Gå til innhold

Simrigg-kaféen - Alt i fra hjemmebygg til fullspekket oppsett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
RRhoads skrev (3 minutter siden):

Tenkte å begynne med racingspill igjen på PC. Jeg har et Logitech G25 i dag, og det fungerer jo greit nok, bortsett fra at det er ekstremt bråkete. Noen forslag til et mer stille ratt med pedaler i priskategorien 3-4000 som ikke bråker like mye?

Jeg tenker i retning Thrustmaster T300 med T3PA pedalene. Beltedrevent ratt så har ikke den whiningen til de girdrevne logitech rattene.  Ikke like stille som et direct drive ratt, men det blir utenfor budsjettet ditt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, OlaHaldor said:

Akkurat! Om jeg forstår det riktig, gjør mellomlegget fra 120 til 160 seg selv på en måte; man får med det essensielle som med 120 er tilvalg som må på plass for at den skal bli komplett.

Ikke minst slipper man de rare vinklene de har på TR120. Derfor jeg droppet den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle sjekke litt rundt Stream Deck XL og montering og tok den mot Trak Racer CSL DD profilen for å se an størrelse, plassering.. Til min store overraskelse passer føttene på den rett inn i sporene til 120x40 profilen. Spørs om jeg bare skal printe et eller annet som 'klyper' den fast fremfor en arm og et stativ og det hele. 😄

Men skulle fortsatt fått montert joystickene 😎

Endret av OlaHaldor
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

For de som er interesserte I fly sim, anbefaller jeg dere å ta en titt på Cliffs over Dover blitz. Spillet har falt mellom IL2 great battles og DCS da det hadde en elendig release for 11 år siden. Men det som startet som et mod team har tatt over. Og forbedra det massivt,  men fremdles få som spiller det da, første inntrykk osv.

Det har mange fordeler. I motsetning til DCS har det et fullverdig WW2 simulator. Men en drøss med kampanjer. Fly fysikken er ca. Like bra som DCS og mye bedre enn IL2GB, skade modelen er den beste av alle 3 simulatorene. 

Det jobbes nå med en STOR update som legger til VR, 4K teksturer på fly og terreng, samt nye himmel fysikk/grafikk. Jeg er med på lukket beta, og kan dessverre ikke si så mye om detaljer,  men jeg er ganske sikker på at  Clod kommer til å være DET WW2 fly simulator spillet når updaten er ferdig.

Skal dere bruke VR, så vent til updaten, bruker dere track IR kan dere kjøpe det nå, koster 84kr. Jeg har også XP pakken wings over Tobruk, som legger til masse. Flere north africa kampanjer.

Med XP pakken har du type 35(pluss mange flere varianter)fly å fly, mye mer detaljer en IL2. Er type 17 forskjellige varianter av Me109(mot 1 i DCS) og ta av med en Me109E7 fra en ørken rulle bane i dette spillet er den vanskeligste lettingen jeg noen gang har gjort. Her må man holde tunga rett i munnen. 

Jeg håper når updaten kommer, at spillet får en comeback,  folka som tok over produksjonen av spillet har masse talent og brenner for det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg vil bare minne folk på at humble bundle dealen er tilgjengelig siste dag i morgen! Nesten så jeg glemte å kjøpe den selv, fikk gjort det nå. Har jo alle "must have" sim racing spillene 😄 Veldig billig 👍

https://www.humblebundle.com/games/ultimate-racing-sim-bundle?hmb_source=humble_home&hmb_medium=product_tile&hmb_campaign=mosaic_section_3_layout_index_2_layout_type_threes_tile_index_1_c_ultimateracingsimbundle_bundle

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Emilsen skrev (13 timer siden):

Jeg vil bare minne folk på at humble bundle dealen er tilgjengelig siste dag i morgen! Nesten så jeg glemte å kjøpe den selv, fikk gjort det nå. Har jo alle "must have" sim racing spillene 😄 Veldig billig 👍

https://www.humblebundle.com/games/ultimate-racing-sim-bundle?hmb_source=humble_home&hmb_medium=product_tile&hmb_campaign=mosaic_section_3_layout_index_2_layout_type_threes_tile_index_1_c_ultimateracingsimbundle_bundle

Om folk går/gikk glipp av dette ser jeg steam kjører tilbud de kaller Simfest nå. Mulig det vil være mulighet å plukke opp noen spill der og :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 timer siden):

Nå som jeg har brukt så mye penger på rigg og utstyr så er det på tide å kjøpe "farming simulator 2022" for å chille litt etter mye racing :D

Har det "Farming Coop" type moduser?

Det er online coop i følge Steam

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

FS22 er et endeløst grinde-spill. Det har ingen mål utover det du selv setter deg. Liker det! Og det er skikkelig hyggelig å kjøre store doninger sammen med andre mens praten går :)

Det var det som fikk meg til å begynne på det mest tidkrevende hobbyprosjektet jeg noen gang har hatt 😅

Om jeg kan egenreklamere for prosjektet på noen få linjer kan jeg nevne at kartet er 8x8 km (16 ganger større enn de standard kartene).

 Det er per nå nesten 180.000 trær som kan hugges, kappes, selges og bearbeides og ende opp som møbler. 
 

Over 30 unike bygninger - har enda igjen rundt 100 planlagte å lage på sikt.

Fokus på realisme, men bøyer meg for bedre gameplay der det trengs :) 

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det ble Assetto Corsa Competizione på meg i dag. Det ser unektelig bra ut, får litt blanda reviews ser jeg, men nå i det siste er det for det meste positive ut fra det jeg kan se, som tippa lasset for min del.

Testet et par runder og det er utrolig vakkert! Unreal gjør seg til racing sim altså!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, OlaHaldor said:

Det ble Assetto Corsa Competizione på meg i dag. Det ser unektelig bra ut, får litt blanda reviews ser jeg, men nå i det siste er det for det meste positive ut fra det jeg kan se, som tippa lasset for min del.

Testet et par runder og det er utrolig vakkert! Unreal gjør seg til racing sim altså!

Spillet skal være bra, men den racingen som er i det spillet er ikke noe for meg.

Vanilla AC har mer variasjon. Fra små hachbacks til F1 biler og alt i mellom. Men har ikke det beste campgian systemet osv. Men er kult å kjøre Nürburgring i en Toyota GT86 og bruke en halv evighet, så samme runde i en Ferrari F1 bil og bruke halvparten av tiden(selv for en endelig sjofør som meg) 

Irriterer meg blå at F1 spillet ikke støtter VR, virker helt idiotisk å ikke ha støtte for VR i sim spill nå i dag.

Lenke til kommentar

Jeg klikka ikke så godt med AC. Helt ubrukelig meny. 🤮
Project Cars 2 har også "alt mellom himmel og jord", falt i god smak her. :)
Det har også fått gode tilbakemeldinger nylig etter en bruker har finstilt FFB til Fanatec.

Der kan man kjøre campaign hvor man starter med gokart og bygger seg opp derfra f.eks. :) Det vil ta mye tid. Mer enn jeg har.. 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (20 minutter siden):

Jeg klikka ikke så godt med AC. Helt ubrukelig meny. 🤮
Project Cars 2 har også "alt mellom himmel og jord", falt i god smak her. :)
Det har også fått gode tilbakemeldinger nylig etter en bruker har finstilt FFB til Fanatec.

Der kan man kjøre campaign hvor man starter med gokart og bygger seg opp derfra f.eks. :) Det vil ta mye tid. Mer enn jeg har.. 😄

ACC er det desidert beste simspillet på markedet om du vil kjøre fort med GT biler på bane, men realismenivået og "terskelen" for å være med er høy. Du bør kjøre mange runder alene og i SP om du ønsker å hevde deg noe særlig. Jeg har 200 timer pr dags dato og er ikke spesielt rask.. Det er rett og slett en veldig "spisset" opplevelse, men ingen spill har gitt meg den feedbacken som det spillet gir meg. 

Når du har kjempet deg igjennom timesvis på servere med lav safety rating havner du til slutt med folk som stort sett bremser før svinger og bruker speilet. Jeg har og har spilt omtrent alt av bilspill de siste 25 år, og ACC seiler opp som det beste online racingspillet jeg noensinne har spilt.

Assetto Corsa (vanlig) har en fantastisk Content Manager du kan laste ned å bruke gratis, noe som gjør det til et ekstremt stort spill. Alt ifra cruisingservere til drifting og racing selvfølgelig. Aldri spill AC med noe annet enn Content manager er mitt soleklare tips. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...