Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-grkpmGQW

Hei, takk for fine svar tidligere.

Jeg har bestilt en masse deler som jeg enda venter på. Jeg har nå fått skjermkortene mine (4x 3060 Ti STRIX OC) og Zalman 1200W. Jeg venter fortsatt på mining rig, risers og hovedkort. Spørsmålet er om jeg kan mine med disse i to stykk stasjonære gaming PCer jeg har stående. Tenkte i utgangspunktet to kort i hver av de (begge har 2x16 PCIE på hovedkortene). Utfordring er i forhold til power. Går det ann å bruke en modulær PSU til å gi power de ulike skjermkort på to ulike systemer? Og la systemet powres av PSUen som allerede sitter i kabinettet? Litt knotete forklart, men la meg dra fram gode gamle MS paint så kanskje noen skjønner hva jeg mener. Går det ann å koble opp systemet og mine sånn som det ser ut under? Eller anbefaler dere å vente til jeg får alt av rig, mining hovedkort osv?

Tegning3.thumb.png.377a17f2a3381dd8a04802eb3660770d.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW
10 minutes ago, BadCat said:

Har du ikke lest det som er skrevet om ikke å bruke flere PSU enn én per kort?

 

Jo.. men jeg trodde det kun gjaldt systemet, men det der derfor jeg spør. Enkelt forklart; kan jeg bruke en ekstern PSU til å gi power kun til ett skjermkort som er koblet i et annet system?

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (49 minutter siden):

Skjønner ikke helt poenget, du må ha 2 slike kort for å mine det samme som ett 3070 og det tar opp to pci-e plasser.

7000kr for 60mh/s eller 8000-8500kr for en 3070 med 60mh/s som er omtrent umulig å få tak i, da blir valget blir lett. Strøm er så billig uansett her i Norge.

Endret av Pc Lynet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...