Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dragonlove skrev (1 minutt siden):

Ja den er jeg jo med på, vi får bare håpe at ikke det hele plutselig kollapser.

Det gjør det nok ikke. Det kan godt hende at Ethereum faller tilbake til rundt $500 men da tjener jeg mer ETH som jeg sparer til framtidig verdistigning. Bruker ikke mer penger enn jeg har råd til å tape.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW

OK så jeg forkaster ideen om å ha flere PSU tilkoblet ett system, selvom det kun er til skjermkort. Neste spørsmål er som følger:

1660 Super har TDP på 125W. Kan man trygt powre en minig rig med 8x1660 super på en 1200W PSU? 125x8 = 1000W til skjermkort under max load uten overclock, det gir oss 200W til resten av systemet. Det blir nøyaktig 1200W, men hvor trygt er det? og hvor mye watt bruker ett typisk "mining system" utenom skjermkortene?

Lenke til kommentar
1 minute ago, justus said:

OK så jeg forkaster ideen om å ha flere PSU tilkoblet ett system, selvom det kun er til skjermkort. Neste spørsmål er som følger:

1660 Super har TDP på 125W. Kan man trygt powre en minig rig med 8x1660 super på en 1200W PSU? 125x8 = 1000W til skjermkort under max load uten overclock, det gir oss 200W til resten av systemet. Det blir nøyaktig 1200W, men hvor trygt er det? og hvor mye watt bruker ett typisk "mining system" utenom skjermkortene?

Det er ingen problemer for en kvalitets psu 👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
justus skrev (2 minutter siden):

OK så jeg forkaster ideen om å ha flere PSU tilkoblet ett system, selvom det kun er til skjermkort. Neste spørsmål er som følger:

1660 Super har TDP på 125W. Kan man trygt powre en minig rig med 8x1660 super på en 1200W PSU? 125x8 = 1000W til skjermkort under max load uten overclock, det gir oss 200W til resten av systemet. Det blir nøyaktig 1200W, men hvor trygt er det? og hvor mye watt bruker ett typisk "mining system" utenom skjermkortene?

Med justeringer bruker en 1660 Super ikke mer enn 100w

Lenke til kommentar
justus skrev (14 minutter siden):

OK så jeg forkaster ideen om å ha flere PSU tilkoblet ett system, selvom det kun er til skjermkort. Neste spørsmål er som følger:

1660 Super har TDP på 125W. Kan man trygt powre en minig rig med 8x1660 super på en 1200W PSU? 125x8 = 1000W til skjermkort under max load uten overclock, det gir oss 200W til resten av systemet. Det blir nøyaktig 1200W, men hvor trygt er det? og hvor mye watt bruker ett typisk "mining system" utenom skjermkortene?

Problemet er at du får strøm gjennom PCIe på hovedkortet fra en strømforsyning og i 8 pin-kontakten fra en annen. Dersom du hadde brukt risere og skjermkort og tilhørende riser hadde fått strøm fra samme strømforsyning hadde det gått fint å dele opp.

 

BadCat skrev (5 minutter siden):

Det er uforsvarlig. Det er sånt folk brukte før da de ikke visste bedre.

Dette blir for generelt. Ikke bruk SATA-strøm uten at man er helt trygg på hva man driver med. Tenk deg om når du bruker splittere/adaptere. Å bruke 8 pin PCIe-splitter til skjermkort som drar 125W er ikke noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (14 timer siden):

Mer stabil payout med Hiveon PPS+ vs Flexpool PPLNS 

https://hiveos.farm/hiveon-pool-general_pool_faq-general_faq/

Joda, men miner man jevnt og trutt over tid fungerer det fint med PPLNS selv om det varierer mer. Poenget var at i en liten pool er det større risiko for at det går lenger mellom hver blokk man finner, mens i en stor pool finner man blokkene mer jevnt og trutt. Er derfor større sannsynlighet for å gå glipp av en periode med høye gas prices om man miner i en liten pool.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

monterte akkurat ei Flexit baderoms vifte med kapasitet på 98 m³/h for å lufte boden på 15m³ jeg har 600w mining i. Spent på om det kommer til å være tilstrekkelig for å holde temperatur nede.

Bedre å finne ut nå på vinteren om jeg må finne en annen løsning!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
38 minutes ago, muuha said:

monterte akkurat ei Flexit baderoms vifte med kapasitet på 98 m³/h for å lufte boden på 15m³ jeg har 600w mining i. Spent på om det kommer til å være tilstrekkelig for å holde temperatur nede.

Bedre å finne ut nå på vinteren om jeg må finne en annen løsning!

Har du bergvarme innlagt i huset kan du bruke viftekonvektor og bruke denne til å kjøle ned rommet..... krever riktignok avløp for kondansvannet som dannes på radiatoren i viftekonvektoren... funker også om du har bekk/elv nærme huset... eller om du vil ha oppvarming av uteareal for å smelte bort is/snø...

eller varme oppbadebassenget du har i hagen...

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (2 minutter siden):

Har du bergvarme innlagt i huset kan du bruke viftekonvektor og bruke denne til å kjøle ned rommet..... krever riktignok avløp for kondansvannet som dannes på radiatoren i viftekonvektoren... funker også om du har bekk/elv nærme huset... eller om du vil ha oppvarming av uteareal for å smelte bort is/snø...

eller varme oppbadebassenget du har i hagen...

tror nok jeg finner en annen plass å ha mining om ikke fysisk utlufting er nok. kan tilnøds strekke meg til portabel A/C

Lenke til kommentar
2 hours ago, muuha said:

monterte akkurat ei Flexit baderoms vifte med kapasitet på 98 m³/h for å lufte boden på 15m³ jeg har 600w mining i. Spent på om det kommer til å være tilstrekkelig for å holde temperatur nede.

Bedre å finne ut nå på vinteren om jeg må finne en annen løsning!

Skal prøve det samme her, bare med ett rom på ca 25m³ har 2 andre lufteventiler jeg også kan montere vifter i om nødvendig

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (2 minutter siden):

Skal prøve det samme her, bare med ett rom på ca 25m³ har 2 andre lufteventiler jeg også kan montere vifter i om nødvendig

jeg kjøpte utgaven med 100mm rør siden jeg trodde den kom ferdig med ledning og bryter, men når det viste seg at den ikke gjorde det så burde jeg heller kjøpt 125mm utgaven som flytter dobbelt så mye luft

Lenke til kommentar
6 minutes ago, muuha said:

jeg kjøpte utgaven med 100mm rør siden jeg trodde den kom ferdig med ledning og bryter, men når det viste seg at den ikke gjorde det så burde jeg heller kjøpt 125mm utgaven som flytter dobbelt så mye luft

Dessverre bare 100mm rør her allerede, men syntes det er merkelig at det ikke er noe "mellom-marked", man må enten kjøpe enterprise stuff til 5000kr eller "baderomsvifte" som skal gå så stille som mulig

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...