Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
idleman_2 skrev (På 9.3.2021 den 19.32):

Fikk vite idag at iwill pakker å sender 130 stk mining rigger idag,imorgen og torsdag....  shipping kostnaden er nok årsak til at pria har gått opp med 1000 lappen

 

Også er 2 stk 3060 TI strix OC på vei :)

Har du fått noen sendingsbekreftelse fra Iwill? Står fortsatt "Under behandling" på min, og de skulle ha både mining rig og risere nok til min ordre.

Lenke til kommentar
bmwm skrev (4 minutter siden):

Jeg tror jeg har blitt svindlet av en selger på finn. Har det skjedd med dere før, at dere vippser fra konto, men pengene ikke er disponibelt hos personens dere vippset til?

 

Nei, men det har skjedd at pengene ikke er komt inn på bankkonto straks etter at de er vippset, jeg sjekker alltid at penger er komt inn på bankkonto i tilegg til at det står at de er vippset.

Lenke til kommentar
bmwm skrev (5 minutter siden):

Jeg tror jeg har blitt svindlet av en selger på finn. Har det skjedd med dere før, at dere vippser fra konto, men pengene ikke er disponibelt hos personens dere vippset til?

 

Så lenge du bruker bankkonto eller debitkort skal det gå på sekundet. Betaler du med kredittkort via Vipps tar det 2-3 dager før selger har pengene på konto.

Lenke til kommentar

Var en som la ut en 3070 dual oc for 8500. Han hadde visst bestilt et annnet kort han skulle få ila uken, han venta med å sende dual oc før han hadde fått kortet sitt. Han ba meg vippse 4250 for å reservere kortet. Vippset han det rett fra bankkonto, og bare noen sekunder senere legger han ut en 3070 strix, "kun brukt noen dager", og en 3060 tuf, også "kun brukt noen dager". Syntes det var litt merkelig, men noen minutter senere satte han ned prisen på dual oc til 8000kr. Da ble jeg ganske nervøs. Spurte han om hvorfor han satte ned prisen på kortet, jeg hadde jo tross alt gått med på å kjøpe den for 8500. Da sa han at han kom borti noe på mobilappen osv, og mente plutselig at det var for risikabelt å sende meg kortet siden jeg bare har vippset 4250, og kommer derfor til å vippse pengene tilbake. Jeg tror han prøvde å få presse meg til å vippse 4250 igjen for å ikke miste "reservasjonen". Jeg ba han vippse tilbake og heller sende med oppkrav på 8500, men det gikk han ikke med på. Nå sier han at han ikke har fått pengene jeg vippset han, de står bare som "reservert" på nettbanken hans.

Lenke til kommentar
bmwm skrev (2 minutter siden):

Var en som la ut en 3070 dual oc for 8500. Han hadde visst bestilt et annnet kort han skulle få ila uken, han venta med å sende dual oc før han hadde fått kortet sitt. Han ba meg vippse 4250 for å reservere kortet. Vippset han det rett fra bankkonto, og bare noen sekunder senere legger han ut en 3070 strix, "kun brukt noen dager", og en 3060 tuf, også "kun brukt noen dager". Syntes det var litt merkelig, men noen minutter senere satte han ned prisen på dual oc til 8000kr. Da ble jeg ganske nervøs. Spurte han om hvorfor han satte ned prisen på kortet, jeg hadde jo tross alt gått med på å kjøpe den for 8500. Da sa han at han kom borti noe på mobilappen osv, og mente plutselig at det var for risikabelt å sende meg kortet siden jeg bare har vippset 4250, og kommer derfor til å vippse pengene tilbake. Jeg tror han prøvde å få presse meg til å vippse 4250 igjen for å ikke miste "reservasjonen". Jeg ba han vippse tilbake og heller sende med oppkrav på 8500, men det gikk han ikke med på. Nå sier han at han ikke har fått pengene jeg vippset han, de står bare som "reservert" på nettbanken hans.

Svindler. Har du annonse link?

Lenke til kommentar
bmwm skrev (4 minutter siden):

Var en som la ut en 3070 dual oc for 8500. Han hadde visst bestilt et annnet kort han skulle få ila uken, han venta med å sende dual oc før han hadde fått kortet sitt. Han ba meg vippse 4250 for å reservere kortet. Vippset han det rett fra bankkonto, og bare noen sekunder senere legger han ut en 3070 strix, "kun brukt noen dager", og en 3060 tuf, også "kun brukt noen dager". Syntes det var litt merkelig, men noen minutter senere satte han ned prisen på dual oc til 8000kr. Da ble jeg ganske nervøs. Spurte han om hvorfor han satte ned prisen på kortet, jeg hadde jo tross alt gått med på å kjøpe den for 8500. Da sa han at han kom borti noe på mobilappen osv, og mente plutselig at det var for risikabelt å sende meg kortet siden jeg bare har vippset 4250, og kommer derfor til å vippse pengene tilbake. Jeg tror han prøvde å få presse meg til å vippse 4250 igjen for å ikke miste "reservasjonen". Jeg ba han vippse tilbake og heller sende med oppkrav på 8500, men det gikk han ikke med på. Nå sier han at han ikke har fått pengene jeg vippset han, de står bare som "reservert" på nettbanken hans.

Pengene står som "reservert" inntil de blir bokført på kontoen din, det skjer gjerne i løpet av dagen. Jeg fikk Vipps-betaling på lørdag, de sto "reservert" frem til mandag. Da var de bokført på kontoen min. 

Så ikke sikkert han er en svindler, men man kan aldri vite..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DuffyKey skrev (2 minutter siden):

Pengene står som "reservert" inntil de blir bokført på kontoen din, det skjer gjerne i løpet av dagen. Jeg fikk Vipps-betaling på lørdag, de sto "reservert" frem til mandag. Da var de bokført på kontoen min. 

Så ikke sikkert han er en svindler, men man kan aldri vite..

Da er det fortsatt håp. Har aldri opplevd at pengene ikke er disponibel på konto på sekundet. Hverken når jeg har vippset selv, eller andre har vippset til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...