Gå til innhold

Ny Europeisk superliga. Blir det en realitet?


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klasse også fra Patrick Bamford om ESL etter kampen:

"I can't quite comprehend. It's amazing the amount of uproar when somebody's pocket is being hurt, it's a shame that doesn't happen with issues like racism."

"We're like fans, we can't quite believe it, we're in shock. "I haven't seen one football fan who is happy about the decision. It's important we stand our grand and show football is for the fans."

EDIT: Og James Milner! Kaptein for Liverpool for kvelden. Dette er viktig:

Vi vet nå at spillerne i de to største engelske klubbene er mot.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Litt av en rant fra Klopp der. Helt enig med han i at spillerne og han selv ikke har noe med dette å gjøre, og er like mye ofre som oss andre siden de først fikk vite dette like sent som oss. Det han sier om Nevilles uttalelser på Sky er jeg dog ikke enig med Klopp i. Neville kritiserte eierne og deres kupp av klubbene og deres sjel og tradisjoner, ikke tradisjonene i seg selv eller Liverpool som den klubben vi kjenner den. Han slaktet alle de 12.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Stoddart skrev (2 timer siden):

Men når man ser på hvor pengene fra en del av de andre klubbene der kommer fra, sååå går det vel ganske bra opp i opp...

Hvor de kommer fra da? Sandboksen? Det har de gjort i tiår nå. Chelsea, City, PSG er kjøpeklubber DeLuxe og UEFA/FIFA har ikkje gjort NOE SOM HELST for å stoppe det. I verste fall fikk de noe små bøter og that's it. Eneste klubber som vert rammet av fair play (financial), så var det mindre klubber. Det kom frem i fobtall leaks korleis UEFA/FIFA dekket over for de kjøpeklubbene. 

Så ja, dagens "demokratiske" systemet straffer små klubber, men dekker over for penger fra midøsten. 

Har kansje PL gjort noe med Chelsea eller City? PL er vel verst når det kjem til slik. 

Lenke til kommentar

Fiorentino Perez, som altså både er president i Real Madrid og president for turneringen Real Madrid skal delta i (bare der har du et problem) har nettopp uttalt seg i et intervju på spansk tv. Har samlet sammen noe av det han sa her. Veldig mye selvmotsigende og mye vrangforestillinger. Det virker som han faktisk oppriktig tror at dette "redder fotballen" fra det han mener er nært forestående økonomisk ruin.

"If we can start the Super League in August, we would do it. We will do our best to start this year. We want to reach an agreement with UEFA and the other parties involved. We will talk with UEFA and FIFA".

"If we can't find an agreement with UEFA, we will not back down. If they want to wait for 2024 to make the reform, they can wait. We're not waiting for anyone because we need the Super League"

"Why aren't UEFA and La Liga salaries public? Why haven't salaries been reduced like everyone else during the pandemic? We need more transparency. We know the salary of LeBron James but we don’t know the salary of the UEFA president" (Jo Perez, vi vet lønna til Ceferin. Det er offentlig).

"The contract of the Super League is binding. Nobody can leave, we will work all together. All the clubs signed the contracts last Saturday, there's no problem".

"Real Madrid and other SuperLeague clubs will NOT be excluded from this 2020/2021 Champions League. It won't happen, the law protects us. This is impossible".

"PSG were not invited, as of today. We haven't even spoken to German clubs. We are now 12 clubs, we want to become 15 clubs. If PSG and Bayern Munich refuse, the Super League competition will not be canceled. This is a bullshit".

"We have not invited PSG yet, we're gonna talk with many clubs and explain them about the Super League project. If Bayern refuses to join it won't cancel, don't worry. We also will hire some of the best referees in the world".

"This Super League is not for the rich, but it's to save football. If this continues, football will disappear and by 2024 we would already be dead. This is the only way to save everyone: big, medium and small clubs".

"The 15 founding clubs are the ones that matter the most in terms of entertainment. Others likes of Napoli, Roma will have a chance to be in the competition one year or another and then let's see".

"The attractive thing in football is playing between big clubs, the value for television increases and more income is generated. It's not just the rich who want the Super League, we're doing it to save football because it's at a critical moment".

"We want to save football for the next 20 years, it is in a time of serious danger. If you win, you receive €120 to € 130m from UEFA but with Super League we will earn much more".

"Barcelona are going through a difficult economic situation, Laporta immediately understood and accepted like all the great clubs in the world. This Super League will save the entire world of football"

"Many important clubs in Spain, Italy and UK want to find a solution to a very bad financial situation. The only way is to play more competitive games. If instead of playing the CL, Super League helps the clubs to recover the lost earnings".

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 timer siden):

Ingen her som forsvarer disse tingene, eller problemene med UEFA og FIFA. Det du holder på med her nå er klassisk whataboutism. Man kan være kritisk til flere ting på én gang og at noe er ille forsvarer ikke at det skal være greit å gjøre det enda verre.

Uansett er det eksklusiviteten og frakoblingen fra den øvrige fotballen alle reagerer på her.

Eg syns Perez kommer med mye BS. Men fotball (imo) er i ferd med å bli ødelagt av UEFA/FIFA. Eg ser ingen reel måte å forandre de organisasjonene på. De er så korrupte tvers gjennom. Du kan ikkje snu om narko-kartell til å selge lemonade. Du kan ikkje forandre FIFA/UEFA. 

Skal vi akseptere alt det korrupte de gjør? At beslutninger blir tatt ut i fra kvem ga mest penger til offshore konto? Fotball, spillere, supportere - det spilte null rolle når Qatar fikk VM. Se gjennom football leaks, mye spennande der. 

Så om vi kan ikkje godta det U/F driver med og vi kan ikkje forandre de... lage nytt liga! Yay! Blir den bedre? Ikkje sikkert. Men å prøve er i alle fall bedre enn å akseptere det f.nskapet F/U driver med. 

" The revenue of the 2018/19 season was 3.86 billion euros." Det er for UEFA. Eg trur reele tall er x10 enn det de kommer med. Det er penger som kunne gått til klubber. Se på NFF. Lønninger der? Landslaget har ingenting å vise, mens de sitter på million lønninger med bonuser og enorme fallskjermer. Alle de organisasjoner er kun for å stjele penger. Igjen, blir alt bedre med SL? Kanskje, kanskje ikkje. Men alt er bedre enn å akseptere det f/u driver med nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper virkelig at så mange som overhodet mulig vil boikotte en slik liga og klubbene dersom dette blir noe av. Ikke betal for dette, ikke se kamper irl eller TV/streaming, ikke kjøp supportereffekter. 

Jeg blir svært, svært skuffet om Dortmund blir med på dette. Da er ikke Dortmund lenger min klubb. Da fortjener heller ikke Haaland å spille for landslaget, inntil han finner seg en klubb som står utenfor, som ikke virker særlig realistisk. UEFA/FIFA bør sette hardt mot hardt og utestenge de som utestenges kan. 

Leste at PSG kan vinne CL som følge av dette, som virker urealistisk, men samtidig tenker jeg at det ville vært helt ok, selv om jeg ikke har særlig sansen for PSG. 

Lenke til kommentar

Så lagene vi elsker sliter økonomisk med enorme underskudd. Andre lag sliter økonomisk. Så kommer de med en ESL som kan redde fotballklubbene istedenfor å gi pengene til pampene i UEFA/FIFA. Ideen er å lage noe som er gøyere for fansen å se. En turnering med topplagene i europa. Andre kan fortsatt kvalifisere seg og få 5 plasser, mens lagene vi elsker kommer der garantert. Win - Win. Dette blir bra. Vet folk ikke liker forandring og elsker å syte (kona mi er akkurat lik). Slik var det med strek koder og andre ny ideer. Men dette blir bra. Bare vent og se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
aomt skrev (5 timer siden):

Eg syns Perez kommer med mye BS. Men fotball (imo) er i ferd med å bli ødelagt av UEFA/FIFA. Eg ser ingen reel måte å forandre de organisasjonene på. De er så korrupte tvers gjennom. Du kan ikkje snu om narko-kartell til å selge lemonade. Du kan ikkje forandre FIFA/UEFA. 

Skal vi akseptere alt det korrupte de gjør? At beslutninger blir tatt ut i fra kvem ga mest penger til offshore konto? Fotball, spillere, supportere - det spilte null rolle når Qatar fikk VM. Se gjennom football leaks, mye spennande der. 

Så om vi kan ikkje godta det U/F driver med og vi kan ikkje forandre de... lage nytt liga! Yay! Blir den bedre? Ikkje sikkert. Men å prøve er i alle fall bedre enn å akseptere det f.nskapet F/U driver med. 

" The revenue of the 2018/19 season was 3.86 billion euros." Det er for UEFA. Eg trur reele tall er x10 enn det de kommer med. Det er penger som kunne gått til klubber. Se på NFF. Lønninger der? Landslaget har ingenting å vise, mens de sitter på million lønninger med bonuser og enorme fallskjermer. Alle de organisasjoner er kun for å stjele penger. Igjen, blir alt bedre med SL? Kanskje, kanskje ikkje. Men alt er bedre enn å akseptere det f/u driver med nå.

Du var først positiv til hele konseptet, mens nå går engasjementet ditt på korrupsjon? Ser flere og flere støtter ESL med lignende argumentasjon, men det er vel absolutt ingenting som tyder på at det skal bli mindre korrupsjon og mer demokrati av den gjengen som kuppet ESL? Altså, man behøver ikke å være en pådriver for Hitler fordi man er misfornøyd med de høyreekstreme holdningene til Trump. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, aomt said:

Eg syns Perez kommer med mye BS. Men fotball (imo) er i ferd med å bli ødelagt av UEFA/FIFA. Eg ser ingen reel måte å forandre de organisasjonene på. De er så korrupte tvers gjennom. Du kan ikkje snu om narko-kartell til å selge lemonade. Du kan ikkje forandre FIFA/UEFA. 

Skal vi akseptere alt det korrupte de gjør? At beslutninger blir tatt ut i fra kvem ga mest penger til offshore konto? Fotball, spillere, supportere - det spilte null rolle når Qatar fikk VM. Se gjennom football leaks, mye spennande der. 

Så om vi kan ikkje godta det U/F driver med og vi kan ikkje forandre de... lage nytt liga! Yay! Blir den bedre? Ikkje sikkert. Men å prøve er i alle fall bedre enn å akseptere det f.nskapet F/U driver med. 

" The revenue of the 2018/19 season was 3.86 billion euros." Det er for UEFA. Eg trur reele tall er x10 enn det de kommer med. Det er penger som kunne gått til klubber. Se på NFF. Lønninger der? Landslaget har ingenting å vise, mens de sitter på million lønninger med bonuser og enorme fallskjermer. Alle de organisasjoner er kun for å stjele penger. Igjen, blir alt bedre med SL? Kanskje, kanskje ikkje. Men alt er bedre enn å akseptere det f/u driver med nå.

Det er ren utopi å tro at Perez, Glazer, Agnelli og resterende pamper vil endre denne situasjonen til noe mer positivt. Det er ingenting i deres fortid som tilsier at dette er for å hjelpe hele fotballen. Hvis målet er å bli kvitt UEFA/FIFA og få vekk korrupsjonen så er det myndigheter som må til, ikke forretningsfolk fra USA.

 

Det er forsåvidt positivt at UEFA i all tid har spredd penger nedover i systemet i blant annet Europe League og CL. Er vel forsåvidt det eneste positive jeg tenker om dem. Glazer har som de fleste vet tatt ut penger, år etter år, økt gjelden i United og latt stadionen råtne. Behandlet trenere elendig, nylig Søndag med Ole. De er råtne mennesker og vi tenker det er greit å la de "redde" fotballen?

Endret av .berZerk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ili skrev (15 minutter siden):

Win - Win. Dette blir bra. Vet folk ikke liker forandring og elsker å syte (kona mi er akkurat lik). Slik var det med strek koder og andre ny ideer. Men dette blir bra. Bare vent og se.

Handler ikke om frykt for forandring din nisse(konen min er en nisse så jeg har lov til å si det). 15 faste lag hver sesong som ikke gjør seg fortjent å være i en vinnet liga. Pisser på ideane til hva fotballspill står for. Earn the right. Økonomisk veksten i super liga går rett til eierne. Amerikanske system er no dritt

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 timer siden):

This Super League is not for the rich, but it's to save football. If this continues, football will disappear and by 2024 we would already be dead. This is the only way to save everyone: big, medium and small clubs".

Wow... Bare wow! Han fremstiller det som at de er fotballens redningsmenn, virkelig? Fotballen dør ikke om Real Madrid skulle gå konkurs fordi de kjøper spillere de ikke har råd til, og fortsetter å gi dem skyhøye lønninger, noe de har vært kjent for. Den moderne fotballen kan kanskje dø om de ikke klarer å dytte inntektene enda mer opp, men det er virkelig ikke noe stort tap for andre enn dem som tjener stort på moderne fotball. De mindre klubbene vil dø uten ESL, kjøss meg i kråkehølet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hele ideen til Perez om at de store klubbene snart skal gå konk er jo også helt feil. Ja, de har tapt mye på pandemien slik som alle andre, men de har også helt enorme inntekter fra flere ting enn tv-avtaler.

I United tar Glazers et kjempeutbytte og tapper klubben for penger, påfører den gjeld. Så det økonomiske argumentet hans her er bare bullshit, disse klubbene er de klart rikeste og vil forbli de klart rikeste åkkesom. Det er styringen av dem som er dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...