Gå til innhold

Simrigg-kaféen - Alt i fra hjemmebygg til fullspekket oppsett


Anbefalte innlegg

OlaHaldor skrev (7 timer siden):

En pinlig oppvekker om at jeg på ingen måte er god. Og jeg fatter ikke helt hva jeg gjør feil - jeg føler jeg kjører fort, på bristepunktet av å spinne eller skli ut i hver eneste sving. Fra førsteplass til mine plasseringer var det rundt 15-20 sekunder, helt ned til halvannet minutt (da ble jeg tatt igjen med en runde). 

Vi får sette i gang med en liten uhøytidelig Diskusjon F1 22 cup så skal jeg få deg til å føle deg god 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært veldig gøy. Nå har jeg rett nok aldri spilt F1 før, ei heller vært engasjert i sporten på noen måte så baner, poengsystem vi skal ha og annet er jeg helt blåst på. Bestemte meg etter å sett litt på aarava spille karrieremodusen at jeg får litt lyst på å prøve det selv. Tenker jeg skaffer 22 når det kommer ut.

 

Men om interessen er der blant folket på forumet her så kan vi alltids få satt i gang noe :)

 

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Jeg er helt klart med om det blir en F1 2022 liga med folk fra Diskusjon. Veldig bra om det blir en lav terskel for å delta, hvor det også kan bli et godt fora for alle å lære av hverandre. 

Må si jeg er litt skuffa over at de kommer med VR støtte, men fortsatt ikke legger inn støtte for tripple monitor i F1 spillene. 

Lenke til kommentar

Dukket opp et par pakker fra Fanatec her i dag. Stor glede ble dessverre fort til skuffelse :( Åpner opp CSL DD, og der er det dessverre noen løse deler på innsiden. Ser ingen annen utvei enn å sende den tilbake til Fanatec. Jævlig surt, håper det ikke blir så lenge å vente før jeg får noe i retur.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Emilsen said:

Dukket opp et par pakker fra Fanatec her i dag. Stor glede ble dessverre fort til skuffelse :( Åpner opp CSL DD, og der er det dessverre noen løse deler på innsiden. Ser ingen annen utvei enn å sende den tilbake til Fanatec. Jævlig surt, håper det ikke blir så lenge å vente før jeg får noe i retur.

Auch veldig surt. Hold oss oppdatert på hvordan det går med retur. Har lurt litt på det selv ang. Fanatec.

Lenke til kommentar
Emilsen skrev (1 time siden):

Dukket opp et par pakker fra Fanatec her i dag. Stor glede ble dessverre fort til skuffelse :( Åpner opp CSL DD, og der er det dessverre noen løse deler på innsiden. Ser ingen annen utvei enn å sende den tilbake til Fanatec. Jævlig surt, håper det ikke blir så lenge å vente før jeg får noe i retur.

Håper det går glatt for deg, men jeg tror dessverre at Fanatec har siste tiden med introduksjonen av CSL DD og GT DD Pro rett og slett har vokst for fort, med introduksjonen av rimeligere Direct Drive baser har de gått fra være noe ganske nisje greier for kun hardbeinte entusiaster til noe som er tilgjengelig for "alle". Jeg har vært i kontakt med kundesupporten deres et par ganger vedrørende problemer jeg hadde med load cell pedalen og senere på grunn av problemer jeg hadde med ratt basen, kunde supporten brukte dagevis på å komme med et svar som stort sett bare gikk ut på å prøve å reinstallere drivere osv som jeg sa jeg allerede hadde prøvd i den opprinnelige henvendelsen. Var mye bedre og kjappere hjelp og få på Fanatec forumet fra andre brukere enn fra fanatec kunde supporten.

Forøvrig om noen opplever at ratt basen (GT DD Pro/CSL DD) kobler fra PCen/Konsollen hver gang en kobler til et ratt og power knappen kjører en farge syklus gjennom de forskjellige modusene så er det du trenger å gjøre å løsne umbrako skruen på aluminiums kragen som står på akslingen ut fra rattbasen, når den er løsnet opp så er det bare skubbe hele akslingen inn i ratt basen og stramme til kragen igjen og passe på at den liner opp slik den var før du løsnet den. Har måtte gjort dette selv et par ganger nå, sikkert fordi jeg har en liten uvane med å dra til meg rattet litt når jeg kjører.

Endret av Evil-Duck
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jævlig dritt når dyre saker ikke funker,  også blir det enda dyrere med enda mer frakt og enda mer moms og shit.

Jeg er ikke noe super hardcore simmer, når jeg flyr DCS er det mest for opplevelsen og action og kule tekniske thing.

Mindre intelligent som jeg er bruker jeg feks fremdles easy communications, så jeg behøver ikke stille inn radioer og slikt. Og jeg følger ikke prosedyrer til punkt å prikke.

Men det gjør jo at noen ganger er jeg totalt lost, jeg prøvde en kampanje for F14, der man skal ta av i svarte nattta og øve på carrier landing. 

Jeg var totalt lost, jeg fikk tatt av, men mistet helt kontroll på hvor jeg er.

F16 om natta er lett, flyet er oversiktlig,  lett å fly, smooth og nice. Du trenger ikke en gang NVGs, da du kan fint se alt i cockpiten og når du lander er rullebanen opplyst og lett å se.

Men i F14 har du ingen enkel og se høyde, du får ikke opp høyden og farten på HUDen, du må se ned på små visere nedi cockpiten. Så når jeg tok av i mørket, var alt helt borte, havet er helt svart,  ikke lett å vite hvor i helvete man var hverken i høyde eller geografi. Helt lost.

Så må rett og slett trene på disse faktisk simulerings sakene. Skal prøve meg på en annen kampanje som starter likt med trening på å ta av og lande på hangarskip, men skjer heldigvis på dagen. Vanskelig nok som det er, har vel bare 50% suksessrate på hangarskip landing med F14, F18 og A4.

Lenke til kommentar
archongamer skrev (På 2.5.2022 den 10.59):

Jeg er helt klart med om det blir en F1 2022 liga med folk fra Diskusjon. Veldig bra om det blir en lav terskel for å delta, hvor det også kan bli et godt fora for alle å lære av hverandre. 

Det skal selvfølgelig være lav terskel for å delta da jeg, og flere her ser jeg, er interessert i at flest som mulig vil delta. Kommer i så fall til å tillate alt av hjelpemidler, disable ting som gjør at bilen din plutselig kan bryte sammen under løp og slike "unødvendige" ting alt etter hva slags muligheter vi får for å sette opp egne løp. Mulig vi lar skade være på slik at en er nødt til å kjøre med hodet litt på plass og ikke ta for ekstreme sjanser om folk er enige i dette.

Ellers hadde det vært gøy å hatt et opplegg med løp kanskje 1 gang i måneden og kanskje en ikke-obligatorisk felles trening i samme dur på aktuell bane i forkant for å sørge for at folk flest får erfaring og hjelp fra hverandre. Også hadde det vært kult med nok folk som deltar så vi alle finner oss en rival å knive litt ekstra hardt mot.

Lenke til kommentar
Hansien skrev (2 minutter siden):

Det skal selvfølgelig være lav terskel for å delta da jeg, og flere her ser jeg, er interessert i at flest som mulig vil delta. Kommer i så fall til å tillate alt av hjelpemidler, disable ting som gjør at bilen din plutselig kan bryte sammen under løp og slike "unødvendige" ting alt etter hva slags muligheter vi får for å sette opp egne løp. Mulig vi lar skade være på slik at en er nødt til å kjøre med hodet litt på plass og ikke ta for ekstreme sjanser om folk er enige i dette.

Ellers hadde det vært gøy å hatt et opplegg med løp kanskje 1 gang i måneden og kanskje en ikke-obligatorisk felles trening i samme dur på aktuell bane i forkant for å sørge for at folk flest får erfaring og hjelp fra hverandre. Også hadde det vært kult med nok folk som deltar så vi alle finner oss en rival å knive litt ekstra hardt mot.

Når ting rundt dette faller litt på plass, F1 2022 er lansert og eventuelt egen tråd for denne "ligaen" opprettes kan jeg nok kanskje se om jeg klarer å lure noen av sjefene her til å promotere det litt ut på forumet :). Høres hvertfall ut som noe som kan bli utrolig gøy.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Hansien said:

Det skal selvfølgelig være lav terskel for å delta da jeg, og flere her ser jeg, er interessert i at flest som mulig vil delta. Kommer i så fall til å tillate alt av hjelpemidler, disable ting som gjør at bilen din plutselig kan bryte sammen under løp og slike "unødvendige" ting alt etter hva slags muligheter vi får for å sette opp egne løp. Mulig vi lar skade være på slik at en er nødt til å kjøre med hodet litt på plass og ikke ta for ekstreme sjanser om folk er enige i dette.

Ellers hadde det vært gøy å hatt et opplegg med løp kanskje 1 gang i måneden og kanskje en ikke-obligatorisk felles trening i samme dur på aktuell bane i forkant for å sørge for at folk flest får erfaring og hjelp fra hverandre. Også hadde det vært kult med nok folk som deltar så vi alle finner oss en rival å knive litt ekstra hardt mot.

Med tanke på at hvis jeg prøver F1 bil i AC med realistisk motor skade, ødelegger jeg bilen før jeg kommer ut av start.

Så må vi nok slå av motorskade om det er en ting i F1 2022.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (3 minutter siden):

Når ting rundt dette faller litt på plass, F1 2022 er lansert og eventuelt egen tråd for denne "ligaen" opprettes kan jeg nok kanskje se om jeg klarer å lure noen av sjefene her til å promotere det litt ut på forumet :). Høres hvertfall ut som noe som kan bli utrolig gøy.

Det hadde nok vært kjekt for å fange opp interessen til folk som kanskje ikke frekventerer denne delen av forumet like ofte. Jeg regner med at det blir en egen dedikert tråd for dette, eventuelt bare opprette en nå for litt diskusjon og planlegging om hvordan og hvor ofte vi gjør dette :)

Gunfreak skrev (3 minutter siden):

Med tanke på at hvis jeg prøver F1 bil i AC med realistisk motor skade, ødelegger jeg bilen før jeg kommer ut av start.

Så må vi nok slå av motorskade om det er en ting i F1 2022.

Ja, fokuset skal være på at vi skal kjøre, konkurrere og ha det gøy. Vi trenger ikke at bilen bryter ned midt i en god runde da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...