Gå til innhold

Simrigg-kaféen - Alt i fra hjemmebygg til fullspekket oppsett


Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (2 minutter siden):

Hva har du bestilt av deler? Kostnad? Fraktkostnad? Importavgift? Lurer litt på det samme selv - ta den helt ut.

Jeg bestilte GT1 Evo cockpit (€371), triple monitor stativ (€230)og to sett med caster hjul (€28).

Summen ble €630,- for tingene pluss €154,- for frakt. Også kommer det vel en faktura på mva etterhvert fra UPS som skal være 25% av €784. Så totalprisen blir ca NOK 9500,- inkludert moms med eurokursen som er nå.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, Theo343 said:

Fikk du ordna noe billigere frakt på matteflisa btw?

Jeg fikk svar forrige dagen. Han som svarte sa at det er dyr frakt fordi de vanligvis sender paller med flis og ikke har noe system på å sende kun èn. 
Da lurer jeg fælt på hvordan de gjør det om noen må  ha èn eller to fliser for å erstatte pga. ulike type skader.. Han tilbød seg å finne ut hva det vil koste. Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig. Posten og Postnord har faste satser. De vet jo hvor stor en flis er. 🤪

Spar deg selv for penger og bry; kjøp en ikea-matte. Eller et annet sted, alt ette hva du trenger. 😁

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Emilsen said:

Jeg bestilte GT1 Evo cockpit (€371), triple monitor stativ (€230)og to sett med caster hjul (€28).

Summen ble €630,- for tingene pluss €154,- for frakt. Også kommer det vel en faktura på mva etterhvert fra UPS som skal være 25% av €784. Så totalprisen blir ca NOK 9500,- inkludert moms med eurokursen som er nå.

Synes absolutt ikke det var gæli :)  Da skal jeg vurdere det selv.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Emilsen skrev (3 timer siden):

Det begynner å dukke opp ting fra Simlabs hjemme hos meg nå. Har ingenting å klage på hos UPS hvertfall, fikk 3 av 5 pakker levert i går. De to siste kommer i dag. Bestilte vel på torsdag kveld, så leveringstid er kjempebra.

Var optimistisk på å få mitt å går ettermiddag/kveld slik UPS påstod helt til jeg så Bring skulle ta seg av transporten de siste 2-2.5 timene det tar å kjøre fra UPS sin terminal på Gardermoen og hit.

Bring har nemlig bestemt seg for at det skal ta lengre tid fra Gardermoen og hit enn det tok å frakte varene fra Nederland og til Norge.

Lenke til kommentar

Mine fly pedaler,  MFG v3, med hydrauliske dempere. Skrudd fast på en godt slitt finer plate for stabilitet.

Her med Me109 pedaler,  har også P47 pedaler som er lette å bytte. Men de fungerer ganske anmeldes, så da må man også justere vinkel osv. Så bruker hovedsakelig disse, veldig greit med god kvalitet når man flyr ww2 fly og helikoptere. Mindre viktig om man bare flyr moderne jetfly.

20220201_120541.thumb.jpg.7c3cdfced10d39450cfc88048721e782.jpg

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, OlaHaldor said:

Wow! De var jo ikke skrekkelig dyre heller, sammenlignet med andre av dette kaliberet :)

Nei de er ikke det. Selv med 2 sett pedaler. Ser også folk 3d printer pedaler for akkurat de flyene de flyr mest. Hydrauliske demperen er jo ikke et must men veldig dig. Du kan stille den så løst og fast du bare vil. Til det punktet det er nesten umulig å flytte de. Veldig fine saker og en drømm i forhold til de thrustmater jeg hadde. Disse er kanskje 2x så dyre(uten demperen) men 7 ganger så bra. 

Lenke til kommentar

Selv har jeg et sett CH Products Pro Pedals, ikke noen gromme greier slik som @Gunfreak poster over her men de har holdt i 7 år nå uten å vise tegn til å ville gi seg med det første, ettersom jeg eksklusivt har spilt Elite Dangerous med de så har ikke fryktelig fancy pedaler vært noe jeg har lengtet etter, selv om jeg kjenner det rykker litt i lommeboka når en ser slikt som MFG v3 :p

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (1 time siden):

Jeg solgte nylig Thrustmaster pedalene i påvente av Honeycomb Charlie men disse fristet veldig - og er tilgjengelig NÅ!

 

Får bli til høsten kanskje. Importavgifta er rett rundt hjørnet.. 

Hvilken Thrustmaster pedlar hadde du? Jeg har selv siklet mye på disse : https://www.komplett.no/product/1119036/gaming/gaming-utstyr/spillkontrollere/ratt-og-pedaler/thrustmaster-pendular-rudder?q=Thrustmaster , men det er vel kanskje mer utførelsen enn noe annet, slik jeg bruker pedalene vil i utgangspunktet pedaler hvor du hviler føttene på hele tiden kanskje være best egnet tror jeg, men har aldri prøvd slike pedaler hvor du i større grad flytter føttene over på pedalen kun når du skal bruke de

Lenke til kommentar
10 minutes ago, bshagen said:

@Gunfreak GROMT! :D

Hva tenker du om VR? Er det bare det Pimax-settet som er verdt å kikke på? 

Med mindre du vil bruke 25k på varjo.

Har du 3 alternativer. 

Quest 2. Beste allround du får og billigst. 

G2, det jeg bruker(selv om jeg har Q2) beste bilde du får under 20k) 

Pimax 8k, har best FOV(som skal ha mye å si for opplevelsen av fart) samt at du slipper å kaste like mye på hode for å se rundt deg. Men er noe kvalitets kontroll problemer,  og fra hva jeg har lest mye mer jobb enn de 2 andre til å få til å funke. Dette er et konsumer headsets for virkelig de som er interesserte. Det krever også base stations, som du bør ha plas til. Og er en ekstra utgift. Vi snakker type 13-15k for 8k vs 5000/6000 for G2 og 4000 for Quest 2.

I løpet av neste år eller sent i år kommer Pimax 12k, dette er også type 20+k headsets, men krever ikke bases tation. Det er dette jeg venter på før jeg oppgraderer fra G2. Jeg vil ha den større FOVen. Men jeg har ikke plass til base stations. Selve oppløsningen er ikke så mye å bry seg om, 4k, 8k 12k. I DCS kommer du mest sannsynlig ikke til å kjøre Q2 på full oppløsning,  kan bare glemme G2, 8k og 12k sin maks oppløsning. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Evil-Duck said:

Noe grommere enn Thrustmaster Warthog HOTAS'en min ja, som jeg trodde var grommsaker 😂 Kult!

Den er veldig grei. Det at thorttelen er så stor gjør at man får mye kontroll. Så man kan kontrollere selv en F16 på et par knop. Greit i formasjon flying og air to air refueling. 

Lenke til kommentar
9 hours ago, Evil-Duck said:

Noe grommere enn Thrustmaster Warthog HOTAS'en min ja, som jeg trodde var grommsaker 😂 Kult!

Har du mountet det på NLR riggen? Warthog virker som en god high-end compromise for en allsidig rigg.

btw, noe som har tips til trekk man kan slenge over riggen når den ikke er i bruk for å minske støveksponering? Tenker kun stol/ratt/pedal biten. Gjerne noe mørkt og lett som gjør lite ut av seg.

Akkurat nå trer jeg en pose over selve rattet men å ha et type "weber grill" trekk man kan hive over hele riggen inkludert stolen og pedalene hadde vært fint. Skjermstativ blir uavhengig av riggen her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...