Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, BadCat said:

Er det noen som vet om et rimelig ATX-kabinett som har plass nok til å kjøre 2x grafikkort med 2,7-2,9 slot med mellomrom mellom kortene?

Det eneste jeg kan finne til lav pris er dette kabinettet hvis man får til å feste PSU et annet sted enn egentlig ment, slik at det nederste kortet får luft i stedet for at det er PSU der.

https://www.komplett.no/product/919004/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/fractal-design-focus-g-sort-mid-tower

Tror du har større problem med å finne hovedkort med den spacingen

Lenke til kommentar
4 minutes ago, QUiPS said:

Hva er normalt å forvente på et 3060 ti, driver å tester et ASUS GeForce RTX 3060 Ti DUAL OC 8GB jeg fikk nettopp. Temperaturen er litt høy pga liten plass i kabinettet jeg tester den i.

image.png.2eda84ca437b545d461251cbf74228c5.pngimage.png.db68c24b648049c658594af95f69dfd1.png

45-60 grader er vanlig

Prøv med +800 memory og 53-54 power target, +core voltage skal du ikke ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å finne noe som er optimalt. Tinge er ikke akkurat designet med tanke på mining. Må vel ha ny formfactor med 20-30 ekspansjonsplasser for å komme i mål. Nå er det nesten ikke grafikkort med blower å få tak i. Ellers hadde det ikke vært så vanskelig å få til noe.

Bør jeg flytte wallet til coinbase slik at jeg kan ta rett ut i starten av hver måned uten noe videre overføring. Upraktisk å måtte føre over fra annen wallet og flere trinn og mer å dokumentere?

Lenke til kommentar
9 minutes ago, QUiPS said:

Prøvde og gikk fra 160-120W og 61-56 Mh/s med disse innstillingene. 

image.png.a5d4d5330a7ebcd5e36955488ae11a4d.pngimage.png.d83263f1295bc1397d9b6f73fcf7a23a.png

Det har vel ikke noe for seg å senke GPU clock for da må man bare øke power target tilsvarende. Prøv deg frem med +900, +1000 og +1200 og forskjellig power target. 

Hvis du får 67 grader med det der så er det ikke tvil om at det svarer seg å kjøpe TUF Gaming og lignende for da får man 45-55 grader. Spørs dog om du har nok luft i kabinettet. Lavere temperatur gir bedre rate.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Perfekt. Takk.

 

Hvordan er det dere andre har valgt å koble riserne? Jeg tør ikke å bruke molex eller sata. Blir anbefalt molex på nettet hele tiden.

Så har jeg også fått mye blandet informasjon om pcie kablene. Noen mener at 8 pin = 288w, og 6 pin = 150w, andre mener at 8 pin = 150w, og 6 pin = 75w. Jeg prøver liksom å ikke brenne ned huset, men det er svært forvirrende

 

Edit: Hvis det er noen som kan hjelpe meg med å velge psu med nok pins og kabler til en 6x 3060 rig, og en 6x 3080 rig, uten at det blir for dyrt, send pm. Lover å betale i ether når jeg får satt opp riggen og starta miningen. 😀

Endret av bmwm
Lenke til kommentar
bmwm skrev (58 minutter siden):

Perfekt. Takk.

 

Hvordan er det dere andre har valgt å koble riserne? Jeg tør ikke å bruke molex eller sata. Blir anbefalt molex på nettet hele tiden.

Så har jeg også fått mye blandet informasjon om pcie kablene. Noen mener at 8 pin = 288w, og 6 pin = 150w, andre mener at 8 pin = 150w, og 6 pin = 75w. Jeg prøver liksom å ikke brenne ned huset, men det er svært forvirrende

 

Edit: Hvis det er noen som kan hjelpe meg med å velge psu med nok pins og kabler til en 6x 3060 rig, og en 6x 3080 rig, uten at det blir for dyrt, send pm. Lover å betale i ether når jeg får satt opp riggen og starta miningen. 😀

Kjøp denne som jeg har 20 x 8 pins. 

Fungere fint med 7 x 3060 ti med 4 x 8 pins til overs. 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4664012

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...