Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

8 hours ago, Thor. said:

 

Dette kan skje hvor som helst. HVOR som helst. Hvis folk begynte i morgen å ta ut penger fra bankene her hjemme ville det kun gå et par dager før det hadde vært full stopp. Bank runs skjer ganske ofte rundt omkring i verden. I realiteten sitter ikke bankene på noe som helst av penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kremt skrev (48 minutter siden):

Dette kan skje hvor som helst. HVOR som helst. Hvis folk begynte i morgen å ta ut penger fra bankene her hjemme ville det kun gå et par dager før det hadde vært full stopp. Bank runs skjer ganske ofte rundt omkring i verden. I realiteten sitter ikke bankene på noe som helst av penger.

Og hva er egentlig poenget ditt? Bank run skjer faktisk ikke så ofte. og to av de tre kjente som har skjedd siden 2020 er nettopp i Russland. I de 10 foregående årene skjedde det fem ganger.

Så jeg vil si det er synd på pensjonistene i Russland som ikke får ut pensjonen sin fordi Putin er i ferd med å kjøre landet helt i grøfta.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er gjerne de samme pensjonistene som har størst oppslutning om Putin, da de savner USSR og ikke er målgruppen til mobilisering.

Men alle er selvsagt individer. Håper de som liker Putin liker ham mindre nå.

En bank som går tom for kontanter får under normale omstendigheter besøk av NOKAS eller liknende med ny leveranse av kontanter. Vet vi at disse bankene ikke får det?

Endret av Mannen med ljåen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Albania skrev (17 minutter siden):

Ok. Hvem har sagt at Europa ønsker russisk gass?

Gledelig hint om russisk desperasjon! :D EU vil ikke handle med terrorstater og vil dermed ut av de siste restene av gassavhengighet derfra så snart det lar seg gjøre. Putin har gravd Russlands grav for mange tiår fremover. Mange afrikanske land er på full fart mot å passere Russisk levestandard.

Endret av Simen1
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
torbjornen skrev (1 time siden):

"Bakhmut er en viktig by ved den østlige frontlinjen i Ukraina. Et russisk gjennombrudd her kan gi russerne muligheten til å rykke fram bak de ukrainske linjene. Ukrainske soldater har gjort byen om til en festning."

Trodde Bakhmut ikke var en viktig by, kun et symbol for russland å vise til fremgang i terroren sin.

Lenke til kommentar

I tillegg er Putler i ferd med å ta livet av den unge generasjonen russere med krigen sin, i hvertfall hvis han mobiliserer enda flere hundretusener og øker størrelsen på hæren til 1,5 mill som det snakkes om.
Og en god andel russere som er imot krigen eller i det minste ikke vil til fronten selv har rømt landet og jeg mener jeg leste et tall på flere hundretusen ila. det siste tiåret som gradvis har forlatt landet, folk med høyere utdannelse etc.

Så det blir gradvis flere og flere eldre og større andel av dem som svelger propagandaen hans siden mange av de som ikke tror på den, rømmer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 hours ago, Albania said:

Ok. Hvem har sagt at Europa ønsker russisk gass? 

image.png.b4a8e653e1e31288fd3ded95c76f7010.png

Her må det komme en samlet respons. En del økonomiindikatorer viser at russerne virkelig begynner å merke sanksjonene nå, dette er ikke tiden for å slippe opp. 

Endret av TAC-2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, Albania said:

Ok. Hvem har sagt at Europa ønsker russisk gass?

Mer utfyllende:

 
Quote

Russland hevder de kan levere gass til Europa igjen

Russland sier at de er klare til å levere gass til Europa via gassrørledningen Jamal-Europa.

Rørledningen går fra Sibir til Polen og Tyskland gjennom Belarus. Russland stanset gassleveransene gjennom rørledningen i april.

Ifølge visestatsminister Aleksander Novak er Russland nå klare til å gjenoppta leveransene der.

Russland har også stanset gassleveransene gjennom Nord Stream-rørledningene. Det førte til frykt for gassmangel i Europa.

Hentet fra VG.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
toreae skrev (1 time siden):

Takker :)

edit: Takker for oppklaring av de videoene jeg postet tidligere den kvelden.

Men din henvisning svarer ikke på den videoen jeg linker til, som er i ditt sitat :)

I den videoen er det tilsynelatende en/flere med asiatisk utseende som skal i krig - enten for eller mot Ukraina, eller noe helt annet?

 

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
toreae skrev (14 minutter siden):

Ok. Så bare at det var noe bålbrenning, og regnet det fort og gæli for å være det samme.

Joda, men det ga en god oppklaring på de andre filmene jeg lurte på :)

Lenke til kommentar
54 minutes ago, Simen1 said:

NB. Klyper med salt. Kilde: Ukraina

1461614178_Screenshot2022-12-26at10-17-43TotalcombatlossesofRussiasincethebeginningofthewarwithUkraine.png.0f1a9ca8e52c4cdbfffb858bcc0cf059.png

Noen runde tall er passert eller like før runding. Jeg facineres mest av at hele store Russland har tapt 91,2% (klyper med salt) av stridsvognene sine.

Store tap er det uansett, men denne siden tar ganske usikre tall og ganger de opp med noen forholdstall som kanskje stemmer for én krig men ikke for en annen, og gir deretter en prosent i forhold til en totalsum som jeg ikke en gang tror russerne vet med noe særlig sikkerhet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

@TAC-2 Jada, jeg må bare gjenta - klyper med salt!

Tallene over tilgjengelige systemer er nok ikke bare usikre men også flytende ettersom Russland handler noe med Nord-Korea, Iran, Syria og sikkert flere, samt at definisjonen av "fungerende" eller "tilgjengelig" er en stor gråsone. Den Russiske arme er også et høyst flytende estimat. F.eks om det inkluderer Kadyrovitter eller Wagner eller ei, og om mobiliserte teller før de har møtt opp til tjeneste, eller før de har fått trening osv osv. Mye utstyr og soldater er bundet opp andre steder i landet og blir uansett ikke sendt til Ukraina osv.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...