Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
idleman_2 skrev (1 time siden):

Må visst gjøre bios hack/modifisering for å kunne bruke xeon tydeligvis... ikke aktuelt med andre ord

Er vel ikke noe heft det, har selv utført Bios Hack på mitt ASUS P8Z77-V DELUXE for å kunne kjøre Samsung 970 Evo via nvme i ene Pci-e Sporet for å kunne boote fra M2 disk.

Lenke til kommentar
Just now, BadCat said:

3-5 kr alt etter hva du betaler for el. 230W for kortet og 100W for maskina.

Så 100kr i måneden roughly kanskje. Det er ikke akkurat mye. Tenker jeg skal prøve å mine i en mnd's tid. Var jo litt bekymra for høy temp på minnet. Men ser det ble høyt selv når en spilte spill, man ser jo ikke akkurat temp'en på det uansett. Eneste jeg tenker på er hvor godt skjermkortet tåler at viftene går på høy prosent i timevis. Men det vet kanskje du noe om? 

Lenke til kommentar

Jeg har vifter som har gått i 12-13 år og som fremstår som nye etter rengjøring. Vanskelig å si noe om kvaliteten på viftene og hvordan lagrene takler høy temperatur. På den annen side blir det ikke spesielt varmt for temperaturen som måles på minnet er inne i silisiumet. Typisk for utstyr et at enten bryter det sammen relativt kjapt ellers går det i arv i generasjoner.

Jeg tror ikke det vil være noe å tenke på i løpet av den tiden det er nyttig å bruke kortet til noe.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 minutt siden):

Jeg har vifter som har gått i 12-13 år og som fremstår som nye etter rengjøring. Vanskelig å si noe om kvaliteten på viftene og hvordan lagrene takler høy temperatur. På den annen side blir det ikke spesielt varmt for temperaturen som måles på minnet er inne i silisiumet.

Tror de tåler bedre å gå kontinuerlig enn mye start/stopp. Det gjelder forsåvidt det meste som surrer og går.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, BadCat said:

Jeg har vifter som har gått i 12-13 år og som fremstår som nye etter rengjøring. Vanskelig å si noe om kvaliteten på viftene og hvordan lagrene takler høy temperatur. På den annen side blir det ikke spesielt varmt for temperaturen som måles på minnet er inne i silisiumet. Typisk for utstyr et at enten bryter det sammen relativt kjapt ellers går det i arv i generasjoner.

Takk for svar. Tenker jeg skal prøve meg på dette en stund. Ligger på ca 11 og en halv dollar nå, og det er etter ikke så lang tid med mining.

2 minutes ago, Dragonlove said:

Tror de tåler bedre å gå kontinuerlig enn mye start/stopp. Det gjelder forsåvidt det meste som surrer og går.

Ja, er jo det jeg også har hørt. Men, samtidig har jeg omtrent alltid skrudd av PCen vær natt og aldri hatt spesielle problemer utifra det, tror jeg hvert fall. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (8 minutter siden):

Så 100kr i måneden roughly kanskje. Det er ikke akkurat mye. Tenker jeg skal prøve å mine i en mnd's tid. Var jo litt bekymra for høy temp på minnet. Men ser det ble høyt selv når en spilte spill, man ser jo ikke akkurat temp'en på det uansett. Eneste jeg tenker på er hvor godt skjermkortet tåler at viftene går på høy prosent i timevis. Men det vet kanskje du noe om? 

Du har jo 5 års reklamasjon og innen den tid har du sikkert oppgradert skjermkortet til noe nytt uansett.

Lenke til kommentar
Just now, Quakecry said:

Ja, er jo det jeg også har hørt. Men, samtidig har jeg omtrent alltid skrudd av PCen vær natt og aldri hatt spesielle problemer utifra det, tror jeg hvert fall. 

Dette sliter voldsomt på PC-en å gå fra 20 grader til 70. Bedre å ligge mellom 50-og 70 til enhver tid.

Lenke til kommentar

Er det formelt dekket av reklamasjonsrett å bryte "warranty void"-merker o.l.? Tenker da på dere som bytter/legger til pads. Personlig har jeg egentlig alltid tenkt at man ikke skal tulle med sånt om man ikke er villig til å ofre reklamasjonsretten, og om noen har gamblet på å spare 10 cent på sånt i produksjonslinjen, så får det bare bli en reklamasjonssak før eller siden.

Er dette aktuelt på 5700xt, forøvrig? Det er vel de mest aktuelle kortene mine for evt. utbedringer, siden jeg ikke har kvittering på dem.

Lenke til kommentar

Jeg har et 3080 Suprim X som jeg miner  på når jeg ikke bruker maskinen. Men jeg sliter med å holde minnet under 100 grader uten at jeg må ned på ~90MH/s. Har +1300 på minnet og 61% PL og 80% fan speed. Har prøvd forskjellige ting som lavere PL, over/underclock GPU over/underclock på minnet, forskjellige fan speeds... men jeg føler jeg ofrer veldig mye MH/s for å få temperaturen under 100 grader. Har også gjort forskjellige endringer på kabinettet, og kjører nå åpent kabinett.

Noen som har erfaringer med dette kortet? Er svaret faktisk at for å få under 100 grader så må jeg ned på 90MH/s? Jeg har sett flere som ligger nær 100MH/s med temperaturer nede i 94 grader...

Lenke til kommentar
5 minutes ago, goofer said:

Jeg har et 3080 Suprim X som jeg miner  på når jeg ikke bruker maskinen. Men jeg sliter med å holde minnet under 100 grader uten at jeg må ned på ~90MH/s. Har +1300 på minnet og 61% PL og 80% fan speed. Har prøvd forskjellige ting som lavere PL, over/underclock GPU over/underclock på minnet, forskjellige fan speeds... men jeg føler jeg ofrer veldig mye MH/s for å få temperaturen under 100 grader. Har også gjort forskjellige endringer på kabinettet, og kjører nå åpent kabinett.

Noen som har erfaringer med dette kortet? Er svaret faktisk at for å få under 100 grader så må jeg ned på 90MH/s? Jeg har sett flere som ligger nær 100MH/s med temperaturer nede i 94 grader...

Det har nok med kjøling o.l å gjøre. Men sånn jeg forstår det så er høy temperatur på minnet ikke et problem, og dem er lagd for å tåle det og vell så det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...