sprenge noen russiske bombefly på bakken. Ting gikk ikke helt etter planen...

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Evil-Duck said:

Om du har et par gamle sko du ikke bryr deg om lenger så funker det ganske greit å sette to hjul ned i skoene. Et annet alternativ vil være å kjøpe nye hjul med lås, noe alle disse https://www.amazon.com/STEALTHO-Replacement-Office-Caster-Wheels/dp/B07KSDKZPD

Har en dame i hus, sko er ikke en mangelvare for å si det sånn. Kan prøve det ja.

Har hovedsakelig sett om det var noen norske butikker med låsbare hjul, men de jeg har funnet er ut av sortiment. Er ikke stor fan av å bestille fra utlandet, men hvis det er eneste mulighet så får det bare være. De du linket til var kule. Tror du de vil passe på denne stolen?

https://www.komplett.no/product/810288?noredirect=true#

Lenke til kommentar
Emsal skrev (2 minutter siden):

Har en dame i hus, sko er ikke en mangelvare for å si det sånn. Kan prøve det ja.

Har hovedsakelig sett om det var noen norske butikker med låsbare hjul, men de jeg har funnet er ut av sortiment. Er ikke stor fan av å bestille fra utlandet, men hvis det er eneste mulighet så får det bare være. De du linket til var kule. Tror du de vil passe på denne stolen?

https://www.komplett.no/product/810288?noredirect=true#

Hvist stolen har standard type hjul som de aller aller aller fleste kontorstoler har så skal de passe ja. Men tørr ikke gi noen garanti, kanskje en kan kontakte AKRacing å høre for å være helt sikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Emsal skrev (12 timer siden):

Har en dame i hus, sko er ikke en mangelvare for å si det sånn. Kan prøve det ja.

Har hovedsakelig sett om det var noen norske butikker med låsbare hjul, men de jeg har funnet er ut av sortiment. Er ikke stor fan av å bestille fra utlandet, men hvis det er eneste mulighet så får det bare være. De du linket til var kule. Tror du de vil passe på denne stolen?

https://www.komplett.no/product/810288?noredirect=true#

https://www.staples.no/p/stolknott-kenson-sort-1-stk/147945?price=incvat&gclid=Cj0KCQjwl7qSBhD-ARIsACvV1X2TDiaSBwygi_y06xQjWq6LdbnjoDBvse87SlgdvXEd31ZU9AzgQXMaAgncEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Standarisert kobling om jeg ikke tar feil. Finnes mange typer, Nettonet har også. Låsbare hjul tror jeg blir ustabilt.

Endret av DrAlban3000
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

F16 står for Fat16.
2 AIM-9 Sidewinder Ms
2 AIM-120 AMRAAM Bs
2 AGM-88 HARMs
1 CBU-97 
1 GBU-10
1 ekstra tank med drivstoff.
TGP Litening må brukes for å laser bombing og greit for mye annet også.
AN/ASQ-213 gjør det mye lettere å bruke HARM missilen til å finne radar signaler. 
Den var god og tung. Og de Thrustmaster MDF sakene var kule å bruke, bra innlevelse i VR. 
coop5.thumb.jpg.50d3cf342e16cac52b584b966e73e846.jpg

Lenke til kommentar
23 hours ago, Emsal said:

Noen som har noen anbefalte måter å låse hjulene til kontorstol? Jeg har ikke plass til å ha en simrig hjemme til bilspill. Akkurat nå har jeg stablet noen esker bak stolen.

Forenklet utgave av det jeg har linket tidligere.
First thing one could call a rig. Pedal mount with strap to keep chair in  place and prevent pedals lifting up. : r/simracing

Og på bildet under her:
En variant av det jeg gjorde lenge. Kan gjøres enklere men å ha kun stropper på begge sider mot pultbena. Sørger også for at du stopper rotasjonen i stolen. Jeg hadde 2 korte stropper rundt hvert pultben og så lange stropper til hver stolarm.

Kun fantasien setter grenser for hvordan du hekter deg på.
An office chair for simracing? | RaceDepartment

Og for litt hjemmemekka rigger har denne gode gamle stolen en fin vinkel på sitteflaten for simkjøring.
Soldes > poang sim rig > en stock

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte winwing hotasen i sommer sa folk at ting som air to air refuelling er lettere fordi throttle er ganske stor så du har mer fin kontroll på gassen. Når jeg prøvde air to air refuelling i F18 får mange måneder siden. Gikk det til helvete. 

Prøvde igjen i dag, og etter jeg fikk fiksa en bugg. Var det faktisk ikke så vanskelig.  Dette er sett på en av de vanskeligste tingen å gjøre i DCS(F16 refuelling er enda vanskeligere)

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 8.4.2022 den 16.12):

Når jeg kjøpte winwing hotasen i sommer sa folk at ting som air to air refuelling er lettere fordi throttle er ganske stor så du har mer fin kontroll på gassen. Når jeg prøvde air to air refuelling i F18 får mange måneder siden. Gikk det til helvete. 

Prøvde igjen i dag, og etter jeg fikk fiksa en bugg. Var det faktisk ikke så vanskelig.  Dette er sett på en av de vanskeligste tingen å gjøre i DCS(F16 refuelling er enda vanskeligere)

 

Har brukt flere timer enn jeg vil innrømme å bare se videoer av det spillet, ser utrolig ut! Sikkert en kul opplevelse å spille noe sånt sammen, når så mange ting må stemme på en gang. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...