Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (20 minutter siden):

Man kan tape mye ytelse på å vise skjermbilde på kort man miner fra, spesielt på Windows 10. Desktop Window Manager er noe møkk og burde erstattes eller bygges om fra scratch. Det er destruktivt både for spill og en rekke produktivitet. Bruk integrert grafikk hvis man ikke vil at vinduer potensielt kan stjele ressurser. Det er mulig å miste så mye som 20M hvis man ikke følger med. Joda, man kan minimalisere problemet, men med integrert grafikk slipper man å ta stilling til det overhodet.

Hvem av dere tømte lageret for LC POWER 1800W etter at prisen ble satt til 2 246,00 kr?

Det stemmer ikke. Så lenge du ikke bruker pcen taper du ingen mh/s ved å vise skjermbilde.

BadCat skrev (3 minutter siden):

Nei, hos ProShop. Jeg skulle bare inn etter kaffe, te og ostesmørbrød. Da jeg kom ut igjen 10 minutter senere var det støvsugd for PSU. Kanskje de har samme fjernlager?

Korrekt

3 igjen her:

https://deal.no/lc-power-psu-1800w-lc1800-v231/cat-p/c/p10019045&ref=prisjakt

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale å prøve å mine Vertcoin. Den har i dag skiftet til en asic resistent algoritme.

Nedlasting:

https://github.com/CryptoGraphics/VerthashMiner/releases

Brukerguide:

https://github.com/CryptoGraphics/VerthashMiner

Jeg bruker Supernova Pool:

https://vtc.suprnova.cc/index.php

Har dratt inn 16 vertcoin på litt over en time med 3.6h MH/s av poolens totale 77MH/s

Lite verdi foreløpig men det er en god sjanse til å mine mye coins før den blir eventuelt mer populær. Den var oppe i $350 desember 2017 nå $0.2

https://coinmarketcap.com/currencies/vertcoin/

https://vertcoin.org/

 

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (38 minutter siden):

Jeg kan anbefale å prøve å mine Vertcoin. Den har i dag skiftet til en asic resistent algoritme.

Har dratt inn 16 vertcoin på litt over en time med 3.6h MH/s av poolens totale 77MH/s

Lite verdi foreløpig men det er en god sjanse til å mine mye coins før den blir eventuelt mer populær. Den var oppe i $350 desember 2017 nå $0.2

 

 

Spennende å mine spekulative coins, men for meg har det aldri lykkes å tjene noe på det. Mens inntjeningen på  mining var på sitt laveste minet jeg Zel, Bitcash, Ether-1, pluss et par andre som ikke engang eksisterer lenger. Nå i ettertid ser jeg at jeg ville ha tjent mye mer ved å bare mine Ethereum. :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (Akkurat nå):

Kan være poolet du miner i også, prøv ett annet?

Merker at gjennomsnittelig hashrate blir vesentlig lavere enn rapportert hashrate med alle disse incorrect shares. Har ikke dette problemet med 2080 og 1070 kortet. Der ligger gjennomsnittet omtrent med rapportert. Men jeg kan prøve meg på en annen pool. :)

Lenke til kommentar
mozaix skrev (28 minutter siden):

Merker at gjennomsnittelig hashrate blir vesentlig lavere enn rapportert hashrate med alle disse incorrect shares. Har ikke dette problemet med 2080 og 1070 kortet. Der ligger gjennomsnittet omtrent med rapportert. Men jeg kan prøve meg på en annen pool. :)

Hvilket kort har du? Er du sikker på at du ikke har klokket minnet?

Lenke til kommentar
Splitter skrev (1 time siden):

Spennende å mine spekulative coins, men for meg har det aldri lykkes å tjene noe på det. Mens inntjeningen på  mining var på sitt laveste minet jeg Zel, Bitcash, Ether-1, pluss et par andre som ikke engang eksisterer lenger. Nå i ettertid ser jeg at jeg ville ha tjent mye mer ved å bare mine Ethereum. :(

Ja jeg har også minet en haug med ubrukelige coins. Tenkte å kjøre en uke for moroskyld i tilfelle prisen stiger til himmels i nær eller fjern fremtid.

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (7 minutter siden):

Hvilket kort har du? Er du sikker på at du ikke har klokket minnet?

Palit Jetstream. Jeg har vel vært veldig uheldig med kortet kanskje? Jeg kan ikke røre minnet i det hele tatt uten å få incorrect shares. På stock dukker de opp også, men da tar det mye lengre tid, ca 1 pr time. Prøvde kjøre +600 på minnet over natta. Hadde rundt 230 incorrect shares. Avg hashrate la på ca 60% av reported.

Kjørte da med 750mV og 1095MHz på core for å få effekten ned på ca 120ish watt. Minnet var +600 og viftene på 70%

Lenke til kommentar
mozaix skrev (1 minutt siden):

Palit Jetstream. Jeg har vel vært veldig uheldig med kortet kanskje? Jeg kan ikke røre minnet i det hele tatt uten å få incorrect shares. På stock dukker de opp også, men da tar det mye lengre tid, ca 1 pr time. Prøvde kjøre +600 på minnet over natta. Hadde rundt 230 incorrect shares. Avg hashrate la på ca 60% av reported.

Kjørte da med 750mV og 1095MHz på core for å få effekten ned på ca 120ish watt. Minnet var +600 og viftene på 70%

Prøv på full effekt med overklokk av minne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen spørsmål i forhold til mining og strøm.

La oss ta feks Geforce RTX 3060 Ti.

På kryptex sine sider står det at dette kortet bruker ca. 125 W ved mining, skjønner at dette er etter at man har clocket kortet til å bruke mindre strøm. På feks komplett sine nettsider så står det at man trenger en 650 W strømforsyning til dette kortet. 

Spørsmål: 

1. Ca. hvor mye vil dette kortet bruke om clocking instillingene resetter seg ved mining?

2. La oss si jeg har en PSU på 1000 W, å at jeg har et ønske om å bruke 80 % av kapasiteten på denne. Er det sånn at jeg kan bruke 800 / 125 = 6,4. 6 kort på denne PSU en da? 

3. I tilfelle ja, hva vil isåfall skje om kortene resetter clockinstillingene sine å overgår kapasiteten på PSUen?

4. Når det kommer til stikkontakten så er sikringen min på 15 A. Tilsvarer dette 15A * 230V = 3450 W? 

4.1. Jeg kan isåfall kun kjøre 3 stk rigger med en PSW på 1000W på denne kursen. Har jeg skjønt det riktig da? 😜

5. (edit). Er det riktig at man trenger en 650W strømfosyning til et RTX 3060 Ti kort? Skjønner ikke helt det om kortet bruker 125 W :).

 

Takker på forhånd! :D 

Endret av KennyGG
Lenke til kommentar
18 minutes ago, KennyGG said:

Spørsmål: 

1. Ca. hvor mye vil dette kortet bruke om clocking instillingene resetter seg ved mining?

2. La oss si jeg har en PSU på 1000 W, å at jeg har et ønske om å bruke 80 % av kapasiteten på denne. Er det sånn at jeg kan bruke 800 / 125 = 6,4. 6 kort på denne PSU en da? 

3. I tilfelle ja, hva vil isåfall skje om kortene resetter clockinstillingene sine å overgår kapasiteten på PSUen?

4. Når det kommer til stikkontakten så er sikringen min på 15 A. Tilsvarer dette 15A * 230V = 3450 W? 

4.1. Jeg kan isåfall kun kjøre 3 stk rigger med en PSW på 1000W på denne kursen. Har jeg skjønt det riktig da? 😜

5. (edit). Er det riktig at man trenger en 650W strømfosyning til et RTX 3060 Ti kort? Skjønner ikke helt det om kortet bruker 125 W :).

1; 3060 Ti har 200W TDP

2; I teorien, ja

3; Worst case så slår riggen seg av

4; Stemmer

4.1; Stemmer (ish, husk at en 1000W PSU kan trekke mer enn 1000W fra veggen, den er som regel 80-90% effektiv på 60% load)

5; Nei, det er bare hva komplett anbefaler for at folk ikke skal koble den på en 300W PSU med hele resten av riggen sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...