Gå til innhold

Ny Europeisk superliga. Blir det en realitet?


OddZen

Anbefalte innlegg

Mannen1 skrev (Akkurat nå):

Det er da ingenting å reagere for. Er en fin gest å invitere Liverpool til å delta i demonstrasjonen mot disse gribbene. De tenkte jo at Liverpool trenere og spillere ikke er med på det, men tok vel feil da av Klopp hvertfall. 

Er dette så vanskelig å forstå? Liverpools spillere og managere er like store ofre i dette her som oss fans. De opplevde det som om Leeds forsøkte å dytte en slags skyld på dem, en skyld de ikke bærer. De står garantert bak budskapet på t-skjortene de også, men reagerte på måten det ble kastet i fanget deres på. Det er en fullt forståelig reaksjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

Er dette så vanskelig å forstå? Liverpools spillere og managere er like store ofre i dette her som oss fans. De opplevde det som om Leeds forsøkte å dytte en slags skyld på dem, en skyld de ikke bærer. De står garantert bak budskapet på t-skjortene de også, men reagerte på måten det ble kastet i fanget deres på. Det er en fullt forståelig reaksjon. 

Paranoid tankegang fra Klopp det der. Hadde de støttet det hadde de tatt de på seg uten å mukke. Det er helt uforståelig. 

Lenke til kommentar
Retroman skrev (4 timer siden):

Superligakonseptet som hovedsakelig er skapt for å tilfredsstille superrike eieres krav til avkastning, tuftet på god amerikansk kapitalistmodell der profit trumfer innhold/kvalitet og det gir meg oppkastsmak i munnen. At tradisjonsrike hundre år gamle fotballklubber lar seg hore ut på denne måten er flaut, men viser også hvor mye penger betyr for klubbene der noen av dem har lønnsbudsjetter i milliardklassen..

Dersom Superligaen blir noe av forventer jeg flere reklamepauser, kamper som kan spilles i Kina fordi der er det riktig, riktig mange Ping-dollar å hente og ikke minst vil gode, gamle US-sportslige grep som «drafting» og «tanking» bli innført i fotballen.

I’ll rather walk alone

Sleng på at du trenger en overpriset Disney Sport Premium abonnement for å se ESL, Morten Langli som kommentator og Taylor Swift som står for underholdning før kampstart. 

Lenke til kommentar
Abiden skrev (20 minutter siden):

Sleng på at du trenger en overpriset Disney Sport Premium abonnement for å se ESL, Morten Langli som kommentator og Taylor Swift som står for underholdning før kampstart. 

Ja! Og så må man pledge trofasthet og lojalitet til dem amerikanske dollaren, nei jeg mener flagget.

Vet ikke om dette er tatt opp før, men det er jo, med få unntak, ikke akkurat kremen som joiner ESL. Noen av lagene sliter i sin hjemlige liga, og noen av dem har jo knapt sett et sluttspill de siste femti åra. Blir som å sminke gamle horer for å prøve å gjøre dem pulbare én siste gang. Ronaldo? Messi? Whatever. Mbappé og Haaland any day. Superliga meg i ræva.

Betalte 1500,- pr billett for å se el classico for noen år tilbake. Vil dere gjøre fotball mer tilgjengelig og lokkende på millenialsene, kjære el presisente, så gå heller sammen om å redusere og flate ut de sinnsyke pengesummene som kastes etter spillerne som krever stadig mer. Jeg er sikker på at de fleste ikke TRENGER 800 millioner i årslønn pluss provisjon, bonus, reklameinntekter, eget klesmerke- og parfymekolleksjon og så videre. Blir disse spillerne fattige hvis de får halvparten? Kvartparten? Og de som virkelig elsker spillet kan dra og se kamper igjen?

Jeg jobber for et foretak med utenlandske partnere og var heldig nok til å oppleve VIP-losjen til en av dem under en fotballkamp. Der var ikke så mange interessert i kampen. Det var viktigere å stadfeste hvorvidt kanapeene faktisk kom med norsk eller russisk laks og om kaviaren som var dandert rundt holdt mål eller ikke når du måtte skylle det ned med noe som knapt kan ha kostet en tohundrings (euro) pr flaske.

Det er disse menneskene som nå vil ta kontroll over fotballen. Den blir bare et bakteppe for det viktige i livet.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe tro på at det blir en superliga i den formen som er foreslått. Jeg tror klubbene som blir med vil tape på det. Jeg forstår ikke helt hvordan de kan tenke at noen spiller i superligaen og de andre i Champions league osv. Dette vil vel vel ødelegge interessen for alle turneringene.

Chelsea trekker seg står det i VG nå.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Fire lag sannsynligvis ut altså. Da er det garantert slutten for dette prosjektet. Et skikkelig mageplask.

Men vi glemmer aldri. Tilgir aldri eierne av disse klubbene for dette. De prøvde å stjele fotballen fra oss, og trekker seg ut når de ser reaksjonene og motstanden.

Så vil jeg så fryktelig gjerne se trynet til Fiorentino Perez nå.

Ville bilder av Petr Cech fanget i mengden av sinte supportere utenfor Stamford Bridge:

13955225.jpg?imageId=13955225&width=1060

13955212.jpg?imageId=13955212&width=1060

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...