Gå til innhold

Ny Europeisk superliga. Blir det en realitet?


OddZen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165
Sitat

If you hold a shirt from the following clubs that are no older than three seasons old, Grimsby Town Football Club are giving you the opportunity to surrender these and receive a 2020/21 replica Grimsby Town shirt of your choice*:

Manchester United
Manchester City
Liverpool
Arsenal
Tottenham
Chelsea

 

All shirts that are surrendered during the amnesty will be donated to local youth groups and humanitarian projects in Africa.

You will be able to surrender your shirts in the Club Shop or Mariners Trust Bar between 10am and 4pm on weekdays and varying times over the weekend. You can find our opening times by clicking HERE

Without fans, football and Grimsby Town Football Club are nothing. We would like to thank you for the fantastic support you have provided us this season and we cannot wait to welcome you back to Blundell Park as soon as possible. 

*While stocks last

 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En positiv ting: Kun 12 lag er med foreløpig og konseptet er latterlig. De skulle jo være 15, og ha 5 kvalifiseringsplasser (les: inviterte gjester) per sesong. Men er bare 12 så langt.

Takker man ja til en sånn invitasjon vinker man adios til Champions League og Europa League for å ta del i én sesong med ESL. Hvem faen gjør det.

Med den massive unisone motstanden mot dette så er det ikke akkurat uten risiko å eventuelt joine dette her nå. De som har takket nei, eller er utenfor har allerede the moral high ground.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
1 hour ago, kilik said:

Jeg tror mye av det "grasrot"-opprøret man ser nå vil stilne ganske kjapt. Man spådde at milliardærenes økonomiske doping av Chelsea og City også ville være døden for PL, men det er mer populært enn noen gang.

Mange reagerer her på at et konsept hvor klubber ikke rykker ned, men hvor sannsynlig er det i dag at klubber som United, City og Real rykker ned fra sine ligaer i dag? Sjansen er jo i praksis lik null selv om det kan skje på papiret.

 

 

Hva er sjansen for at lag rykker opp og tar en plass i topp 4? Du kan tenke deg til det selv. Dette er en katastrofe startet av amerikanere som har lurt sin egen befolkning til å følge en sport basert på kun penger. Fulgte du med bodø glimt i Europa? Leicester? Leeds er nå over Arsenal igjen? 

Endret av .berZerk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et EM eller VM uten de store stjernene er som OL. Etterhvert blir landslagsfotballen kun på aldersbestemte nivå. 

Men jeg tenker at de spillerne som er så dumme at det går med på super league ikke fortjener å få spille i EM/VM, og dermed ikke kan kalle seg de beste. Det er det samme som dopere som jukser. De skal ikke med, de er kanskje de dummeste, men ikke de beste. 

Lenke til kommentar

Det ville vært idiotisk av PL/LaLiga/SerieA å kaste ut klubber på grunn av dette. Snakk om å strupe eget produkt isåfall.

Utestengelse fra internasjonale kamper vil føre til at vi kanskje kaster FIFA på sjøen også. Ikke negativt det heller. 

UEFA trenger en utfordrer med det jallakonseptet de presenterte for CL 2024 og videre.

Jeg har troa jeg, men er litt spent på hvordan kvalikkbiten vil fungere.

At folk mener man ikke kan/bør utfordre FIFA/UEFA er vel det som skremmer meg mest med hele situasjonen.

Kanskje litt uambisiøst med kun Europa, kunne godt fått med lag fra Rio, Sydney, Pretoria, Dubai etc og heller kalt det "Verdensserien". Kunne blitt stort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, PSV said:

Det ville vært idiotisk av PL/LaLiga/SerieA å kaste ut klubber på grunn av dette. Snakk om å strupe eget produkt isåfall.

Utestengelse fra internasjonale kamper vil føre til at vi kanskje kaster FIFA på sjøen også. Ikke negativt det heller. 

UEFA trenger en utfordrer med det jallakonseptet de presenterte for CL 2024 og videre.

Jeg har troa jeg, men er litt spent på hvordan kvalikkbiten vil fungere.

At folk mener man ikke kan/bør utfordre FIFA/UEFA er vel det som skremmer meg mest med hele situasjonen.

Kanskje litt uambisiøst med kun Europa, kunne godt fått med lag fra Rio, Sydney, Pretoria, Dubai etc og heller kalt det "Verdensserien". Kunne blitt stort.

Realiteten er at de nødt til å gjøre det. Det er ren idioti å tenke at dette er noe annet enn bare starten, med engang denne ligaen blir etablert og får de pengene de føler er nok så stopper de å bry seg om sin nasjonale liga og etterhvert forlater på egenhånd. 

Lenke til kommentar
Stoddart skrev (3 minutter siden):

Tipper de 3 manglende er PSG, Bayern og Dortmund.

Det er ingenting som tyder på at noen lag fra Bundesliga er med (Bayern, BVB, Leipzig). De er også delvis beskyttet av 50+1 regelen.

Sitat

The so-called 50+1 rule has been written into German league statutes since 1998 and stipulates that a German football club must hold a majority of its own voting rights in order to compete in the Bundesliga, thus preventing the sort of takeovers by external investors which are commonplace in England.

 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, blured said:

Det er ingenting som tyder på at noen lag fra Bundesliga er med (Bayern, BVB, Leipzig). De er også delvis beskyttet av 50+1 regelen.

 

Kanskje litt snaut forklart fra min side, men følte det var selvforklarende basert på hva jeg siterte og svarte på.

42 minutes ago, Snikpellik said:

En positiv ting: Kun 12 lag er med foreløpig og konseptet er latterlig. De skulle jo være 15, og ha 5 kvalifiseringsplasser (les: inviterte gjester) per sesong. Men er bare 12 så langt.

Hvor min kommentar var at jeg tipper de 3 manglende (altså, lag 13,14,15 fra det 15 som skulle ha fast plass) er PSG, Bayern og Dortmund.
Ikke at de nødvendigvis venter på å bli annonsert, men at det var det som var tiltenkt i de 15 faste. Derfor det nå bare er 12 som er annonsert, da de 3 nevnte lagene ikke har signert/takket ja.

Lenke til kommentar
Sitat

‘Some of the players were seriously unimpressed,’ a source explained. ‘Not only that they were left to find out by the media about what had happened but that their manager was left to face the press when the owners had concocted this. 

‘Woodward attempted to appease them but the response was lukewarm at best. It hasn’t gone down well with any of them.’

Forferdelig. Men godt å få bekreftet at spillerne er mot dette, og at det ikke er noe andre enn styrerommet har visst om. Opprør fra spillerne og manageren i United?

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...