Gå til innhold

Formel 1 2022


Anbefalte innlegg

MartinF skrev (6 minutter siden):

Max har allerede startet å syte som en unge. Dette kommer også til å bli stygt i år også om det blir så jevnt som i fjor.

Om du kaller det vi har sett nå de siste 2 løpene for syting som en liten unge tror jeg hatet ditt mot Max begynner å ta litt overhånd og at du hører ting som ikke blir sagt. Så lang har det jo vært fair fighting, ingen kontakt å både dette løpet og sist helg hadde Max og Leclerc meget stor respekt for hverandre. Om du tenker på radiomeldinger så er jo dette her under ekstremt press så de fleste syter vel og klager litt til race ingeniøren sin i løpet av et løp, spesielt når en begynner å få problem med bilen som Max hadde sist helg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viktig å huske at gutta kjører rundt i helt enorme hastigheter i fult fokus, og skal da gi fra seg viktige (og noen ganger mindre viktige meldinger) over radio. Kan nok da ofte virke som at de er sinte eller frustrerte, når de heller bare melder i fra om hva de ser og opplever. Du har ikke akkurat tiden til å gi detaljerte rapporter, det blir "fort og gæli".

Men skal sies, de er veldig flinke på og utpeke andre føreres feil og mulige regelbrudd. Men det blir som i all annen idrett - hvis det kan gagne deg positivt, hvorfor skulle du ikke?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MartinF skrev (51 minutter siden):

Max har allerede startet å syte som en unge. Dette kommer også til å bli stygt i år også om det blir så jevnt som i fjor.

Jeg tolker ikke det vi har hørt fra Max i radiochat som syting fra en unge.
Han hadde grunner til å si ifra om de tingene han meldte inn (fikk bare med meg at han nevnte manglende rekuperasjonslys fra Ferrari, at Leclerc kryssa pitlinja to ganger og at han var svært overraska over hvor close LeClerc var i nestsiste eller siste runde) og de fleste, om ikke alle, sjåførene hadde nok gjort det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (5 minutter siden):

Og hva Viasat slipper gjennom ang. kommunikasjon? Var jævla dårlig i kveld.(så ikke F1 TV)

Var generelt lite radiokommunikasjon som var presentert gjennom feeden iløpet av dagens løp på F1TV, antar Viasat har akkurat samme feeden som F1TV. ingenting av radiokommunikasjon rundt fighten mellom Ocon og Alonso ble vist annet enn "hold position" team ordren

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

Var generelt lite radiokommunikasjon som var presentert gjennom feeden iløpet av dagens løp på F1TV, antar Viasat har akkurat samme feeden som F1TV. Nesten ingenting i fighten mellom Ocon og Alonso ble vist annet enn "hold position" team ordren

Jupp, var dårlig broadcasting over all.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Evil-Duck said:

Var generelt lite radiokommunikasjon som var presentert gjennom feeden iløpet av dagens løp på F1TV, antar Viasat har akkurat samme feeden som F1TV. ingenting av radiokommunikasjon rundt fighten mellom Ocon og Alonso ble vist annet enn "hold position" team ordren

Det er nytt i år, de har mer radiomeldinger og tidligere replays (split screen) for de som abonnerer på F1 Pro. Endel av replaysene kom også på den vanlige sendingen (og dermed på Viaplay). Kommentatorene gjorde et poeng av innhold gjennom sendingen som var eksklusivt for F1 Pro.

Lenke til kommentar
thklinge skrev (1 minutt siden):

Det er nytt i år, de har mer radiomeldinger og tidligere replays (split screen) for de som abonnerer på F1 Pro. Endel av replaysene kom også på den vanlige sendingen (og dermed på Viaplay). Kommentatorene gjorde et poeng av innhold gjennom sendingen som var eksklusivt for F1 Pro.

Da regner jeg med du så på "F1TV" streamen og ikke på "International" som inneholdt Sky sin sending med Crofty og Jenson Button?

Lenke til kommentar
11 hours ago, Vertical^ said:

Viktig å huske at gutta kjører rundt i helt enorme hastigheter i fult fokus, og skal da gi fra seg viktige (og noen ganger mindre viktige meldinger) over radio. Kan nok da ofte virke som at de er sinte eller frustrerte, når de heller bare melder i fra om hva de ser og opplever. Du har ikke akkurat tiden til å gi detaljerte rapporter, det blir "fort og gæli".

Men skal sies, de er veldig flinke på og utpeke andre føreres feil og mulige regelbrudd. Men det blir som i all annen idrett - hvis det kan gagne deg positivt, hvorfor skulle du ikke?

Når  marginene avgjør blir ofte fører og lagleder opptatt av å finne feil man kan klage på til sin fordel. En del av Formel1 slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Når  marginene avgjør blir ofte fører og lagleder opptatt av å finne feil man kan klage på til sin fordel. En del av Formel1 slik jeg ser det.

Det er åpenbart, men nå står dette ikke i stil til tidligere uttalelser fra Max. Han har vært veldig kritisk imot det å bruke dommere for å tjene fordeleler, så vinner han VM med en dommeravgjørelse - det var ikke noe problem for Max. At han nå er blant de mest ivrigste klagerne blant sjåførene er hva folk reagerer på, ikke at slike radiomeldinger foregår eller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (23 minutter siden):

Et tegn på at man er  under mer press en vanlig?

Du tenker Max er under mer press i år som mester enn ifjor? Det er mye mulig, men fjorårets sesong var vel ikke akkurat hendelsesløs den heller.

Det er ikke noe stikk imot hva slags påkjenninger en F1 sjåfør opplever eller presset i den sporten, men er man så kritisk som jeg opplevde han blir det for meg litt teit å holde på sånn - så får den enkelte ta opp om de legger mest i hva Max sier eller hva han gjør på banen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...