Enceladus Skrevet 27. oktober 2024 Skrevet 27. oktober 2024 Vet vi noe mer om konkret hjelp fra Sør Korea nå som det rapporteres om tusener av nordkoreanske soldater i Ukraina? 5
Populært innlegg Thor. Skrevet 27. oktober 2024 Populært innlegg Skrevet 27. oktober 2024 48 minutes ago, Enceladus said: Vet vi noe mer om konkret hjelp fra Sør Korea nå som det rapporteres om tusener av nordkoreanske soldater i Ukraina? Jeg fant ikke så mye, men det er tydelig at SK er mer forbannet enn vanlig på NK om dagene. Her er en artikkel (koreansk): https://m.hankookilbo.com/News/Read/A2024102419340003796 ChatGPT sammendrag: A high-ranking official from South Korea's National Intelligence Service (NIS) is visiting Ukraine to gather information about the operational status and deployment locations of North Korean combat units in Russia. This visit also aims to discuss the possibility of directly interviewing North Korean defectors and providing support for their defection. The NIS is considering sending a team of analysts and liaison officers, which may include experts in North Korean psychology, to interview North Korean prisoners and assist in their defection. The NIS has previously sent officials to Ukraine this month for similar discussions. Ukraine's Defense Ministry has reported that a North Korean unit has arrived in the Kursk region, which has been a battlefield between Ukrainian and Russian forces since August 6. The expected role of the South Korean analysts and liaison officers includes providing information about North Korean tactics, soldiers' mental states, and potentially persuading North Korean soldiers to defect. There are reports of negative public opinion within North Korea regarding the deployment of soldiers, and it is believed that the defection of these soldiers could cause significant psychological pressure on North Korean leader Kim Jong-un. The NIS has obtained intelligence suggesting that North Korea plans to deploy around 10,000 soldiers by December, with 3,000 having been deployed so far. These soldiers are currently undergoing adaptation training in various Russian training facilities. Within the Russian military, there is a trend of large-scale selection for Korean language interpreters, and special training on North Korean military equipment and drone operation is being provided. The deployed North Korean unit is reportedly a special forces unit called "Storm Corps" (11th Corps), tasked with infiltrating enemy rear areas to capture high-value hostages and secure advantageous positions for future negotiations. 7 3
Mbappe09 Skrevet 27. oktober 2024 Skrevet 27. oktober 2024 Jeg et meget skeptisk til å ha med Georgia i EU. Ikke missforstå; all respekt til de som faktisk vil dra landet fremover, men det er en alt for stor andel som (halvparten?) som har sympatier med Russland, til tross for at de okkuperer (!) deler av landet. Er dessverre en ny versjon av Ungarn, og et land EU aldri må ta inn i nær fremtid. 1
DukeNukem3d Skrevet 27. oktober 2024 Skrevet 27. oktober 2024 (endret) Blant 8 artikler om Israel/Gaza på NRK.no, blant annet en artikkel om at noen kvinner strikker votter for Gaza, så fant jeg faktisk en artikkel om Ukraina/Russland idag. Interessant lesning. "Flere tusen nordkoreanske soldater skal ha blitt sendt til Russland for å bidra på russisk side i krigen mot Ukraina. Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj har omtalt soldatene fra Nord-Korea som første steg mot verdenskrig. Nå lokkes de til å skifte side. – Overgi deg! Ukraina vil beskytte deg og gi deg mat og varme, heter det i en ukrainsk kampanje, myntet på de nordkoreanske soldatene. Budskapet formidles på sosiale medier av «Jeg vil leve-prosjektet», Хочу жить, som i utgangspunktet ble etablert for å ivareta russiske soldater som hopper av." https://www.nrk.no/urix/ukraina-oppfordrer-nordkoreanske-soldater-til-a-hoppe-av-1.17099940 Endret 27. oktober 2024 av DukeNukem3d 4 2
Gavekort Skrevet 27. oktober 2024 Skrevet 27. oktober 2024 Mbappe09 skrev (1 time siden): Jeg et meget skeptisk til å ha med Georgia i EU. Ikke missforstå; all respekt til de som faktisk vil dra landet fremover, men det er en alt for stor andel som (halvparten?) som har sympatier med Russland, til tross for at de okkuperer (!) deler av landet. Er dessverre en ny versjon av Ungarn, og et land EU aldri må ta inn i nær fremtid. Tja. Å spre EU sin innflytelse kan demokratisere mindre stabile land. Men det vi gjerne har lært de siste åra er at vi må stille strengere krav til vern av de rettsstatlige og demokratiske institusjonene, slik at vi slipper at høyreradikale styresmakter begynner å demontere de. Grunnlovsfesting av domstolene sin uavhengighet f.eks. 2 7
Theo343 Skrevet 27. oktober 2024 Skrevet 27. oktober 2024 (endret) Meget kloke ord fra Col. Lawrence Wilkerson (ret. U.S. Army), Chief of Staff of former Secretary of State Colin Powell Rundt 1t og 32 minutter. youtube: v=QV7-5_gRv_U&t=5516s Endret 27. oktober 2024 av Theo343
Thor. Skrevet 28. oktober 2024 Skrevet 28. oktober 2024 https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/fire-pagrepet-for-russisk-sabotasje-mot-luftfarten-i-europa/17120456/ Fire pågrepet for russisk sabotasje mot luftfarten i Europa Tre pakker selvantente under transport, ifølge polsk avis. 1 3
Populært innlegg Mr.Narvik Skrevet 28. oktober 2024 Populært innlegg Skrevet 28. oktober 2024 Tapene fortsetter i høyt tempo. 6 8
Mannen med ljåen Skrevet 28. oktober 2024 Skrevet 28. oktober 2024 https://borsen.dagbladet.no/studio/borsenstudio/608?post=172249 Norge har inngått avtale med amerikanske myndigheter om å kjøpe nye luftvernmissiler for over 4 milliarder kroner. 8
torbjornen Skrevet 28. oktober 2024 Skrevet 28. oktober 2024 Eigentleg burde luftvern kjøpt av Norge ha blitt sendt direkte vidare til Ukraina. 2 3
Mannen med ljåen Skrevet 28. oktober 2024 Skrevet 28. oktober 2024 Vi må være forberedt på at ting kan skje her også. Men kanskje vi har eldre våpen som har stått på lager lenge, som nå kan eksporteres. 1
ForTheImperium Skrevet 28. oktober 2024 Skrevet 28. oktober 2024 Hvorfor er vesten så feige og handlingslammet? Dette sier jeg ikke som en støttemelding for Putin, men det virker for meg at han og Kremlin vil mest i forhold til vesten. Bruke sine egne folk som kanonfødder og nå bruker lutfattige nordkoreanske soldater for å oppnå målene sine. Mens vesten gir bare akkurat nok for at Ukraina klare seg. 2
Mannen med ljåen Skrevet 28. oktober 2024 Skrevet 28. oktober 2024 (endret) Godt spørsmål. Men min teori er at dette er 14D sjakk. Putin ødelegger landet sitt ved å sende villige terrorister til Ukraina for å dø. Han tror han kan vinne hvert øyeblikk. Og som et urverk klarer USA og europeiske land å skrape sammen enda noe mer penger, eller de fant noen gamle våpen i et forlatt lager. Så da må Putin sende enda en bølge. Kanskje det går denne gangen. Han har nå brukt så mye penger på dette prosjektet at han kan ikke trekke seg. Som med å fikse opp den gamle mopeden min. Nå må jeg fortsette. Men jeg skulle aldri begynt. Dette er antakelig mer skånsomt mtp. menneskeliv, sammenliknet med en stor offensiv som jager russerne hjem. Og så vil de prøve igjen om noen få år. Endret 28. oktober 2024 av Mannen med ljåen Typo 4 2
ForTheImperium Skrevet 28. oktober 2024 Skrevet 28. oktober 2024 Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden): Godt spørsmål. Men min teori er at dette er 14D sjakk. Putin ødelegger landet sitt ved å sende villige terrorister til Ukraina for å dø. Han tror han kan vinne hvert øyeblikk. Og som et urverk klarer USA og europeiske land å skape sammen enda noe mer penger, eller de fant noen gamle våpen i et forlatt lager. Så da må Putin sende enda en bølge. Kanskje det går denne gangen. Han har nå brukt så mye penger på dette prosjektet at han kan ikke trekke seg. Som med å fikse opp den gamle mopeden min. Nå må jeg fortsette. Men jeg skulle aldri begynt. Dette er antakelig mer skånsomt mtp. menneskeliv, sammenliknet med en stor offensiv som jager russerne hjem. Og så vil de prøve igjen om noen få år. Er ikke Russland på vei til å vinne Øst-Ukranina? Pøser de med må tusenvis av nye nordkoreanske soldater i tillegg, så klarer de nok både å ta tilbake Kursk og hele Donbass....
Mannen med ljåen Skrevet 28. oktober 2024 Skrevet 28. oktober 2024 Jada, Russland er i ferd med å vinne. Må bare ha en runde til med mobilisering i Moskva og St. Petersburg. 3 1
sjamanen Skrevet 28. oktober 2024 Skrevet 28. oktober 2024 ForTheImperium skrev (1 time siden): Hvorfor er vesten så feige og handlingslammet? Dette sier jeg ikke som en støttemelding for Putin, men det virker for meg at han og Kremlin vil mest i forhold til vesten. Bruke sine egne folk som kanonfødder og nå bruker lutfattige nordkoreanske soldater for å oppnå målene sine. Mens vesten gir bare akkurat nok for at Ukraina klare seg. Det er jo helt opplagt! Politikerne her hjemme har jo utviklet seg til bli en kleptokratisk klubb med svingdør mellom stortinget og pr byråer. I den eliten der er det kun prestisje, makt og status som gjelder. Og det samme gjelder nok i hele Europa. Du skal ikke bli overrasket om denne klubben er villige til å ignorere elefanten i rommet, så lenge de kan kose seg på middager med kongen, helt til andre verdenskrig står bokstavelig talt på trappa vår. Dette er jo 1930 årene på nytt, eller en hvilkensomhelst lignende periode tidligere i historien hvor gode tider har skapt korrupte, late og dekadente eliter som til syvende og sist går utover sivilbefolkningen på verst mulig måte. Det eneste som kan gjøres er å IKKE stemme på ett eneste av de etablerte partiene. 1
Theo343 Skrevet 28. oktober 2024 Skrevet 28. oktober 2024 4 hours ago, ForTheImperium said: Hvorfor er vesten så feige og handlingslammet? Dette sier jeg ikke som en støttemelding for Putin, men det virker for meg at han og Kremlin vil mest i forhold til vesten. Bruke sine egne folk som kanonfødder og nå bruker lutfattige nordkoreanske soldater for å oppnå målene sine. Mens vesten gir bare akkurat nok for at Ukraina klare seg. Feige og handlingslammet? Sier du at du ønsker en tredje verdenskrig?
Dragavon Skrevet 28. oktober 2024 Skrevet 28. oktober 2024 (endret) Theo343 skrev (14 minutter siden): Feige og handlingslammet? Sier du at du ønsker en tredje verdenskrig? Er du villig til å ofre frihet og demokrati til putler for å unngå krig? Kva seier du den dagen den russiske hæren angriper Norge? Skal vi stå i mot då? Eller skal vi overgi oss uten motstand fordi putler og medvedev truer med atomvåpen? Endret 28. oktober 2024 av Dragavon 7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå