Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som forventet, de har nå funnet to massegraver i Lyman, jeg har ikke andre kilder enn at jeg nettopp så det på BBC. Hva de består av og hvor mange er uklart, det er en blanding av sivile og soldater. Men jeg antar at det blir gjennomført høykvalifiserte obduksjoner som fastslår dødsårsak og når dødsfallene fant sted. Det siste slik at det blir umulig for Dimitri Peskov å hevde at disse likene er en provokasjon fra Ukrainas side.

Peskov kommer snart med en teori om at Ukrainerne, mens Lyman var under okkupasjon, har smuglet inn to - tre måneder gamle lik med merker av tortur, for så å legge de i massegraver. Og dette kun for å provosere Putin.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Windfarmer skrev (1 minutt siden):

Som forventet, de har nå funnet to massegraver i Lyman, jeg har ikke andre kilder enn at jeg nettopp så det på BBC. Hva de består av og hvor mange er uklart, det er en blanding av sivile og soldater. Men jeg antar at det blir gjennomført høykvalifiserte obduksjoner som fastslår dødsårsak og når dødsfallene fant sted. Det siste slik at det blir umulig for Dimitri Peskov å hevde at disse likene er en provokasjon fra Ukrainas side.

Peskov kommer snart med en teori om at Ukrainerne, mens Lyman var under okkupasjon, har smuglet inn to - tre måneder gamle lik med merker av tortur, for så å legge de i massegraver. Og dette kun for å provosere Putin.

Barn født i årene 2019-2021 funnet i massegravene sammen med sine familier.

Minner om de uhyrlige fotografiene fra buchas kjellere som jeg skulle ønske jeg ikke hadde sett, men måtte se av anstendighetsgrunner.

Lenke til kommentar
Regenburg skrev (1 minutt siden):

Barn født i årene 2019-2021 funnet i massegravene sammen med sine familier.

Minner om de uhyrlige fotografiene fra buchas kjellere som jeg skulle ønske jeg ikke hadde sett, men måtte se av anstendighetsgrunner.

Disse grusomhetene er langt mer skadelig for Russlands krigføring enn de militære tapene.

I Vesten er Russland nå i ferd med å overta den rollen tyskerne fikk etter 2. verdenskrig, som noen inhumane svin. Det tar litt lengre tid før det når Afrika, India og Kina, men det kommer til slutt dit også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Thor. skrev (15 minutter siden):

VG-artikkel med video fra broen. Ser ut som minst en bilvei og en toglinje er ødelagt, og den andre bilveien er hardt skadet. Den andre toglinjen er det vanskelig å vurdere på bildene.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/5BGgQb/brann-paa-krimbroen

Vinden blåser flammene i retning den andre toglinjen. Kan ikke skjønne annet enn at den også må være smeltet og minimum et par uker å reparere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...