Gå til innhold

Formel 1 2022


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (15 timer siden):

Flere løp i USA :( Flere løp i midtøsten :(  Bare dårlige nyheter.

Hvor er tyskland? Pengene rår så sykt at til slutt har vi ingen løp igjen i Europa.

Synes det er godt nytt at F1 vokser i USA igjen. Klart det er kjipt å stå opp tidlig på Søndag, men det er vel snarere vi europeere som er bortskjemte.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (54 minutter siden):

Synes det er godt nytt at F1 vokser i USA igjen. Klart det er kjipt å stå opp tidlig på Søndag, men det er vel snarere vi European som er bortskjemte.

Synes ikke jeg. Og det har mindre med tidene å gjøre og mer med kulturen, selv om det er kjedelig med rare tidspunkt. De kommer til å dra med den polariserte kulturen som er i USA. Det er ille nok med fotball i Europa, kjipt om det samme skjer med Formel 1. Og midtøsten er bare sportswashing.

Lenke til kommentar
MartinF skrev (2 timer siden):

Denne sesongen er det 11 løp i Europa av totalt 23, muligens 12 hvis løpet mellom Monza og Singapore blir Portimao eller Tyrkia. Det er mer enn nok løp i Europa...

Man kan ikke kun se på antall løp, man må også se på trendene og kontraktene som deles ut. Man må være obs på endringene. Plutselig er det kun 5 Europa-løp igjen.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (7 timer siden):

Man kan ikke kun se på antall løp, man må også se på trendene og kontraktene som deles ut. Man må være obs på endringene. Plutselig er det kun 5 Europa-løp igjen.

22 år siden i 2000-sesongen var det også 11 løp i Europa, men da var det færre løp i en sesong. Europa forsvinner ikke, sesongen blir utvidet. Vi bør heller ha en diskusjon om vi bør utvide til noe mer enn 23-24 løp. Det blir for mye. Om de da begynner å "ta av" av de Europeiske løpene, så kan vi begynne å bli bekymret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (14 timer siden):

Synes det er godt nytt at F1 vokser i USA igjen. Klart det er kjipt å stå opp tidlig på Søndag, men det er vel snarere vi European som er bortskjemte.

Vi må vel ikke stå opp tidlig, løpene i USA starter vel rundt klokka 9 på kvelden for oss, passer helt fint for meg vertfall.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (13 timer siden):

Synes ikke jeg. Og det har mindre med tidene å gjøre og mer med kulturen, selv om det er kjedelig med rare tidspunkt. De kommer til å dra med den polariserte kulturen som er i USA. Det er ille nok med fotball i Europa, kjipt om det samme skjer med Formel 1. Og midtøsten er bare sportswashing.

Mulig det er amerikaneren i meg, men jeg skjønner ikke helt problemet. Jeg er ikke fan av løp i midtøsten, men det er av etiske grunner, ikke kulturelle.

Evil-Duck skrev (17 minutter siden):

Vi må vel ikke stå opp tidlig, løpene i USA starter vel rundt klokka 9 på kvelden for oss, passer helt fint for meg vertfall.

Du har nok rett. Skal ikke se bort fra at F1 kan bli mer orientert rundt USA om det blir et større publikum der da.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (4 timer siden):

Vi må vel ikke stå opp tidlig, løpene i USA starter vel rundt klokka 9 på kvelden for oss, passer helt fint for meg vertfall.

Las Vegas skal være kveldsløp i prime time i USA. Så da blir det rundt kl. 20.00 lokal tid? 05.00 norsk tid. Det er ganske midt på natta ihvertfall. :D 

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (9 timer siden):

Mulig det er amerikaneren i meg, men jeg skjønner ikke helt problemet. Jeg er ikke fan av løp i midtøsten, men det er av etiske grunner, ikke kulturelle.

Det blir fort vulgært. Hauser opp ting i det uendelige. De fleste amerikanere jeg møter er veldige trivelige folk, men liker ikke kulturen for det om. 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (19 timer siden):

Det blir fort vulgært. Hauser opp ting i det uendelige. De fleste amerikanere jeg møter er veldige trivelige folk, men liker ikke kulturen for det om. 

Austin er vel så Murica du får det. Synes de har holdt godt på F1 sin identitet der. Ser ikke noe problem med flere race i statene, så lenge det ikke er på bekostning av Spa liksom.

Lenke til kommentar

Nå er det nok antall løp synes jeg - kalenderen er lang og tett. Som direkte konsekvens får vi utslitte og ufokuserte sjåfører, kvantitet fremfor kvalitet og hele opplegget blir mer utpult enn en sliten havnehore. Det er også betydelig med utslipp forbundet med x antall privatfly, lastebiler og strømforbruk ifbm løpene (sånn for å være litt bevisst på dét aspektet også).

Dersom flere skal arrangere løp nå får F1 heller si opp de løpene som ikke byr på god kvalitet eller et av de flere åpenbare sportsvaskingsarrangementer finansiert av sine respektive stater. I så måte start med å fjerne Baku og samtlige araberland.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...