Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
QUiPS skrev (12 timer siden):

Noen andre med Gigabyte kort som sliter med å komme å finne optimal innstilling. Har Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC og kommer egentlig ikke mye over 90-95 mh/s. Kommer heller ikke stabilt over 1000 memory clock. Leser på nett at en del Gigabyte kort sliter med throttling, noen andre med lignende kort?

image.png.5771ff76ba1926687b9f7f53611cee53.png

https://bitcointalk.org/index.php?topic=5287329.0

Det er et problem med Gigabyte kortene. De mangler thermal pads på baksiden, mellom PCB og backplate over der minne-modulene er. Red Panda Mining hadde en video der han fikset thermal throttlingen ved å legge 2,5mm pads på backsiden. Han klarte da å få ut ca 99MH/s.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
KjellV skrev (3 timer siden):

Kom på etterpå at jeg kan skru ut føttene fra kabinettet og ha de på kortet så det er hevet fra bordplaten så egentlig ikke noe problem.

 

 

Trenger du så mye ledig kapasitet til en rig med 6 x 3060 Ti? Har ikke de maks strømtrekk på 200W, så i tilfelle det skjer noe spesielt og alle kjører på maks blir det drøye 1200W i systemet? Virker som det i hovedsak er et Windowsproblem at kortene kan tilbakestille seg selv, så om du kjører HiveOS, Simplemining OS eller Minerstat skal det ikke være et problem. Jeg legger opp til 6 x 3060 Ti på en 1200W strømforsyning og sover godt med det. Last blir ca 800W og passe belastning på PSUen. Tror til og med jeg hadde sovet godt med en Corsair RM1000x PSU da det er kvalitetsforsyning med god overbelastningsbeskyttelse.

Ikke til 3060, men til 3080, jeg kommer til å kjøre de på 230-240w. 6x240=1440. Legg på 150-200 for hovedkort, ram, ssd og vifter = 1640. Jeg tror ikke det er en god ide å ligge så nært psuens maks kapasitet. Hadde sikkert fungert helt fint hvis det hadde vært en EVGA, Superflower eller Corsair, men LC power psuen virker litt shady. Finner ikke noe informasjon om de på nettet. Den er heller ikke 80+ sertifisert. Tror det er best å ikke belaste den mer enn 50-60%

Lenke til kommentar
24 minutes ago, bmwm said:

Ikke til 3060, men til 3080, jeg kommer til å kjøre de på 230-240w. 6x240=1440. Legg på 150-200 for hovedkort, ram, ssd og vifter = 1640. Jeg tror ikke det er en god ide å ligge så nært psuens maks kapasitet. Hadde sikkert fungert helt fint hvis det hadde vært en EVGA, Superflower eller Corsair, men LC power psuen virker litt shady. Finner ikke noe informasjon om de på nettet. Den er heller ikke 80+ sertifisert. Tror det er best å ikke belaste den mer enn 50-60%

Det med sertifisering er nok for å holde prisen nede. At ei dugelig PSU koster nord for 3k nå skyldes langt på vei at det er dyrt å sertifisere og prisen for å sertifisere er varslet å stige ytterligere i 2021.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt alt jeg trenger av kabler og psu. Nå gjenstår siste spørsmål. Hva er den tryggeste måten å koble riggene til stikken i veggen uten å brenne eller smelte kabler eller stikkontakten ? 😅 Har 15 og 16A kurs hos meg, skal passe på å holde meg innenfor 80% av maks kapasitet på kursen. Hvis jeg har 2 psuer, burde jeg fordele de på 2 stikkontakter, eller kanskje bruke skjøteledning som tåler minst 2300w?

Lenke til kommentar
8 minutes ago, bmwm said:

Da har jeg bestilt alt jeg trenger av kabler og psu. Nå gjenstår siste spørsmål. Hva er den tryggeste måten å koble riggene til stikken i veggen uten å brenne eller smelte kabler eller stikkontakten ? 😅 Har 15 og 16A kurs hos meg, skal passe på å holde meg innenfor 80% av maks kapasitet på kursen. Hvis jeg har 2 psuer, burde jeg fordele de på 2 stikkontakter, eller kanskje bruke skjøteledning som tåler minst 2300w?

Du skal kunne koble varmeovner på en stikk, så de skal tåle grei belastning.

Lenke til kommentar

har kjørt mining i ett par dager nå med 1 stk 3080 og 1 stk 2060 i hver sin pc, ligger på 130MH/s tilsammen.

tenkte rive i ett ekstra kort til hver pc, men hvor stor PSU trenger jeg for henholdsvis 2x 3080 og 1x 2060+1x 3080 ?

skjønner at 3060ti er mest økonomisk, men lettere å få tak i 3080 kort.

Lenke til kommentar

Omvendt. På 3060 Ti har du til nå fått bestille så mange du ønsket. Sjekk at du har egnet kort og kabinett før du putter inn 2 kort. Har du to kort som er 2,7-slot eller høyere er det store sjanser for at det ene kortet vil kjøre varmt. Skal du ha to kort i et kabinett bør du enten ha et kabinett og hovedkort som lar deg bruke nederste PCI-E-slot eller så bør du ha et kort som er 2 slotter i det øverste PCI-E sporet.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Omvendt. På 3060 Ti har du til nå fått bestille så mange du ønsket. Sjekk at du har egnet kort og kabinett før du putter inn 2 kort. Har du to kort som er 2,7-slot eller høyere er det store sjanser for at det ene kortet vil kjøre varmt. Skal du ha to kort i et kabinett bør du enten ha et kabinett og hovedkort som lar deg bruke nederste PCI-E-slot eller så bør du ha et kort som er 2 slotter i det øverste PCI-E sporet.

ett slikt: https://www.komplett.no/product/1111958?noredirect=true#productinfo

og ett slikt: https://www.komplett.no/product/874812?noredirect=true#

Lenke til kommentar
bmwm skrev (5 minutter siden):

Noen som vet hvordan det fungerer med å mine i lager?

Feks denne: https://www.finn.no/realestate/businessrent/ad.html?finnkode=200960220 

Er det noen jeg må passe på? Noe jeg bør se etter? Hvordan kan jeg vite om vil bli for varmt eller ikke uten å prøve?

Nei bare nei sier jeg. Tviler på at det er lov og vil bli fryktelig varmt. Da kan du heller bruke pengene til å kjøpe og spekulere i krypto direkte. 

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (4 minutter siden):

Nei bare nei sier jeg. Tviler på at det er lov og vil bli fryktelig varmt. Da kan du heller bruke pengene til å kjøpe og spekulere i krypto direkte. 

Jeg tenkte også at det vil bli for varmt, men et lager er jo ikke veldig ulikt et lite rom, og det er jo mange som miner hjemme på rommet sitt. Hva er galt med lageret? Det må vel være mulig å finne et lager med optimale forhold som ikke koster for mye.

Lenke til kommentar

På tide at noen lager hovedkort som er 100 cm x 60 cm og tar 10 3-slot grafikkort med 1 tomme avstand mellom hvert. 40 cm til ekspansjonskort og 20 cm til cpu og minne. 21x140mm vifter foran, 12x140mm vifter i bunnen,  montering for 6x ATX PSU i siden.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
15 minutes ago, BadCat said:

På tide at noen lager hovedkort som er 100 cm x 60 cm og tar 10 3-slot grafikkort med 1 tomme avstand mellom hvert. 40 cm til ekspansjonskort og 20 cm til cpu og minne. 21x140mm vifter foran, 12x140mm vifter i bunnen,  montering for 6x ATX PSU i siden.

Gir mer mening med risere 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...