Gå til innhold

Simrigg-kaféen - Alt i fra hjemmebygg til fullspekket oppsett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (8 timer siden):

Har du mountet det på NLR riggen? Warthog virker som en god high-end compromise for en allsidig rigg.

Nei har ikke det da jeg enda ikke har kjøpt flight kittet, ser enda litt på løsninger hvordan jeg kan montere pedaler og slikt uten å måtte re konfigurere riggen totalt hver gang jeg bytter fra det ene til det andre.

Men over til noe annet så begynner jeg å sniffe litt på denne shifteren her :

Til 500 kroner på aliexpress så virker det jo svært lovende og mekanismen virker solid nok.  Optimalt sett skulle jeg jo hatt meg en Fanatec shifter, men begynner å bli noe dyrt dette her 🤑

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Den så veldig interessant ut! :)
Totalen blir på $111 om man også tar med opplegg for å montere på bord.

Har noen drevet noe med Arduino? 

Jeg så litt på denne i går kveld og får skikkelig lyst til å prøve å snekre sammen noe som kunne vært interessant til Farming Sim.. :D

 

Endret av OlaHaldor
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (10 minutter siden):

Har noen drevet noe med Arduino?

Drev en del med det når jeg tok Automasjons Ingeniør utdanning for en 8-9 år siden, artig å fikle med å relativt "enkelt" å lære det en trenger å kunne for å lykkes med greit komplekse prosjekter, guider er det og i fleng rundt omkring på nettet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg får overtalt svoger til å printe for meg igjen, så skal jeg prøvde å få bygd chassis lever og flaps lever, da vil egentlig det eneste jeg savner for å fly spitfire uten å måtte bruke mus og tastatur eller noe slikt være sikte justeringa, der man stiller inn rekkevidde og vingespenn på målet. Jeg har vanligvis bundet dette til noen knotter på F18 throttle panelet, men dit er det ikke lett å nå når jeg har alle spitfire delene rundt meg. Eller er ikke spitfire spesielt ergonomisk laget, da chassis lever er på høyre side, så etter du tar av eller før du lander, må du flytte venstre hånda over på stikka for å så flytte høyre hånda til chassis lever og tilbake igjen.

Lenke til kommentar
4 hours ago, OlaHaldor said:

Den så veldig interessant ut! :)
Totalen blir på $111 om man også tar med opplegg for å montere på bord.

Har noen drevet noe med Arduino? 

Jeg så litt på denne i går kveld og får skikkelig lyst til å prøve å snekre sammen noe som kunne vært interessant til Farming Sim.. :D

 

Den var kul, Spitfire thorttle kom på £70, men det er med innmat til trim hjulene også. og en stand å feste det på. pluss kanskje 150kr i plastikk.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem av disse ville dere valgt når man har Fanatec GT DD Pro rattbase? Alle skal såvidt jeg forstår støtte den rattbasen men noen av disse er vel mer allsidige om man skulle gå for annet utstyr senere.

Track Racer TR160 varianter.
simrigg.JPG.c7710d181f4a904a0ba34a4156f76d81.JPG

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Gla jeg fikk lagt inn bestilling på NLR riggen før det føk til himmels ja 😅 13K er ikke den riggen verdt  . 

 

Theo343 skrev (1 minutt siden):

Hvem av disse ville dere valgt når man har Fanatec GT DD Pro rattbase? Alle skal såvidt jeg forstår støtte den rattbasen men noen av disse er vel mer allsidige om man skulle gå for annet utstyr senere.

simrigg.JPG.c7710d181f4a904a0ba34a4156f76d81.JPG

Personlig hadde jeg nok valgt den med rattplate bare ut av convinience om jeg etterhvert vil begynne å lage meg button boxes og slik, eventuelt yoke om flysim basillen noengang skulle bite meg. Selvfølgelig mange muligheter å få det til på side mount utgaven og siden det faktisk er aluprofiler. Front mount utgaven helt til høyre tror jeg ikke passer til GT DD Pro ettersom det ikke har noen front mounts såvidt jeg kan se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 3/23/2022 at 10:00 AM, Emilsen said:

Det begynner å dukke opp ting fra Simlabs hjemme hos meg nå. Har ingenting å klage på hos UPS hvertfall, fikk 3 av 5 pakker levert i går. De to siste kommer i dag. Bestilte vel på torsdag kveld, så leveringstid er kjempebra. Sjåføren ringte meg god tid i forveien og sa når han skulle levere, jeg sa at jeg er på jobb i nabokommunen, men det var ikke noe problem å levere det hit istedenfor. Tommel opp :) 

Da er det bare å vente på at Fanatec skal få inn CSL DD, håper ikke det blir alt for lenge å vente...

Venter spent på bilder (valgfritt) og tilbakemeldinger på hvordan inntrykkene dine fra GT1 EVO riggen er. 

Jeg tar selv en beslutning i løpet av uken/helgen og da står det mellom Simlabs GT1 EVO, Simlabs P1-X Sim eller Track Racer TR160. Aller helst skulle jeg kjøpt SDR men de er oub akkurat nå.

Kommer selv til å begynne med 1 skjerm men vil kjøpe triple stativ med en gang. (uavhengig av rigg).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Evil-Duck said:

Personlig hadde jeg nok valgt den med rattplate bare ut av convinience om jeg etterhvert vil begynne å lage meg button boxes og slik, eventuelt yoke om flysim basillen noengang skulle bite meg. Selvfølgelig mange muligheter å få det til på side mount utgaven og siden det faktisk er aluprofiler. Front mount utgaven helt til høyre tror jeg ikke passer til GT DD Pro ettersom det ikke har noen front mounts såvidt jeg kan se.

Er nok riktig det det ang. den tredje. Det er 4 små skruehull i ringen på fronten av GT DD Pro basen (ikke de ytterst i hjørnene) men tror ikke de er solide nok til å brukes som mounts og tror de er ment for å feste ekstrautstyr fra Fanatec ol (når man har ratt uten pedalshifters ol).

I og med at jeg også tenker å bruke riggen til flere bruksområder (FS22, ED, AC mm) så er nok den med topplata mer allsidig. Enig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (7 minutter siden):

Er nok riktig det det ang. den tredje. Det er 4 små skruehull i ringen på fronten av GT DD Pro basen (ikke de ytterst i hjørnene) men tror ikke de er solide nok til å brukes som mounts og tror de er ment for å feste ekstrautstyr fra Fanatec ol (når man har ratt uten pedalshifters ol).

I og med at jeg også tenker å bruke riggen til flere bruksområder (FS22, ED, AC mm) så er nok den med topplata mer allsidig. Enig.

Ja en annen ting jeg ser nå når jeg ser på rattet er jo at du ikke ville komt til av,på/mode knappen med en front mount.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Evil-Duck said:

Ja en annen ting jeg ser nå når jeg ser på rattet er jo at du ikke ville komt til av,på/mode knappen med en front mount.

Det burde jeg sett :D ofc!

Btw, har du funnet en god metode for å klikke deg rett til PS4/5 moden uten å gå via PC først hver gang du slår den på?

Skulle ønske man kunne sette den til "Start alltid opp med XX profilen" så lenge jeg i perioder kjører mye på en plattform kontra en annen. Kanskje mulig via software på PC?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Det burde jeg sett :D ofc!

Btw, har du funnet en god metode for å klikke deg rett til PS4/5 moden uten å gå via PC først hver gang du slår den på?

Hmm, mitt husker hvilken mode jeg hadde det i sist gang jeg hadde det på, så det er ikke en problematikk jeg har vært ut for

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Evil-Duck said:

Hmm, mitt husker hvilken mode jeg hadde det i sist gang jeg hadde det på, så det er ikke en problematikk jeg har vært ut for

Ok hmm, teste litt. Min starter alltid opp med en en annen profil enn den jeg brukte sist. Får sjekke litt hva jeg gjør feil.
 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 minute ago, Evil-Duck said:

Har du oppdatert til siste firmware? 

bilde.png.f7c5a496f8c19176a1d13ef48b689c17.png

Har ikke gjort det ennå så vil uansett få gjort det tenker jeg. Bare koble til via PC, ikke hatt det på PC ennå.

Men fant ut av det - jeg som var utålmodig. Hver gang rattbasen starter opp og slår seg av vil den lyse rødt. Jeg tolket det som at den gikk til PC mode. Hvis jeg ventet 1-2 sekunder mens den lyser rødt så gikk den til profilen jeg sist brukte 😛 Hadde jeg sett på LCD skjermen så ville jeg sett at den ikke sier noe om mode når den lyser rødt i start/shutdown prosess.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Har ikke gjort det ennå så vil uansett få gjort det tenker jeg. Bare koble til via PC, ikke hatt det på PC ennå.

Men fant ut av det - jeg som var utålmodig. Hver gang den starter opp og slår seg av vil den lyse rødt. Jeg tolket det som at den gikk til PC mode. Hvis jeg ventet 1-2 sekunder mens den lyser rødt så gikk den til profilen jeg sist brukte 😛

Ah, ja stemmer, det lyser rødt mens det holder på å kalibrere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Evil-Duck said:

Ah, ja stemmer, det lyser rødt mens det holder på å kalibrere :)

Hadde vært gøy om den knappen kunne programmeres til å starte din favoritt sim med alt av tilbehør man trenger  - som å starte bilen :D (Og enkelt deaktivere macoren så klart)

Men nah, leggetid, fremfor å fable om simdrømmer når man burde vært i seng :D

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...