Gå til innhold

Ny Europeisk superliga. Blir det en realitet?


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MartinF skrev (1 minutt siden):

Hva har trenerne og spillerne til Liverpool gjort fort å bli kalt "scum" fordi eierne har bestemt at laget skal være med på dette tullet?

Ingenting? Det er eierne som står bak. Men ett sted må supporterne rette skytset mot klubben for å bli sett og hørt. Jeg tror nok de fleste skjønner at spillerne ikke har noe med dette å gjøre.

Lenke til kommentar

Klopp snakket mot ESL. Sier han mener det samme nå som for noen år siden:
https://www.tv2.no/sport/13952946/

Bra.

Sitat

– Jeg har ikke endret siden den gang. Jeg hørte om det for første gang i går mens jeg prøvde å forberede meg til en vanskelig kamp mot Leeds. Vi har fått litt informasjon. Ikke mye, for å ærlig. Det er vanskelig. Folk er misfornøyde, og det kan jeg forstå, sier Klopp til Sky Sports.

– Vi var ikke involvert i noen del av prosessen. Verken meg eller spillerne. Vi visste ikke om det. Nå må vi vente og se.

– Jeg har ingen problemer med Champions League, og jeg liker konkurransen. Jeg liker det faktum at West Ham har mulighet til å spille Champions League neste sesong.

– Det jeg virkelig ikke liker er... Liverpool som klubb er mye større enn noen beslutninger. Den viktigste delen av fotball er supporterne og laget og vi må sørge for at ingenting kommer mellom dem. Jeg har hørt at vi har fjernet bannere og slikt. Det forstår jeg ikke. Spillerne har ikke gjort noe galt.

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Skjemmes over Arsenal og tipper det svir langt mer for britiske fans. Spesielt de som har vært på Highbury og Emirates i alle år. 

Klopp sier jo samme som Tuchel. Hverken han eller spillere har vært involvert eller blitt informert. 

Spent på å høre fra Arteta, tipper han legger seg på samme linje.   

Lenke til kommentar
10 minutes ago, ili said:

Blir latterlig mange kommentarer her som bare fokuserer på overskrifter de leser i aviser. Om sauene vil lese litt mer så foreslår eg noe slikt: https://www.liverpool.no/blogg/2021/4/er-super-league-faktisk-saa-ille/

Det der henger jo ikke på greip, med mindre man ser på det som en utelukkende "Klubben min kan lettere slå alle mindre klubber, vi er best".
"Både FA-cup og Premier League skal jo bestå, og det vil i så fall være de forskjellige forbundene som ødelegger dette dersom Super League lagene kastes ut av nasjonale ligaer og cuper. Vi må heller ikke glemme at disse lagene bidrar til grasrota gjennom farming-klubber, spillerkjøp og salg, treningsfasiliteter osv. Jeg forstår ikke hvorfor det er en selvfølge at dette skal endre seg. "
FA-cup og Premier League består, hvor 6 klubber får en garantert 300mill EUR bonus ingen andre får. Det er vanskelig nok fra før for klubber utenfor toppen å blande seg inn, og ikke minst stabilisere seg i toppen, dette gjør det jo ikke akkurat lettere. Vel, lettere for 6 klubber (som ikke engang er de 6 beste, men de 6 "økonomisk viktigste").
Og spillerkjøp og salg? Skal liksom gleden for klubber være å selge sine beste konstant fordi noen få utvalgte klubber kan, i tillegg til alle andre inntekter, tangere verdens 2 dyreste spillerkjøp hvert eneste år? Jajøss. Det finnes jo ingenting bedre for de mange tusen andre klubbene i England.

"men forskjellen er at det her går an "å kjøpe seg inn". Kanskje dette var et feilgrep og må endres etterhvert?"
Kanskje ett feilgrep? Selg Ham-Kam til Bezos, få han til å betale inn 5 milliarder EUR til Super League, så er Kamma med for ett år? De 5 millardene der vil jo utligne evt. inntektstap som hver klubb får fordi de må møte Kamma 2 ganger, kontra å møte whatever annet lag som kjøper seg inn.

" Organene FIFA og UEFA er ikke grådige da eller? Mer sleipe og korrupte forbund skal man vel lete lenge etter."
Men ikke ett eneste spørsmål om det jeg nevnte tidligere i tråden, Perez, Agnelli, olje-millardærer, sandkasse-millardærer etc. er ikke korrupte? Jeg har ganske mye å selge til de som faktisk tror det...

 

Ser at de som er utelukkende fans av de 12 nevnte klubber, og egentlig gir F i noe som helst annet enn at deres klubb skal ha fordeler kan like dette.
For folk som liker fotballen, gledene og lidelsene ved det, så klarer jeg faktisk ikke se èn god grunn til å like dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (21 minutter siden):

Skuffende at Klopp ikke tar sterkere avstand. 

 

Forventet du at han skulle drite i ei bøtte og kaste det mot eierne og si opp på live tv? Du er så kjip fyr ass.

 

Han sa han var sterkt avstand fra det. Som er riktig 

Endret av Danielzu
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (22 minutter siden):

Skuffende at Klopp ikke tar sterkere avstand. 

Han sa at han mener det samme om en superliga nå som han gjorde før. Det er sterkt i seg selv, og det var veldig tydelig at han er helt mot dette.

Og han sa "about Champions League, if we earn it we want to be there like everybody else".

Han sa også at noen i Leeds hadde hengt t-skjortene i garderoben deres, men at det ikke var nødvendig fordi de mener det samme.

Så Klopp sa stikk motsatt av det eierne av klubben ønsker. Jeg synes han var veldig tydelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

 

Han sa også at noen i Leeds hadde hengt t-skjortene i garderoben deres, men at det ikke var nødvendig fordi de mener det samme.

 

Men de gadd ikke ta de på seg bare ? utrolig naivt. De er redde for å tråkke de grådige eierne deres på tærne. Klopp sa det rett ut at han forstod fansen, men at han var i en annen posisjon.Synes det var vagt og litt feigt. 

Lenke til kommentar
ili skrev (1 time siden):

"Jeg savner i dette tilfellet at supporterne, og da med supporterklubben i spissen er positive, optimistiske, nysgjerrige, nytenkende, og da ikke hopper til forhastede beslutninger." 

Hva er dette for en idiot? 😅 Han skriver om å støtte klubben, når han i realiteten støtter de amerikanske eierne, som så vidt meg bekjent har vært alene om å ta denne drastiske beslutningen. Uten å involvere Klopp, spillerne eller supportere. Man må gjerne mene at konseptet med kun topplag er fett, at konkurransen er unødvendig, at det er digg å sikre masse penger, at man ikke bryr seg om mindre klubber. Men ikke tro at man må støtte ESL for å støtte klubben.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
blured skrev (2 timer siden):

Bedre med noe som kan være korrupt; det er korrupt fordi det i det minste er demokratisk, og dermed så er det også et slags håp om at det kan bli bedre.

Mens det som skjer nå er at de som tidligere trengte å besikke FIFA og UEFA for å få ting som de ville, nå lager sin helt egen liga, slik at de bestemmer alt selv, og tar all profitten selv.

Demokratisk? Det var vel "folk flest" som ønskjet VM i Russland? Enda fleire som ønskjet VM i Qatar i ekstrem varme og med tusenvis av menneskjer med slaveforhold som dør der, bokstavelig talt. Fantastisk opplegg! Så lenge det angår ikkje deg, så fremt du kan kose deg med grandis/peppes, ringnes og kims, så er det hurra for demokrati, ikkje sant?

Lenke til kommentar
Liquidkey skrev (2 timer siden):

Som du sier så er det utelukkende et pengespørsmål. Arsenal er med fordi det først og fremst er en liga for de økonomisk viktigste lagene. 

De har ikke råd til å ikke ha med et lag som  har en så enorm fanbasen verden over.

 

Fair enough. Men eg fortsatt ville tatt med fleire lag som kan ryke opp/ned

Lenke til kommentar
Stoddart skrev (2 timer siden):

For Perez og Agnelli er garantert ikke korrupte!
Olje og sandkassepenger er garantert alt fra 100% "rene" kilder, ingen penger brukt til korrupsjon der heller. Og i hvertfall ikke noe brudd på menneskerettigheter - og de er jo heller ikke ute etter å tjene penger?

Det er jo ikke akkurat noe bedre dette her.

Det er ikkje rapportert om tusenvis daue folk på Perez-sine byggeplasser. Takket vare FIFA og Qatar, så har fleire tusen daua under slaveforhold. Så ja, det ER bedre. 

Lenke til kommentar
aomt skrev (2 minutter siden):

Det er ikkje rapportert om tusenvis daue folk på Perez-sine byggeplasser. Takket vare FIFA og Qatar, så har fleire tusen daua under slaveforhold. Så ja, det ER bedre. 

Ingen her som forsvarer disse tingene, eller problemene med UEFA og FIFA. Det du holder på med her nå er klassisk whataboutism. Man kan være kritisk til flere ting på én gang og at noe er ille forsvarer ikke at det skal være greit å gjøre det enda verre.

Uansett er det eksklusiviteten og frakoblingen fra den øvrige fotballen alle reagerer på her.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
6 minutes ago, aomt said:

Det er ikkje rapportert om tusenvis daue folk på Perez-sine byggeplasser. Takket vare FIFA og Qatar, så har fleire tusen daua under slaveforhold. Så ja, det ER bedre. 

Men når man ser på hvor pengene fra en del av de andre klubbene der kommer fra, sååå går det vel ganske bra opp i opp...

Lenke til kommentar
knipsolini skrev (28 minutter siden):

"Jeg savner i dette tilfellet at supporterne, og da med supporterklubben i spissen er positive, optimistiske, nysgjerrige, nytenkende, og da ikke hopper til forhastede beslutninger." 

Hva er dette for en idiot? 😅 

---------------Snip

Det her er jo åpenbart en løkpølse som ikke skjønner hva dette dreier seg om.

Jeg har stått ved LFC i tykt og tynt, eller rettere sagt, de har vært en bjelke i livet mitt. Jeg har studert der borte og jeg og gammern delte for inntil et par sesonger sesongkort på Anfield.

Så den løken der kan se langt i faen etter noe positivitet fra min side.

Det er flere faktorer som gjør meg rasende.

1. Er det egentlig noen som har etterspurt et annet turneringssystem enn det vi har i dag? Ikke i veldig stor grad. Det er med andre en endring svært få vil ha.

2. Det er noen få, styrtrike, mennesker som har trumfet dette gjennom. Eller som hvertfall prøver. De driter i historie, hvem idretten faktisk er for. De har null tilhørighet, og enda viktigere, de føler ingen tilhørighet til klubbene de eier og styrer. De gjør ikke dette fordi de har så særlig lyst på endring. Det er penger, penger og penger. Hvem er så naivne og tror at en gjeng styrtrike amerikanere gjør noe for fansen sin del? Til det skriver jeg som jeg gjorde tidligere i tråden; piss meg i øret.

3. At de kan gi SÅ faen i egne managere og spillere beviser jo faktisk hvor sinnsyke disse menneskene er. De går over lik for å tjene ennå mer penger. I verste fall blir det kun tapere fremover. Utestengte spillere og klubber i EM, VM og hjemlige ligaer. Og en Superliga uten de beste spillerne om de nekter å spille der, nettopp for å spille på landslag og egne serier.

4. Hvis de tror at jeg som supporter vil sitte og se mitt elskede LFC spille mot Juventus, United eller Real hver bidige uke tar de feil. Hva blir det magiske med disse kampene da?

5. Jeg er prinsipielt motstander av at mindre lag nå har 0% sjans til å spille i Europa, hvis Superligaen faktisk blir noe av. Det der er noe Kim i Nord-Korea fint kunne forslått. Men jeg forventer kanskje for mye av eiere i fotballen.

Endringer i fotball vil det alltid være. Dette handler ikke om å være imot endringer. Det handler om å stå opp mot et fåtall eiere som nå ønsker seg enerett på en europeisk turnering hvor kun noen få lag kan kvalifisere seg hvert år.

UEFA er en drittorganisasjon. Men den er bedre enn at bla. Woodward og Fenway group skal sitte og styre showet. De er vant til å få vilja si, og jeg håper de gjør noen valg nå som gjør at de aldri tør å sette sine bein på egne stadioner igjen.

 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...