<generisk_navn> Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Serpentbane skrev (2 minutter siden): Kerch-broen er i Ukraina, samme hvor mye Russland påstår det er Russland så anerkjenner ikke vestlige land dette. Det spiller vel ikke lenger noen rolle om broen er i Ukraina eller Russland all den tid den brukes til militær transport. Broer er legitime bombemål i krig. Og broen er for det meste i Ukraina, bare så det er sagt. 4 4
Mr.M Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Serpentbane skrev (4 minutter siden): Kerch-broen er i Ukraina, samme hvor mye Russland påstår det er Russland så anerkjenner ikke vestlige land dette. det spiller vel ingen rolle? broen er/har vært et strategisk bombemål for å bremse opp russisk forsyningslinje. men mulig den allerede er satt ut av spill, dvs. ikke reparert etter forrige ukrainske angrep. 2
Serpentbane Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai (endret) <generisk_navn> skrev (9 minutter siden): Det spiller vel ikke lenger noen rolle om broen er i Ukraina eller Russland all den tid den brukes til militær transport. Broer er legitime bombemål i krig. Og broen er for det meste i Ukraina, bare så det er sagt. Ja, med det jeg skrev ville jeg bare poengtere at det uansett ikke er relevant opp mot denne policy-endringen fordi broen uansett befinner seg i Ukraina. Men det stemmer som du skriver at sivil infrastruktur som har betydelig militær nytte i utgangspunktet legitime militære mål, dette inkluderer broer, jernbane, skipstrafikk knyttet til militær logistikk, lagerbygg for militært utstyr, fabrikker som bygger våpen eller forsyner våpenindustrien direkte, osv. Men slike angrep er regulerte ifølge internasjonal humanitær rett. @Mr.M Endret 27. mai av Serpentbane 3 1
Mr.M Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Serpentbane skrev (14 minutter siden): Ja, med det jeg skrev ville jeg bare poengtere at det uansett ikke er relevant opp mot denne policy-endringen fordi broen uansett befinner seg i Ukraina. ok skjønner, tok ikke den innfallsvinkelen med det samme 👍 1
torbjornen Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai AtterEnBruker skrev (2 timer siden): Jeg liker ikke så godt å alders-shame, men det er et eller annet skrudd med at en 72 år gammel mann fremdeles er stuck i "kult å være rasshøl som sparker nedover"-fasen. Og han vil innføre putin-vennlig lobbypolitikk i Norge, jippi! https://www.vg.no/nyheter/i/73vBa8/kommentar-fra-atle-berges-facebook-om-norsk-ukraina-hjelp-masse-gode-bombemaal?fbclid=IwY2xjawKiafpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBFQW45TjU3UVhHYzNtbG5PAR6H2tso_AY8OK86z_-mC2X1eUCCuTlGbVbFWSIgwmySZD-LobSan0TXYSqCWw_aem_2WrzgVKRc53HNc-URZgwWQ Akkurat der har han mykje til felles med idolet i Kreml. 2
torbjornen Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Dragavon skrev (2 timer siden): Men dette er jo ikkje akkurat noko overrasking. Resultatet av Russland si framferd har ein sett både i Butcha og i områda som vart frigjort hausten 2022. 3 4
Populært innlegg torbjornen Skrevet 27. mai Populært innlegg Skrevet 27. mai Sitat Nyhetsmeldinger Reuters: Lag fra Russland og Belarus utestenges fra vinter-OL i 2026 Publisert klokken14:46 iSportsnyheter Lag fra Russland og Belarus får heller ikke stille til start under neste års vinter-OL i Milano og Cortina, melder nyhetsbyrået Reuters. Reuters henviser til at Den internasjonale olympiske komité tirsdag bekrefter at det ikke blir gitt åpning for at lag fra de to nasjonene kan delta i Italia. Det betyr blant annet at det russiske herrelandslaget i ishockey ikke blir å se under lekene. Russland og Belarus har vært utestengt fra de siste olympiske lekene som følge av krigen i Ukraina. IOCs siste utspill i saken kommer angivelig som et svar på rapporter i Russland om at høytstående hockeyledere har hatt samtaler med Det internasjonale ishockeyforbundet (IIHF) om deltakelse i OL. (NTB) 6 4
agvg Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai AtterEnBruker skrev (3 timer siden): Jeg liker ikke så godt å alders-shame, men det er et eller annet skrudd med at en 72 år gammel mann fremdeles er stuck i "kult å være rasshøl som sparker nedover"-fasen. Og han vil innføre putin-vennlig lobbypolitikk i Norge, jippi! Vel, skal du ha en sjanse som forretningsmann i Russland så må du like Putin og co, eller i det minste late som. Vil du ha suksess så må du virkelig like Putin og co... Han her har vel hatt veldig stor suksess i Russland så da gir slike skriblerier mening. 2 4
Populært innlegg Dragavon Skrevet 27. mai Populært innlegg Skrevet 27. mai Sitat FARVEL: Nederlands forsvarsminister tok mandag farvel med de siste av totalt 24 F-16-fly som forlater nederlandsk jord som del av donasjonene til Ukraina. – Det er et nostalgisk øyeblikk, fordi F-16-flyene var så sentrale for luftforsvaret vårt i flere tiår. Men nå som vi sier farvel etter overgangen til F-35-fly, kunne jeg ikke ha tenkt meg et bedre reisemål enn Ukraina, sa forsvarsminister Ruben Brekelmans etter han vinkel flyene farvel, ifølge en pressemelding fra det Nederlandske forsvarsdepartementet. https://www.forsvaretsforum.no/donasjon-f-16-luft/nederlandske-f-16-forlot-hjemlandet-med-kurs-mot-ukraina/440357 3 7
Jobs Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Klokken tikker for putin,han står snart med ryggen mot veggen. https://borsen.dagbladet.no/nyheter/oyeblikket-naermer-seg/83138269 5
Dragavon Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai torbjornen skrev (2 timer siden): Men dette er jo ikkje akkurat noko overrasking. Resultatet av Russland si framferd har ein sett både i Butcha og i områda som vart frigjort hausten 2022. Ikkje overraskande for oss nei. Men vi ser jo det at det til stadighet blir påstått at russarane er snille og greie, også her i tråden. Vi hadde jo opptil flere som var veldig aktive her berre for ei uke og to siden. Det skader ikkje å minne folk på kva russarane faktisk gjer i Ukraina. 7
Socketlicker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Jobs skrev (1 time siden): Klokken tikker for putin,han står snart med ryggen mot veggen. https://borsen.dagbladet.no/nyheter/oyeblikket-naermer-seg/83138269 Javisst, det har jo de økonomiske "ekspertene" spådd siden krigen startet. Sanksjonene har "hjulpet" folk i europa å fryse ihjel, men ikke klart å gjøre noe for å stane krigen.
Populært innlegg toreae Skrevet 27. mai Populært innlegg Skrevet 27. mai Socketlicker skrev (18 minutter siden): Sanksjonene har "hjulpet" folk i europa å fryse ihjel, Og dette vet du som vanlig bare helt av deg selv? Noe som helst bevis finns vel ikke? Eller er det en notis på nettet i Langtvekkistan som sier dette? 14
overhodet Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Sitat What Vladimir Putin doesn’t realize is that if it weren’t for me, lots of really bad things would have already happened to Russia, and I mean REALLY BAD. He’s playing with fire! https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114580564427808609
engavif Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Ser at alle er uenig med meg, men er greit nok det, fint at alle har lov til å ha sin egen mening. Som sagt velger jeg å reise for å se min familie, det betyr ikke at jeg støtter det som skjer, det betyr ikke at min familie støtter det som skjer. Men jeg har lyst til å være nær min familie. Ekstremt lett for enkelte å si at jeg hadde aldri gjort det. Fair enough, men det vet dere ikke før dere sitter i samme situasjon selv. Hver eneste gang jeg reiser inn til landet er jeg skeptisk om hva som skjer. Men det går greit, grunnet at jeg har papirer at jeg ikke bare er en turist, men at jeg har familie her. Uansett så er jeg alltid litt skeptisk ved passkontrollen. Tror at en vanlig norsk turist akkurat nå kunne fått litt problemer selv med visum. Da igår ble det ytterligere bevist at Norge er på såkalt "uvenn"liste med Russland. Dem har vært det lenge, men igår ble det mer tydelig. Men om det skal være av interesse om hvordan ting står til i Russland så er jeg villig til å fortelle. Selvfølgelig får man mye info gjennom nyheter, men er kanskje ikke alt som stemmer eller kanskje ikke alt som kommer med. Her jeg er nå så nyter folk sommer og sol. Er 30 grader og ekstremt mye mennesker ute, selv på restauranter og barer. Jeg ser nå at prisene har gått noe opp siden sist jeg var her, og før synes jeg det var ganske billig her så er det nå ikke ekstremt billig. Men folk er fortsatt ute, så tydeligvis at dem har penger. En halvliter øl f.eks her jeg er nå koster litt over 70kr, det var faktisk den billigste på dette stedet. En guiness koster nesten 150kr. Selvfølgelig finnes det steder som har noe billigere øl. Spiste en biff ca 300g, den kostet 300kr. I butikken har også prisene økt noe. Nå er Norge billige på blæier, men her koster det nesten dobbelt så mye. Ost har økt en del, skivet ost koster 30kr men er dog kun 125g. Alkohol holder seg til samme pris og er fortsatt billig i butikk. Brød koster det samme, og er veldig billig. Men har lagt merke til at vann har hatt en liten økning i pris. Både i butikk og der man kan fylle på selv. Nudler som mange pleier å kjøpe grunnet at det er billig har også økt noe. Er ikke lenge siden det kostet rundt 10kr nå koster det 14kr. Men alltid en eller annen butikk som har det på tilbud. Egg rundt det samme prisen. Smør koster rundt det samme som i Norge. Har ikke sett på så mye klær, da jeg ikke er her for å handle, men har kjøpt noe til familie, og prisene her har økt minimalt. Taxi har økt litt, men ikke mye. Folk flest bruker taxi nesten overalt. Hotel er mye av det samme prisen. Mobilabonnementet økt litt, men ikke det ekstreme. 80kr for fri Internett, sms, og ringe. Russland egen "Netflix" koster rundt 30kr i måneden. Er ikke mange russere som bruker det, da dem finner det dem vil se gratis på nett. Frisør er mye billigere her, og jeg tror ikke det har økt så mye i pris. Føler frisører i Norge bruker ekstremt kort tid, her er dem ekstremt nøye. Nå er sikkert ikke dette jeg skriver så interessant for dere. Men, nå er det gjort. 7 2
Pop Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai 6 hours ago, AtterEnBruker said: Jeg liker ikke så godt å alders-shame, men det er et eller annet skrudd med at en 72 år gammel mann fremdeles er stuck i "kult å være rasshøl som sparker nedover"-fasen. Og han vil innføre putin-vennlig lobbypolitikk i Norge, jippi! https://www.vg.no/nyheter/i/73vBa8/kommentar-fra-atle-berges-facebook-om-norsk-ukraina-hjelp-masse-gode-bombemaal?fbclid=IwY2xjawKiafpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBFQW45TjU3UVhHYzNtbG5PAR6H2tso_AY8OK86z_-mC2X1eUCCuTlGbVbFWSIgwmySZD-LobSan0TXYSqCWw_aem_2WrzgVKRc53HNc-URZgwWQ Mener å huske at da han startet opp business i russland, ble han hanket inn av FSB og avhørt. Vi skal vel ikke se bort ifra at de avhørene kan ha vært av den lite Amnesty-støttede sorten og det meste av hjerneceller ligger igjen uten nevneverdig aktivitet. Dessuten etter slike avhør kan det tenkes at de kom frem til en fremtidsplan som begge parter synes var ... tipptopp. 3 2
Mbappe09 Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai overhodet skrev (35 minutter siden): https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114580564427808609 Han har dessverre helt rett her 2
AtterEnBruker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Pop skrev (37 minutter siden): Mener å huske at da han startet opp business i russland, ble han hanket inn av FSB og avhørt. Vi skal vel ikke se bort ifra at de avhørene kan ha vært av den lite Amnesty-støttede sorten og det meste av hjerneceller ligger igjen uten nevneverdig aktivitet. Dessuten etter slike avhør kan det tenkes at de kom frem til en fremtidsplan som begge parter synes var ... tipptopp. Det er meget mulig. Men uansett om han alltid var et råttent menneske, eller et ålreit et som ble innbanktrinert av vladimilitiaen til å bli et råttent menneske, burde hovedfokuset være på selve konsekvensene hans politisk aktivitet har for Norge. 3 2
JK22 Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai overhodet skrev (1 time siden): https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114580564427808609 Det har Putin gjort i mer enn 25 år, han har et meget skremmende ugudelig hell som så langt hadde berget ham. Det gjør at Putin har aldri sluttet med å leke med ilden. 2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå