Gå til innhold

Fotball-EM 2021 – Diskusjon og kamptråd


Meningsmåling  

30 stemmer

  1. 1. Hvilket land vinner EM?

    • Italia
      3
    • Belgia
      1
    • Nederland
      0
    • England
      5
    • Spania
      0
    • Portugal
      2
    • Tyskland
      5
    • Frankrike
      14
    • Kroatia
      0
    • Annet land
      0

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 11. juni 2021, 19:00

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reg2000 skrev (5 minutter siden):

Håper da inderlig det. De idiotene burde ikke få ha noe mesterskap.

Litt uenig der. Ja, noen av supporterene deres er idioter. Ja for øyeblikket er det litt spenning i landet pga brexit osv.

Men jeg mener ikke at det ikke er grunn til at de ikke skal ha mesterskap, de fleste engelskmenn har oppført seg ekemplariske, og selv om det har vært noen drittsekker så mener jeg forsatt det er helt ok at England arrangerer et mesterskap.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 minutter siden):

FA og PFA står faktisk genuint ved spillernes side og har gjort veldig mye, men hva mer kan de få gjort nå etter disse årene? Det er opp til myndighetene og de sosiale mediene nå å ta ansvar. Men det kommer ikke til å skje.

Ja noen gjør mer enn andre. Jeg mener da også myndigheter og SoMe. Som feks det med Boris Johnson på forrige side. Blir falskt og han har gjort mer skade enn nytte når det kommer til splitting og hets.

Et annet eksempel er UEFA som ikke godtok pride markeringen i Tyskland. Blir hyklersk hvis de da skal "stå med" fotballspillere i LGBT miljøet.

Lenke til kommentar

Lett å glemme denne straffa etter det som skjedde etterpå, men ble overraska da Maguire gikk frem så tidlig. Ble en av de bedre straffene jeg noensinne har sett tror jeg? Finter keeper og moser ballen i krysset helt utagbart, i tillegg ødelegger han kameraet som krona på verket 😅 Også som midtstopper i straffekonk i en finale på hjemmebane, baller av stål må jeg si.

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Mr.Duklain said:

Litt uenig der. Ja, noen av supporterene deres er idioter. Ja for øyeblikket er det litt spenning i landet pga brexit osv.

Men jeg mener ikke at det ikke er grunn til at de ikke skal ha mesterskap, de fleste engelskmenn har oppført seg ekemplariske, og selv om det har vært noen drittsekker så mener jeg forsatt det er helt ok at England arrangerer et mesterskap.

Engelske supportere lager problemer i hvert eneste mesterskap. Selv om det ikke er snakk om alle supporterne så er det ganske så mange som deltar på idiotien. Det går ikke an å skylde på Brexit når det skjer hvert eneste mesterskap.

De er ikke den eneste nasjonen med idiotiske hooligans men de er stort sett alltid de som ødelegger mest og da bør det få konsekvenser. 

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Golf'ern said:

Det er jo nok Southgate elendige valg av straffeskyttere som nok kostet dem finalen 

Synes vel heller det er fokuset på å forsvare seg fremfor å angripe som kostet dem finalen. En straffesparkkonkurranse mot Donnarumma med det presset som er på engelske spillere burde de gjort alt for å unngå.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Reg2000 said:

De er ikke den eneste nasjonen med idiotiske hooligans men de er stort sett alltid de som ødelegger mest og da bør det få konsekvenser. 

Når de legger VM til Qatar, så blir det vel litt tynt å nekte England mesterskap pga. dårlige holdninger blant supporterne :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar
54 minutes ago, Golf'ern said:

Det er jo nok Southgate elendige valg av straffeskyttere som nok kostet dem finalen to spillere helt ute av form og som knapt har spilt og en 19 åring.. Man skjønte jo at det ikke kom til å gå bra. Umulig å skjønne hva han tenkte på.

Men på en måte også et smart valg for hvis det gikk galt kan de beskytte seg ved å ta på seg offer-rollen og kalde kritikk for rasisme.  Beckham fikk langt værre behandling og måtte nærmest forlate landet. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Deechon said:

Et forferdelig folkeslag 👎

Jeg ville skille på folkeslag og fotballfans, men ellers ja, engelske fotballfans har oppført seg slik i al fall så langt tilbake jeg kan huske, dvs fra slutrunder i 80'erne.  De bliver nok aldri anderledes og sympatien for at england tapte kan ligge på et meget lille sted. 

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (28 minutter siden):

Synes vel heller det er fokuset på å forsvare seg fremfor å angripe som kostet dem finalen. En straffesparkkonkurranse mot Donnarumma med det presset som er på engelske spillere burde de gjort alt for å unngå.

Mye fokus på at de forsvarte seg, men glemmer mange førsteomgangen? Ingen lag jeg har sett har våget å stå så høyt på Italia i dette mesterskapet. Inngangen til kampen var veldig offensiv der begge vingbackene ble med opp i ethvert angrep. Etter pause forsvarte de seg, men det ville vel kanskje de fleste nasjoner gjort med ledelse i en finale. Italia skapte lite utenom Chiesa, så det fungerte godt til Bonucci rota inn et noe heldig mål. Kunne ha turt mer utover i kampen ja, det er jeg helt enig i spesielt etter 1-1. Men kampplanen og utgangspunktet var offensiv.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Pleier å være mye uenig med slike lag, men synes det der var sjeldent bra satt sammen. (Skulle gjerne sett Pedri der også. Men ingen en kan fjerne for han, og ser at han har blitt kåret til årets unge spiller, så sånn sett "greit").

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...