Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 hours ago, Pc Lynet said:

$55 dagen med Conflux 600mh/s

Miner du CFX direkte til en exchange eller hvordan blir du kvitt CFXen? Har så langt minet CFX til Nicehash igjennom HiveOS slik at alle utbetalinger skjer i BTC, men ifølge kalkulatorene på nett så kan man tjene litt mer om man miner CFX direkte.

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (11 timer siden):

gå inn i bios med hdmi på hovedkort og sjekk instillinger for video utgang ?

skal teste, men, jeg får heller ikke kontakt mellom gpu og hovedkortet, alle er offline. 

 

edit: cpu på iwill kortet er jo på 92c. Kan ikke være normalt?

Endret av bmwm
Lenke til kommentar
52 minutes ago, Jdyver said:

Noen som har testet å sette noen heatsinks på bakplata over der minnet sitter?

Sett om det reduserer temperaturen litt? Eller har det ikke noe å si

Kjører denne midlertidige løsningen, med en heatsink jeg fant på et gammelt hovedkort og med vifte over. Kjøler ned bakplaten med noen grader. Memory ligger ikke lenger over 100*C. Har flere heatsinks og vifter i bestilling som jeg tenker å teste ut, har sett flere på forumer som får det til å funke. Har blant annet et Gigabyte 3080 som virkelig throttler og som trenger litt hjelp med å holde tempen nede.20210308_235118.thumb.jpg.cefe10042823aef77863e612286184e7.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bmwm skrev (26 minutter siden):

skal teste, men, jeg får heller ikke kontakt mellom gpu og hovedkortet, alle er offline. 

 

edit: cpu på iwill kortet er jo på 92c. Kan ikke være normalt?

Er det vifte på den? Har du hatt for mye kjølepasta på? Det skal holde med en 5mm diameter dråpe på midten. Hva slags cpu?

Lenke til kommentar
Thad Castle skrev (29 minutter siden):

Miner du CFX direkte til en exchange eller hvordan blir du kvitt CFXen? Har så langt minet CFX til Nicehash igjennom HiveOS slik at alle utbetalinger skjer i BTC, men ifølge kalkulatorene på nett så kan man tjene litt mer om man miner CFX direkte.

Jeg hodler 😜 Du finner noen markeder her: https://coinmarketcap.com/currencies/conflux-network/markets/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (27 minutter siden):

Ikke akkurat super kvalitet. Nå er vel kanskje laptop cpuer laget for høyere temperatur enn desktop? Eller så har du hatt på for mye kjølepasta:

 

Dette er testet mange ganger, blant annet av GamersNexus. Mengde kjølepasta har tilnærmet NULL å si, så lenge du ikke bruker enorme mengder, eller alt for lite. (Enkelte kjøleprodukter har såklart egne metoder for påføring, som flytende metall). Vil heller tro at det er for dårlig kontakt mellom kjøleren og cpu, eller en elendig kjøler. Muligens også feil avlesning på kortet.
 

 

Endret av DuffyKey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, QUiPS said:

Kjører denne midlertidige løsningen, med en heatsink jeg fant på et gammelt hovedkort og med vifte over. Kjøler ned bakplaten med noen grader. Memory ligger ikke lenger over 100*C. Har flere heatsinks og vifter i bestilling som jeg tenker å teste ut, har sett flere på forumer som får det til å funke. Har blant annet et Gigabyte 3080 som virkelig throttler og som trenger litt hjelp med å holde tempen nede.

På gigabyte så "må" du nok bytte thermal pads, da de på noen chips rett og slett har "glemt" det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...