Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Regenburg skrev (26 minutter siden):

Massemorderen Putin får rød løper hos den kriminelle Trump og legitimeres som en statsleder når han bare er en skitten fascist og tyv.

Trump vil for alltid være taperen som tok den russiske massemorderen i hånda. Skam på ham.

Normalt ville der vært bra at den noe mer mainstream republikanere Rubio er med i møtet men han er ikke på Lavrovs nivå og alle har sett hvordan han vred seg i stolen uten å si et ord da Trump inviterte Zelenskyj bare for å kaste ham.

Jeg forstår dine utrop, men at man innimellom håndhilser på fienden, er ikke helt unormalt. 

Og ... selv om jeg kan komme på langt styggere ukvemsord som passer på Putin, enn hva du har brukt, så er han faktisk også en statsleder. 

Trump legitimerer han ikke som det. Han er det fra før, og jeg har ikke kjennskap til en eneste nasjon som ikke anerkjenner Putin for å være lederen av Russland.

Så selv om jeg hater fyren like mye som alle andre, må vi innse realitetene. Og det er at han er leder for Russland. Det vil han være ut sin levetid. Så er det bare å be til høyere makter at han plutselig ramler ut et vindu, svelger en gift-pille, eller noe sånt, men enn så lenge ser det ikke ut til at noen har klart å henrette han (dessverre). Ergo så er han statsleder. Ergo så gir det innimellom mening å håndhilse. 

Videre ... Når det kommer til Trump, så aner jeg ikke helt hvor mye vi skal håpe på.

Trump har jo for vane å skylde på Ukraina for at landet står midt i en blodig krig. Hvordan det er mulig å lire av seg slike usannheter forstår jeg ikke. Men der har vi altså Trump! 

Ergo; mitt håp er marginalt. Jeg har ikke noe tro på dette her. Men hvis Trump klarer å få Putin til å vende om, så kan orangutangen godt få fredsprisen og mer til for min del. Værsågod! Ingen andre klarer å stagge Putin uansett, og Europa sitter bare og ser på at Ukraina tynes og pines.

Jeg skammes! Jeg gremmes! Vi gjør virkelig ikke nok! 

• Liker 4
Skrevet
Cervinus skrev (2 timer siden):

Dessverre har han helt rett...

Absolutt, men det er ikke mange i Norge som er enige i dette.

Litt merkelig da at de klamrer seg til USA både når det gjelder Ukraina og for vår egen sikkerhet.
For som flere sier - USA er et "klovneland". Tipper de aldri har gjort noe for vår sikkerhet.

Man kan -og burde kritisere Trump for mye, men det blir patetisk når de samme henger i buksebena hans og forventer 3 stjernes service når det passer dem.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dere som velger å følge pressekonferansen, ikke vent så hyggelige nyheter. Har fulgt ting på russisk tv og dem er tydeligvis veldig fornøyde. Om dem er fornøyde så er ikke det bra nytt for Ukraina. 

Eller Europa, mulig lettelse av noen sanksjoner hørte jeg.

Endret av engavif
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)

De har nok blitt enige om å møtes fysisk for å signere noen greier, alt er nok forhandlet via telefon, epost eller liknende på forhånd. 

Edit: inside Russia har analysert sine forventninger til møtet for fire timer siden. 

Endret av Mannen med ljåen
Skrevet

det er åpenbart at russerne føler de har fremgang i krigen og dermed ingen grunn til å komme med innrømmelser eller inngå våpenhvile, selv under press om ytterligere sanksjoner i forkant av møtet.

de kommer til å ha det standpunktet, helt til det er IUkraina/EU som forandrer kurs og signaliserer at enkelte tabuer allikevel kan diskuteres/forhandles. eks. Nato-medlemskap og grenser.

• Liker 2
Skrevet

Ukraine the latest podkasten fra The Telegraph var på plass i Alaska og har en fersk rapport fra møtet.

In a special episode recorded just minutes after the summit in Alaska between Presidents Putin and Trump, we discuss what it was like in the room, and the ramifications of a meeting which leaves more questions than answers. What happens next?

https://pca.st/episode/382f0fa3-d542-4b07-a8f9-32e591b8ff53

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...