Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bmwm skrev (1 minutt siden):

Da er det fortsatt håp. Har aldri opplevd at pengene ikke er disponibel på konto på sekundet. Hverken når jeg har vippset selv, eller andre har vippset til meg.

Godt mulig at de er disponible, men at de står som reservert likevel. Ikke sikkert det er en økonomiprofessor i andre enden. ;)

 

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (Akkurat nå):

Jeg bestilte 09.03 ikke sendt enda. Var en som skrev at de skulle pakke og sende 130+ mining rammer. Det kan fort ta noen dager.

Var nettopp den posten jeg siterte med spørsmålet mitt. :) 

Jeg bestilte i midten av februar, derfor jeg burde være ganske tidlig i køen. ;) Men har ikke fått noen melding om at det er sendt, eller oppdatert ordre.

Lenke til kommentar
DuffyKey skrev (1 minutt siden):

Var nettopp den posten jeg siterte med spørsmålet mitt. :) 

Jeg bestilte i midten av februar, derfor jeg burde være ganske tidlig i køen. ;) Men har ikke fått noen melding om at det er sendt, eller oppdatert ordre.

Det er ikke sikkert. Iwill er en liten nettbutikk nesten one man show tenker jeg. Så det vil nok ta en ukes tid å pakke og sende så mange pakker. Bare å smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (9 minutter siden):

Det er ikke sikkert. Iwill er en liten nettbutikk nesten one man show tenker jeg. Så det vil nok ta en ukes tid å pakke og sende så mange pakker. Bare å smøre seg med tålmodighet.

Har godt med tålmodighet, det er ikke noe problem. 🙂 Har også sendt mail til Iwill tidligere og fått svar veldig raskt, så ingenting å klage på dem for. Var bare det at @idleman_2 skrev at de skulle pakkes/sendes tirsdag, onsdag og torsdag denne uken, nå er det fredag. Derfor jeg lurte på om han hadde fått en sendingsbekreftelse. Jeg kan vente en uke eller to til jeg, har ikke fått skjermkortene til riggen enda. 😅

Endret av DuffyKey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (20 minutter siden):

Nei rapporter han til Finn for svindel ASAP så ikke han lurer flere og politianmeld.

Rapporterte mistanke om svindel til finn, men er det så lurt å politianmelde når det bare er mistanke?

Jeg trodde det var trygt å handle fra en som er bank-id verifisert ☹️

Endret av bmwm
Lenke til kommentar
bmwm skrev (2 minutter siden):

Rapporterte mistanke om svindel til finn, men er det så lurt å politianmelde når det bare er mistanke?

Jeg ville vel sagt til vedkommende at du vurderer å anmelde han for svindel, hvis ikke pengene blir tilbakeført. I hvert fall før jeg går til politiet med en anmeldelse.

Lenke til kommentar
bmwm skrev (4 minutter siden):

Rapporterte mistanke om svindel til finn, men er det så lurt å politianmelde når det bare er mistanke?

Jeg trodde det var trygt å handle fra en som er bank-id verifisert ☹️

Be han vippse beløpet tilbake for du er ikke interessert likevel og gi han en tidsfrist, si også at om han ikke holder tidsfristen så går du til anmeldelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Politiet kommer til å henlegge saken, men

1. Han er bank-id verifisert

2. Nummeret jeg vippset til må jo være knyttet til et norsk kontonr, eller?
 

Han kan ikke gjemme seg. Jeg kan jo ta saken i egne hender med advokat ogsånt, eller?

Lenke til kommentar
bmwm skrev (Akkurat nå):

Politiet kommer til å henlegge saken, men

1. Han er bank-id verifisert

2. Nummeret jeg vippset til må jo være knyttet til et norsk kontonr, eller?
 

Han kan ikke gjemme seg. Jeg kan jo ta saken i egne hender med advokat ogsånt, eller?

Ikke verdt utgiftene pengen er tapt.

https://www.nettavisen.no/okonomi/finn-no-slar-svindel-alarm-ber-deg-la-vare-a-betale/s/12-95-3423920892

Lenke til kommentar
2 minutes ago, bmwm said:

Politiet kommer til å henlegge saken, men

1. Han er bank-id verifisert

2. Nummeret jeg vippset til må jo være knyttet til et norsk kontonr, eller?
 

Han kan ikke gjemme seg. Jeg kan jo ta saken i egne hender med advokat ogsånt, eller?

For alt du vet har han x antall andre svindelsaker på seg, så jeg ville absolutt anmeldt det.

Endret av QUiPS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (1 minutt siden):

Du er ikke med i LO eller noe? jeg har sånn advokat forsikring gjennom de, så om det skulle være noe så dekkes det meste, samt at jeg får gratis juridisk rådgivning.

Jo det er jeg!

Da gir jeg han frist ut dagen til å vippse tilbake pengene, før jeg eventuelt anmelder han for svindel og dokumentforfalskning. Informerer han om at jeg er LO medlem, og at de dekker alt av sakskostnader hvis jeg skulle gå til sak mot han.

Minner han også på at han:

1. Er registrert med bank-id,

2. Vipps kontoen hans er knyttet opp mot et kontonr som er sporbart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
bmwm skrev (6 minutter siden):

Jo det er jeg!

Da gir jeg han frist ut dagen til å vippse tilbake pengene, før jeg eventuelt anmelder han for svindel og dokumentforfalskning. Informerer han om at jeg er LO medlem, og at de dekker alt av sakskostnader hvis jeg skulle gå til sak mot han.

Minner han også på at han:

1. Er registrert med bank-id,

2. Vipps kontoen hans er knyttet opp mot et kontonr som er sporbart.

Det er ikke sikkert du har det fordi om du er LO medlem.

 

https://www.lofavor.no/Medlemsfordeler/Juridisk/Advokatforsikring?gclid=Cj0KCQiAv6yCBhCLARIsABqJTjYtX3yNLKpKKcbZwf3NFSuTlevTOqNql1yIwDiwFGKMcoZG-4RyX4caAt45EALw_wcB

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (28 minutter siden):

Du er ikke med i LO eller noe? jeg har sånn advokat forsikring gjennom de, så om det skulle være noe så dekkes det meste, samt at jeg får gratis juridisk rådgivning.

Det hjelper jo ikke. Fra samme artikkel.

Sitat

Svindlet 10 personer for 100.000

Rett etterpå får han svar av en annen anonym bruker som forteller at han har svindlet brukere på finn.no opptil 10 ganger.

«Selger ett dyrt produkt langt unner hva andre gjør og bor da kontaktet av mange som vil kjøpe. Finner så en kjøper som bor så langt som mulig unna og sier jeg skal ha 50 prosent av pengene først. Det går de fleste med på og de mot tar aldri noe fra meg. Jeg har bruk eget navn og fått penger over vips»

Brukeren skriver deretter at kun én av disse sakene gikk til forliksrådet, og at fortjenesten har vært på rundt 100.000 kroner.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...