Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (4 minutter siden):

Hvor får man tak i plater til å skru fast hovedkortet i?

Hvor lang er kabelen på riserene hos iwill?

Jeg vurderer å teste denne braketten. Med litt modifusering blir den fin. Liker at det er 4 hull der som man kan skru fast.
https://www.komplett.no/product/1162281/datautstyr/pc-komponenter/casemods/tilbehoer/svive-halo-s650-vertical-gpu-bracket

Blir jo veldig dyrt med gpu rammer. Bedre å kjøpe en mining frame. Standard kabel lengde på risere er 60cm.

https://m.aliexpress.com/item/32818752126.html

https://m.aliexpress.com/item/10000229301133.html

 

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (2 timer siden):

Bare å ordne feks crypto.com eller coinbase kort det

Fikset Coinbase kort. Plages litt nå. Har lagt inn kortet i Google Pay. Men nå blir jeg spurt om å oppgi en bekreftelseskode som er sendt pr sms. Men saken er at jeg ikke mottar noe sms. 

Noen som kan hjelpe? 

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (4 timer siden):

Kjører 6x 3060/3070 og for 360mh/s og ett strømforbruk på 780W.

Hva slags psu og kabler bruker du? Jeg har 12 stk kort på vei, er usikker på hvordan jeg skal koble opp riserne pga brannfare med sata og molex. 

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (1 time siden):

Prøv å bruke Curve som "proxy"

Kan du forklare litt nærmere? 

 

Edit: Som vanlig var jeg altfor snar å spørre om hjelp uten å Google.

Uansett. Curve krever også "verification" som ikke går gjennom 

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (10 timer siden):

Nicehash leier du ut regnekraften din og blir betalt i Bitcoin. Miner du Ethereum direkte med Phoenix Miner eller en annen eier du kryptovaluta selv. Da kan man tjene godt på eventuell verdistigning. Jeg har troa på Ethereum så jeg miner rett til det og selger 50% hver uke for å sikre gevinst. 

Har kjørt HiveOS to døgn nå og kjempefornøyd stabilt og super app der man kan stille inn overklokk med ett klikk. Får færre rejected shares nå så kan ha vært en dårlig switch hos meg. Kjører 6x 3060/3070 og for 360mh/s og ett strømforbruk på 780W.

Mye samme planen jeg har. 50% til NOK for å dekke kostnader til rig og strøm og når jeg har nådd break even blir det kun uttak til å dekke strøm tror jeg.

Bra det kom seg med HiveOS hos deg. Fungerer det bra hos meg blir det nok gående på 3-4 mining rigger her etter hvert

 

MariusJS skrev (1 time siden):

Molex skal tåle ca 150w, Sata derimot er bare rated for 55W

Med server PSU så får du opptil 17 8 pins på en PSU

Er molex definert av noen standard? Har lest hos Gigabyte at de rater molex og sata likt til 54W, men moderne molexer tåler gjerne mer. Basert på det jeg har lest så ville jeg ikke brukt 1 x molex til 1 x 8 pin PCIe iallfall. Til nøds kan man kjøre overgang til 6 pin PCIe, men jeg bruker 2 x molex/sata til 1x 6 pin PCIe for riser og bruker 8 pin PCIe direkte i skjermkortet. Der jeg kommer til å synde er om jeg får levert MSI 3060 Ti Ventus 2X med to 8 pin PCIe-tilkoblinger, da kommer jeg til å splitte 1 x 8 pin PCIe til 2 x 8 pin PCIe ved behov. 3060 Ti trekker ikke så mye strøm at jeg tror dette skal bli et problem. Ved mining drar det maks 130W og om det skulle finne på å dra for fult blir det 200W og det skal være nok med strøm gjennom PCIe-porten og 1 x 8 pin PCIe.

Aldri bruk kun 1 x sata til å drive en riser, sata har grense på 54W mens PCIe-porten kan trekke 75W.

 

Jeg så den videoen til Red Crypto Fox om server PSU og synes det virker som et veldig godt alternativ der man trenger flere PSU til en rig. Hvor mye belaster dere PSUene? Planen min er 6 x 3060 Ti på en Zalman Wattera 1200W 80+ Gold, da ligger hele systemet rundt 70% til vanlig og man har sikkerhetsmargin i tilfelle kortene skulle overse undervoltingen/power limit og kjøre på fullt. For 3080 blir det vel 3 stk på en slik strømforsyning.

 

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (2 timer siden):

Molex skal tåle ca 150w, Sata derimot er bare rated for 55W

Med server PSU så får du opptil 17 8 pins på en PSU

Jeg miner hjemme i en liten leilighet, prøver å holde støynivå så lavt som mulig. Har hørt at server psuene bråker noe veldig, stemmer det?

Lenke til kommentar
9 minutes ago, KjellV said:

Mye samme planen jeg har. 50% til NOK for å dekke kostnader til rig og strøm og når jeg har nådd break even blir det kun uttak til å dekke strøm tror jeg.

Bra det kom seg med HiveOS hos deg. Fungerer det bra hos meg blir det nok gående på 3-4 mining rigger her etter hvert

 

Er molex definert av noen standard? Har lest hos Gigabyte at de rater molex og sata likt til 54W, men moderne molexer tåler gjerne mer. Basert på det jeg har lest så ville jeg ikke brukt 1 x molex til 1 x 8 pin PCIe iallfall. Til nøds kan man kjøre overgang til 6 pin PCIe, men jeg bruker 2 x molex/sata til 1x 6 pin PCIe for riser og bruker 8 pin PCIe direkte i skjermkortet. Der jeg kommer til å synde er om jeg får levert MSI 3060 Ti Ventus 2X med to 8 pin PCIe-tilkoblinger, da kommer jeg til å splitte 1 x 8 pin PCIe til 2 x 8 pin PCIe ved behov. 3060 Ti trekker ikke så mye strøm at jeg tror dette skal bli et problem. Ved mining drar det maks 130W og om det skulle finne på å dra for fult blir det 200W og det skal være nok med strøm gjennom PCIe-porten og 1 x 8 pin PCIe.

Aldri bruk kun 1 x sata til å drive en riser, sata har grense på 54W mens PCIe-porten kan trekke 75W.

 

Jeg så den videoen til Red Crypto Fox om server PSU og synes det virker som et veldig godt alternativ der man trenger flere PSU til en rig. Hvor mye belaster dere PSUene? Planen min er 6 x 3060 Ti på en Zalman Wattera 1200W 80+ Gold, da ligger hele systemet rundt 70% til vanlig og man har sikkerhetsmargin i tilfelle kortene skulle overse undervoltingen/power limit og kjøre på fullt. For 3080 blir det vel 3 stk på en slik strømforsyning.

 

Tanken her er en 1200w+ normal PSU og en 1200W server PSU pr ca 10 kort, selv om de kun drar ca 1200w totalt, de kan dra 2000w under boot eller om de overser power limit som du sier

Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker skrev (1 time siden):

når de fleste endelig får mined 1 eth neste år i 2022 så har verdien sunket i forhold til idag mens dogecoin vil ta over bitcoin innen den tid

Er du finansrådgiver slik at jeg kan ta dette for god fisk?

 

Har et par server-PSUer på vei, skal bli spennende å se hvor mye de støyer. Handlet fra parallelminer.com, noen som har erfaring med frakttid fra de?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om et rimelig ATX-kabinett som har plass nok til å kjøre 2x grafikkort med 2,7-2,9 slot med mellomrom mellom kortene?

Det eneste jeg kan finne til lav pris er dette kabinettet hvis man får til å feste PSU et annet sted enn egentlig ment, slik at det nederste kortet får luft i stedet for at det er PSU der.

https://www.komplett.no/product/919004/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/fractal-design-focus-g-sort-mid-tower

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...