Gå til innhold

Simrigg-kaféen - Alt i fra hjemmebygg til fullspekket oppsett


Anbefalte innlegg

Gunfreak skrev (53 minutter siden):

Viste ikke om det spillet en gang. Hvordan er realisme nivået vs asetto corsa osv?

 

Det er ikke på nivå med ACC i mine øyne, og det bærer preg av en gammel grafikkmotor - men det er ansett som en skikkelig god sim. Jeg har 10-12 timer bare, men synes det virket bra. Pga spillerbasen gadd jeg ikke satse på å bli god i det, om jeg skulle bli god i en sim igjen. Uten å kunne sette fingeren helt på hva det er så klarer jeg ikke bli helt komfortabel med hvordan bilene kjører - føles litt som Project Cars 2.

Å spille SP er ikke interresant for meg, så der skal jeg ikke være så sikker på hvilket spill som leverer best - men min opplevelse av de CPU styrte bilene jeg har kjørt imot er egentlig ingenting bra. For å bli rask med ekte folk må man bare kaste seg ut i det så fort man har et OK pace og kan holde seg på banen. Jeg ser andre liker SP delen av det, så det er mulig det er veldig bra. 

ACC har i mine øyne:

Langt bedre grafikk, lyden er nær perfekt, kjørefysikken er *chefs kiss*. Legg til et solid MP oppsett med masse servere, baner og nivåer for alle.

Igår kjørte jeg en nybegynner-server på Monza da jeg forsøker å lære å kjøre 911, der kjører de ca 3-4 sek etter de beste serverne, så det er flere finfine muligheter også for nybegynnere å kjøre imot hverandre.

Assetto Corsa, standardversjonen bør alle med ratt og pedalsett bare ha.

Endret av DrAlban3000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, DrAlban3000 said:

Det er ikke på nivå med ACC i mine øyne, og det bærer preg av en gammel grafikkmotor - men det er ansett som en skikkelig god sim. Jeg har 10-12 timer bare, men synes det virket bra. Pga spillerbasen gadd jeg ikke satse på å bli god i det, om jeg skulle bli god i en sim igjen. Uten å kunne sette fingeren helt på hva det er så klarer jeg ikke bli helt komfortabel med hvordan bilene kjører - føles litt som Project Cars 2.

Å spille SP er ikke interresant for meg, så der skal jeg ikke være så sikker på hvilket spill som leverer best - men min opplevelse av de CPU styrte bilene jeg har kjørt imot er egentlig ingenting bra. For å bli rask med ekte folk må man bare kaste seg ut i det så fort man har et OK pace og kan holde seg på banen. Jeg ser andre liker SP delen av det, så det er mulig det er veldig bra. 

ACC har i mine øyne:

Langt bedre grafikk, lyden er nær perfekt, kjørefysikken er *chefs kiss*. Legg til et solid MP oppsett med masse servere, baner og nivåer for alle.

Igår kjørte jeg en nybegynner-server på Monza da jeg forsøker å lære å kjøre 911, der kjører de ca 3-4 sek etter de beste serverne, så det er flere finfine muligheter også for nybegynnere å kjøre imot hverandre.

Assetto Corsa, standardversjonen bør alle med ratt og pedalsett bare ha.

Det ser ut til å være det mange mener, fysikken er ikke der i forhold til AC og ACC. 
Spillet virker jo litt som å være et AC type spill, har litt av alt, litt F1, litt carts, litt GT, osv. Men ser det heller ikke har noe skikkelig career mode. Jeg kjøpte det for å prøve det da det kosa type 250kr for standard utgaven. Men venter nok på F1 2022 for å spille F1.
Jeg så en anmeldelse påpeke at AI var ekstremt variabel basert på biltypen. 
De nyeste F1 2022 type bilene hadde mye bedre AI en noen andre typer biler osv. 
Men det store salgposten i følge flere var at i VR er dette det beste visuelt og med innlevelse osv. Så jeg tenke jeg skulle prøve.

Lenke til kommentar

Jeg venter også på F12022, men har hørt kritikk rundt F1 serien for å ha litt "floaty" fysikk. Automobilista2 var en del av humble simpakken og tror også steam sim kanpanjen nå for ikke lenge siden. Derfor tips om man hadde kjøpt disse :)

Men her også blir nok F1 2022 kjøpt. Rett og slett fordi det er det siste som mange kommer til å spille.

Ellers tror jeg de fleste av simmerne jeg har fulgt som har spilt AM2 F1 2022 i det siste gjør det fordi de venter på F1 2022 😛

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Theo343 said:

Jeg venter også på F12022, men har hørt kritikk rundt F1 serien for å ha litt "floaty" fysikk. Automobilista2 var en del av humble simpakken og tror også steam sim kanpanjen nå for ikke lenge siden. Derfor tips om man hadde kjøpt disse :)

Men her også blir nok F1 2022 kjøpt. Rett og slett fordi det er det siste som mange kommer til å spille.

Ellers tror jeg de fleste av simmerne jeg har fulgt som har spilt AM2 F1 2022 i det siste gjør det fordi de venter på F1 2022 😛

Det er et solid tilrettelagt career mode jeg er ute etter og det er jo der F1 serien er best(F1 biler er jo kule i AC) men det er litt for mye bare loke rundt på egent initiativ. Pluss du får vel med alle de offisielle F1 banene. Må jo være epic å kjøre Monte Carlo i VR i 270kmt.

Men skal bli gøy å prøve Mini racing og cart racing AM2.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Det ser ut til å være det mange mener, fysikken er ikke der i forhold til AC og ACC. 
Spillet virker jo litt som å være et AC type spill, har litt av alt, litt F1, litt carts, litt GT, osv. Men ser det heller ikke har noe skikkelig career mode. Jeg kjøpte det for å prøve det da det kosa type 250kr for standard utgaven. Men venter nok på F1 2022 for å spille F1.
Jeg så en anmeldelse påpeke at AI var ekstremt variabel basert på biltypen. 
De nyeste F1 2022 type bilene hadde mye bedre AI en noen andre typer biler osv. 
Men det store salgposten i følge flere var at i VR er dette det beste visuelt og med innlevelse osv. Så jeg tenke jeg skulle prøve.

Som Theo nevner er det sikkert en liten boost av spillere akkurat nå, om man vil prøve litt. 

Som en artig sidenote kjørte jeg nesten identiske tider i VR i Assetto Corsa. Mener jeg traff innenfor 2 sek av personlig rekord, men hele tiden følte jeg at det gikk SÅ tregt! Da jeg kjørte full-motion riggene på Drammen Racingsenter fikk jeg litt samme effekt, jeg klarer ikke leve meg inn i hastigheten - men av en eller annen grunn går det nesten like fort. (Nordsleife, så 2 sek er ikke såååå mye)

 

Lenke til kommentar

Interessant at du nevner fartsfølelse. Jeg så en video for noen dager siden om at FOV har mye å si, og kom med tips for å justere dette i en rekke spill.

 

Jeg har kjørt litt F1 2021 og Automobilista 2.

Jeg føler F1 er mer gøy, mens AM2 er mer seriøst? Man får uansett trent kroppen litt når man slåss mot rattet. Jeg har fulgt rådene på Fanatec nettside, og det er for første gsng virkelig gøy å kjøre med sterk Force feedback. Man føler at bilen henger godt på banen, eller er like før å miste taket. Vanskelig å forklare bedre.

Jeg har Assetto Corsa og Assetto Corsa Competizione også. Av de to foretrekker jeg den sistnevnte på grunn av både grafikk, kjørefølelse og ikke minst menyer.. AC er helt utrolig merkelig lagt opp. Forvirrende.

I AM2 merker jeg at AI til gokart er ganske begrensa. Krasjer eller setter seg ofte fast. Moro å prøve da. 
 

På grunn av utvalget av biler, blir det mye AM2 fremfor F1 også. Jeg er liksom ikke så interessert i research, bygge bilen, bestemme den management delen - jeg vil kjøre. Ellers hadde jeg spilt F1 manager elller Motorsport Manager (som forøvrig er ganske gøy).

Endret av OlaHaldor
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
57 minutes ago, OlaHaldor said:

Jeg har fulgt rådene på Fanatec nettside, og det er for første gsng virkelig gøy å kjøre med sterk Force feedback. Man føler at bilen henger godt på banen, eller er like før å miste taket. Vanskelig å forklare bedre.

ACC er helt klart en favoritt her også. Det var mye skepsis rundt å lage en simracing tittel i UE men det har fungert godt.

Hvilke råd har du fulgt ang. forcefeedback? 😮 spent, har ikke kommet så langt at jeg har ting oppe ennå men alt jeg kan lære på veien er toppers.

Lenke til kommentar

Ble perfekt dette :)

@Emilsen hvor bredt er det fra ytterkant av skjermen til høyre og venstre? Ca 1m 50-80cm? Planlegger egen montering og går for samme oppsett. Hvilken vinkelgrad har du på skjermene?


Har forøvrig kommet frem til at jeg kjører ethernet over strømnettet til rommet jeg skal ha simriggen siden dette huset er gammelt og ikke har noe ledningsnett. Rommene dette går mellom er heldigvis på samme kurs.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tror det er bra jeg ikke har lappen.

Mens jeg kan lande nesten hvilket som helst fly på første forsøk(trenger noen ganger et ekstra forsøk)  og mens jeg kan nødlande en Messerschmidt, hvor halve flyet er borte. Har jeg så langt ikke greit en eneste runde i AM2. Blir alltid dytta ut, spinner ut osv. Uansett hvilken bil jeg bruker. Gocartene kjønte jeg ikke noe av, mens AI ser ut til å kjøre cartene som F1 biler, full fres brå brems, om jeg prøver det bare spinner jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Emilsen Det der blir utrolig bra tror jeg. Merker jeg blir dårlig påvirket av dere med alle de råe oppsettene deres..

 

En deilig dag idag, Formel 1 og litt ACC når minstemann tar dagsluren sin. Skal forsøke å lære meg å kjøre 911, noe som krever total endring av kjørestil. Jeg er heller ikke spesielt rask på Nurburgring så det er fint med noen fler runder der, så slipper jeg å lage trøbbel i MP. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

7 minutes ago, Emilsen said:

Blir nok kun hodetelefoner. Har noen veldig gode Beyerdynamic dt770 pro som jeg er utrolig fornøyd med. Kjører de på en audioquest dragonfly black.

Kunne egentlig tenkt meg trådløse, men tror ikke jeg blir fornøyd uten å betale litt for mye.

Har også et slikt par liggende som var et godt forslag. Lurte på å kombinere de med en modmic.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 hour ago, DrAlban3000 said:

@Emilsen Det der blir utrolig bra tror jeg. Merker jeg blir dårlig påvirket av dere med alle de råe oppsettene deres..

 

En deilig dag idag, Formel 1 og litt ACC når minstemann tar dagsluren sin. Skal forsøke å lære meg å kjøre 911, noe som krever total endring av kjørestil. Jeg er heller ikke spesielt rask på Nurburgring så det er fint med noen fler runder der, så slipper jeg å lage trøbbel i MP. 

 

Ja, jeg sliter med å legge om stilen. 

Gå fra F1 til en bil uten fancy bremse teknologi, blir bare kluss.

Å nei jeg gassa litt hardt i min boble ut av svingen, så da spinner jeg. 

Mye lettere å ta av i en F16 med 100500NM enn holde seg på veien med en boble med 97hk.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (32 minutter siden):

Ja, jeg sliter med å legge om stilen. 

Gå fra F1 til en bil uten fancy bremse teknologi, blir bare kluss.

Å nei jeg gassa litt hardt i min boble ut av svingen, så da spinner jeg. 

Mye lettere å ta av i en F16 med 100500NM enn holde seg på veien med en boble med 97hk.

 

Hva slags bil/bane kombo er dette? Jeg vil prøve nå, lasta ned AMS2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...