Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

23 minutes ago, idleman_2 said:

tror ikke det går på antall pcie lanes  cpu støtter.. blir vel mere å betrakte som pcie 'switch' på en måte at 4 stk gpu deler på 1x pcie lane

Mener det er en PLX chip på disse ja.

Tror ikke jeg har sett noe OS med støtte for mer enn 14/16 GPUer av en type dog

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, Le_Chuck said:

Du kan stake ETH coins å få renter. Det krevers dog minimum 32 ETH for å stake. Første fase kan ta opptil 2 år. ETH du staker er låst i denne perioden. 

Heh, takk - I'm out :p Tenkte jeg kunne bidra litt, men det kan jeg jammen ikke :)

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd seg på Cortex mining?

Ser dette er den mest profitable coinen for 3060-kort om dagen.

Virker som det er gode muligheter for solo mining også. Forventa ca. 3 blocks per 3060 per døgn ved solo. 

Jeg tester et 3060-kort på 2miners-poolen nå. Ligger i overkant av 4$/døgn. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, knopflerbruce said:

Vet ikke om jeg ville hatt 10+ kort på samme rig. Har du trøbbel med ett kort, lider 9 andre av det. 5-6 føler jeg er passe. Da er det ikke total katastrofe om noe går ned en dag.

Enig, skulle jeg gjort alt om igjen nå så hadde jeg hatt maks 6-8 kort pr rig

Lenke til kommentar

jeg ga 500,- per stk, muligens jeg må selge mine hvis de ligger ute til den prisen😅

fordelen er at du fort kan sjekke om en riser er dårlig ved boot, også er det enkelt og koble opp 8 kort, samt du slipper psu splitter.

Tror også at du maks kan ha 12-13 kort, med mindre du har rene mining kort eller blander amd/nvidia.

Lenke til kommentar

Hva er det største problemet dere med flere rigger opplever med kjøling, er det å holde kortene kalde nok eller å bli kvitt spillvarmen/at rommet blir varmt?

Har et rom jeg tenker å ha riggene, 2-3 stk, ca. 16 gpuer etterhvert (3060 Ti). Samme for meg om det blir ulevelig å henge der, mer bekymret for om kortene vil få nok kjøling. 

Lenke til kommentar
DuffyKey skrev (1 time siden):

Hva er det største problemet dere med flere rigger opplever med kjøling, er det å holde kortene kalde nok eller å bli kvitt spillvarmen/at rommet blir varmt?

Har et rom jeg tenker å ha riggene, 2-3 stk, ca. 16 gpuer etterhvert (3060 Ti). Samme for meg om det blir ulevelig å henge der, mer bekymret for om kortene vil få nok kjøling. 

Jeg har 29 grader i kjelleren der mining riggene står. Det går helt fint. Lufter ut en gang i døgnet. Har en gulv vifte som blåser på riggen.

Endret av Pc Lynet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, DuffyKey said:

Hva er det største problemet dere med flere rigger opplever med kjøling, er det å holde kortene kalde nok eller å bli kvitt spillvarmen/at rommet blir varmt?

Har et rom jeg tenker å ha riggene, 2-3 stk, ca. 16 gpuer etterhvert (3060 Ti). Samme for meg om det blir ulevelig å henge der, mer bekymret for om kortene vil få nok kjøling. 

At rommene blir varme, utenom 3080 og 3090, der må man ha mye airflow til backplate

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker. :) Da skal det nok gå fint.

3090 blir varm, ja! Hvis jeg bare skulle spilt på den pc-en med 3090 hadde jeg ikke brydd meg. Men liker ikke temperatur på oppimot 100 grader med relativt god airflow når jeg miner på det. Så har kjøpt en god del små heatsinks og en vifte jeg tenkte å putte på backplate, da jeg så andre hadde fått 10-15+ grader kaldere vram på den måten. Orker ikke modding/vannkjøling. Ikke dyrt, heller. Så får se hvordan det funker. 👍

Tror det blir å bruke vifta til å fjerne varmen fra backplate/heatsinks, da lufta rundt der uansett er varm. 

Det kommer til å se jævlig ut, men har ikke glass i kabinettet uansett. 😅

Endret av DuffyKey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (7 minutter siden):

Lå pakke i postkassa fra Helt hjem i dag (Var ikke klar over at Kineserne brukte det 😛 )

10 vifter levert i postkassa ferdig momsa til 263,- er ikke så værst, stillegående å fancy lys var det på de og, så fornøyd her :grin:

 

 

Har du link til de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...