Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den der PSU fra LC POWER er det slik at støyen varierer etter last?. Den kan vel ikke støye allverden hvis man belaster 8-900W? 6*110 + 140W for systemet. Utfordringen med PSU er at man trenger mange kabler med PCI-E, ikke nødvendigvis at man skal ha så høy effekt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (21 minutter siden):

Den der PSU fra LC POWER er det slik at støyen varierer etter last?. Den kan vel ikke støye allverden hvis man belaster 8-900W? 6*110 + 140W for systemet. Utfordringen med PSU er at man trenger mange kabler med PCI-E, ikke nødvendigvis at man skal ha så høy effekt.

Bruker 900watt i følge HiveOS. 7 x 3060 Ti

Det er ca 25 grader inne på mining rommet. Når jeg lufter ned til 15 grader synker støyen betraktelig. 

Lenke til kommentar
KjellV skrev (2 minutter siden):

Så akkurat dagens video fra Red Panda Mininng. Andre som er nervøs mhp den enorme veksten i hashrate på nettverket? Gått fra 293TH/s til 356TH/s eller noe slikt i løpet av januar. Hadde de bare fått hardforket inn den ProgPOW EIP'en..

Ingen problem. Nok ETH til alle 😉 Krasje vil det helt sikkert men tror ikke før ute i 2022 en gang. Korona og ustabilitet i verden er bra for kryptovaluta. 

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig, tror ikke det vil bli et veldig stort problem med det første. Delvis grunnet at jeg har troen på ETH og at den vil fortsette opp fremover. Så om det blir mindre gunstig med mining i utbetaling av antall ETH så blir det nok ikke så verst likevel :) Men mange usikkerhetsmomenter som kan skape krøll, og om det kommer en bølge av ASICs som Linzhi Phoenix og Innosilicon A11 vil det kunne skje ting. Er heldigvis ikke slik at de bare kan kjøre på med produksjonen, masse risiko med ASICs også. Leste noe om at Linzhi ikke har midler til å sette i gang med noen stor produksjon, lite firma med 5 ansatte, men hvem vet..

Har ikke fått laget meg frame enda og mine gamle PCkabinett er for små for 3-vifters kortene. Hva bør jeg bruke som underlag dersom jeg skal ta et gammelt hovedkort ut av en pc, legge det på et bord og sette et par 3060 Ti i det?

Lenke til kommentar
54 minutes ago, iknutis said:

Lastet ned hwinfo og sjekket tempen på vram’en din?

Min ligger på 92 grader.

Der er syndebukken, har lest at enkelte bytter kjølepasta, usikker på om jeg gidder å bryte garantien. Er slike høye temperaturer brannfarlig eller lignende over lang tid? Blir kortet ødelagt innen 5 år reklamerer jeg bare på det, så kortet er jeg i utgangspunktetikke så veldig redd for.

image.png.456741de829fc9e644f69b57a121b321.png

 

Hjelper nok heller ikke at jeg har et 3060 klint inntill. Det skal ut imorgen, så får se om ting blir bedre.20210128_233034.thumb.jpg.80f029cdb681348d1606a8be17901ee4.jpg

Endret av QUiPS
Lenke til kommentar
KjellV skrev (10 minutter siden):

Har ikke fått laget meg frame enda og mine gamle PCkabinett er for små for 3-vifters kortene. Hva bør jeg bruke som underlag dersom jeg skal ta et gammelt hovedkort ut av en pc, legge det på et bord og sette et par 3060 Ti i det?

Skrivebordsplate av tre bør vel gå fint? Det har jeg gjort en rekke ganger midlertidig.

Lenke til kommentar
QUiPS skrev (3 minutter siden):

Der er syndebukken, har lest at enkelte bytter kjølepasta, usikker på om jeg gidder å bryte garantien. Er slike høye temperaturer brannfarlig eller lignende over lang tid? Blir kortet ødelagt innen 5 år reklamerer jeg bare på det, så kortet er jeg i utgangspunktetikke så veldig redd for.

image.png.456741de829fc9e644f69b57a121b321.png

Jeg testet ut 3080 Waterforce. Fikk 85 mh/s. Virker som om Gigabyte har ett problem med varmt minne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
freddy85 skrev (9 minutter siden):

Jeg setter viftehastigheten manuelt så høyt at minnet aldri blir varmere enn 75c.

Levetiden på kortet blir betydelig kortere når minnet er 100c døgnet rundt skulle man tro, mange tenker nok ikke på det og bare ser på hvor varm kjernen er.

Det går helt fint. Levetiden blir ikke forringet.

Lenke til kommentar
bmwm skrev (3 minutter siden):

@Kryptodebunker Hvordan ville du ha sammenlignet LC power PSUen med feks 2 120mm, og 2 140mm pc vifter? Bråker de mer eller mindre enn når pc viftene kjører på 50%, 100% ?

PSUen bråker like mye som to 80mm vifter av gjennomsnittlig kvalitet skulle man tro. Jeg har en som jeg ikke har fått tatt i bruk enda, kan rapportere tilbake men det blir ikke før om noen uker. Venter på grafikkort.

https://www.lc-power.com/en/product/archive/pc-notebook-psus/lc1800-v231/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...