Gå til innhold

Alt du må vite om Nissan Ariya


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For dårlig og for dyr når Model Y har større bagasje og større batteri.. Beholder de den teite ladepluggen som INGEN andre bruker så er det bare å skrinlegge Nissan Norge

  • Liker 4
Skrevet
5 minutes ago, Ano__Nym said:

Beholder de den teite ladepluggen som INGEN andre bruker så er det bare å skrinlegge Nissan Norge

Den kommer med CCS i Norge. De har skjønt at Chademo er ut her i landet.

  • Liker 5
Skrevet

Dessverre er den stygg som juling og samtidig for dyr. Eneste som er bra er hengervekt på mer enn 1300kg, da er faktisk hengerfestet ganske brukendes.

Men designet sammen med Nissans grisehøye delepriser gjør at denne utgår for vår del neste gang vi skal bytte bil. Som heldigvis er lenge til ;)

 

  • Liker 3
Skrevet
21 minutes ago, 4ZOOWZKB said:

Skal prøves. Liker konseptet med toveislading. Sannsynligvis bedre sammenskrudd enn en TY også...

 

Denne støtter vel ikke toveis lading? Må vel ha chademo til det 

Skrevet

Jeg satt i bilen og kan ikke si at jeg ble helt imponert tatt prisen i betraktning, den er særdeles overpriset i forhold til Polestar 2 og flere andre. 600 lapper for såkalt liksom «performance» utgave er 100 lapper for mye. Å kalle toppmodellen performance blir for dumt når den ikke har noe særlig å skryte av. Dersom ikke Nissan revurderer prisingen kjøper jeg ikke denne.

  • Liker 3
Skrevet
Jens Kr. Kirkebø skrev (8 timer siden):

Dessverre er den stygg som juling og samtidig for dyr. Eneste som er bra er hengervekt på mer enn 1300kg, da er faktisk hengerfestet ganske brukendes.

Men designet sammen med Nissans grisehøye delepriser gjør at denne utgår for vår del neste gang vi skal bytte bil. Som heldigvis er lenge til ;)

 

Smaken er som baken. Hengervekt blir 1500kg. Jeg synes den er nydelig men ALT for dyr.

  • Liker 2
Skrevet
Ano__Nym skrev (10 timer siden):

For dårlig og for dyr når Model Y har større bagasje og større batteri.. Beholder de den teite ladepluggen som INGEN andre bruker så er det bare å skrinlegge Nissan Norge

Helt enig! Pluss at TMY har superladenettverket, så ingen stress der heller. Nei, ser ingen grunn til å avslutte TMY-reservasjonen vår her heller. Men liker utseende på den må jeg innrømme.

  • Liker 2
Skrevet

Enig med Hanhijnn. Bilen ser bra ut utvendig (men ikke innvendig), og er nok alt for dyr i forhold til hva de tilbyr for ganske mange.

Godt de har fått påplass aktiv temperaturstyring av batteri, og litt mer teknologi innabords!

  • Liker 2
Skrevet
HF- skrev (14 minutter siden):

Dette må vel være en fem-dørs sedan, ellers kan snart alt kalles suv. Leaf? Mini Morris?

Crossover må vel være rett betegnelse på denne typen biler. Det samme gjelder også Tesla Model Y f.eks. mener jeg.

  • Liker 1
Skrevet

Blir hvertfall ikke kjøpt en Nissan til 600k her!

De har kovd og jugd så innigrisen med leaf at eg tror ikke på de denne gangen heller.

Gjest I1RRS7FlJH
Skrevet

Denne ser et hav bedre ut enn Model Y både utvendig og innvendig. Leaf har solgt bra så det burde love godt, men konkurransen vil bli tøff med så mange modeller å velge mellom. Tror det fort kan bli et prispress i et marked oversvømmet med alternativer.

Skrevet (endret)

Alle de japanske designerne sitter på øya si borti der og ser på space’a tegneserier. Og det bærer bilene preg av. 

Jeg skjønner like lite av designet som jeg gjør av tegneseriene dems.

Ellers lider den av det samme som stort sett alle andre elbiler

  • Litt for dårlig ladetilgang
  • Litt for dårlig ladehastighet
  • Litt for dårlig rekkevidde
  • Litt for høyt forbruk

Jeg tror ikke det blir noe prispress på elbiler som nr1 bil. Elbil løser ikke oppgaven bra nok enda.
 

Endret av bzzlink
Skrevet
2 minutes ago, oophus said:

Den ser jo ut til å kunne ha et godt forbruk. Fronten er jo nesten som ei dråpe, så akkurat det blir spennende å se syns jeg. 

Men den er jo altfor høy.

Det er grunn til at alle sportsbiler siden tidenes litt utpå dagen har lavt panser

Skrevet
bzzlink skrev (Akkurat nå):

Men den er jo altfor høy.

Det er grunn til at alle sportsbiler siden tidenes litt utpå dagen har lavt panser

Er jo derfor en majoritet av elbiler blir en BE-Crossover/SUV. De blir jo gjerne litt høye, om man ønsker ei normal sittestilling. 

Eller mener du at lavt panser = god aerodynamikk? 

Skrevet
bzzlink skrev (15 minutter siden):

Alle de japanske designerne sitter på øya si borti der og ser på space’a tegneserier. Og det bærer bilene preg av. 

Jeg skjønner like lite av designet som jeg gjør av tegneseriene dems.

Ellers lider den av det samme som stort sett alle andre elbiler

  • Litt for dårlig ladetilgang
  • Litt for dårlig ladehastighet
  • Litt for dårlig rekkevidde
  • Litt for høyt forbruk

Jeg tror ikke det blir noe prispress på elbiler som nr1 bil. Elbil løser ikke oppgaven bra nok enda.
 

Tullete kommentar. Kjører selv en latterlig enkel Kia Soul 2016 som nr 1 bil og det fungerer utmerket. Kjører ca. 6-8 mil om dagen. Og nå i 2021 finnes det et hav av elbiler å velge mellom. De kan fungere for 80% av nordmenn. Hva som fungerer for deg er ikke nødvendigvis det som fungerer for andre.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...