Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At det finnes nordmenn som tviholder på den ene eller andre siden i amerikansk politikk er skremmende. 

Trump tilhengere vs woke SJW'ere

Uansett hvilken side dere er på må dere vite at det er en grunn for at Trump ble president. De får den presidenten de fortjener. 

Det amerikanske demokratiet har vært skadet i mange år. Dette skjedde ikke over natta med Trump og Qanon.

 

Hvorfor liker ikke dere på venstresiden YouTube? Er det fordi de ikke sensurerer like mye som Twitter? Har aldri sett noe om Qanon eller konspirasjon på YouTube. Har ikke Twitter, Instagram eller Facebook, så jeg blir ikke eksponert for all dritten fra de radikale yttersidene.

 

MSM og teknokratene er på venstresiden med krigsmaskineriet og big business. Noe nevnte at demokratene har ikke beveget seg de siste 17 årene men republikanerne har gått mer til høyre. Da tar dere ikke med at demokratene har blitt partiet for krig, banker, big business istedet for partiet for folket, minoriteter. Hvordan kan politikere med noen hundretusen dollar i året være verdt hundre millioner dollar?

Det demokratiske partiet er ikke slik de er i The West Wing. Der er de heltene og republikanerne er skurkene. De er alle onde som tenker på seg og sine. Alle er korrupte eller blir det. Politikere som media, deler ikke media samme ideologi får de mindre tilgang. Alle lar seg kjøpe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Groovy Gorilla skrev (2 minutter siden):

At det finnes nordmenn som tviholder på den ene eller andre siden i amerikansk politikk er skremmende. 

Trump tilhengere vs woke SJW'ere

Uansett hvilken side dere er på må dere vite at det er en grunn for at Trump ble president. De får den presidenten de fortjener. 

Det amerikanske demokratiet har vært skadet i mange år. Dette skjedde ikke over natta med Trump og Qanon.

 

Hvorfor liker ikke dere på venstresiden YouTube? Er det fordi de ikke sensurerer like mye som Twitter? Har aldri sett noe om Qanon eller konspirasjon på YouTube. Har ikke Twitter, Instagram eller Facebook, så jeg blir ikke eksponert for all dritten fra de radikale yttersidene.

 

MSM og teknokratene er på venstresiden med krigsmaskineriet og big business. Noe nevnte at demokratene har ikke beveget seg de siste 17 årene men republikanerne har gått mer til høyre. Da tar dere ikke med at demokratene har blitt partiet for krig, banker, big business istedet for partiet for folket, minoriteter. Hvordan kan politikere med noen hundretusen dollar i året være verdt hundre millioner dollar?

Det demokratiske partiet er ikke slik de er i The West Wing. Der er de heltene og republikanerne er skurkene. De er alle onde som tenker på seg og sine. Alle er korrupte eller blir det. Politikere som media, deler ikke media samme ideologi får de mindre tilgang. Alle lar seg kjøpe.

Demokratene består av folk langt til venstre som Bernie og mer til sentrum som Biden. Er ikke så vanskelig. 

Lenke til kommentar
Groovy Gorilla skrev (14 minutter siden):

MSM og teknokratene er på venstresiden med krigsmaskineriet og big business.


Dette er bare tull, de fleste store medier i USA er svært uavhengige, men noen av de har tatt side i politikken, dog fordeler det seg ganske likt.

Fox er vel det beste eksemplet, som heller godt over på republikansk side, og er USAs største nyhetskanal.
Rupert Murdoch er også republikaner, selv om han ikke ser ut til å være noen stor tilhenger av Trump om dagen.

Undersøkelser har vist at lederne av USAs største selskaper, også teknologiselskaper, heller mot republikanerne, og donerer mest til det partiet ... men igjen, støtten for Trump har nok avtatt betydelig.

https://qz.com/work/1772370/political-donations-by-us-ceos-show-strong-republican-leanings/

Det er litt viktig å skille mellom dette, republikanerne vant helt åpenbart valget i fjor, men tapte presidentvalget.
Republikansk politikk er altså fremdeles svært populært i USA, problemet er at flertallet amerikanere ikke ønsker Trump som president, i så stor grad at de gjerne stemmer på et parti de ikke er enig med, for å bli kvitt den sittende presidenten.

Endret av 0laf
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (4 minutter siden):


Dette er bare tull, de fleste store medier i USA er svært uavhengige, men noen av de har tatt side i politikken, dog fordeler det seg ganske likt.

Fox er vel det beste eksemplet, som heller godt over på republikansk side.
Rupert Murdoch er også republikaner, selv om han ikke ser ut til å være noen stor tilhenger av Trump om dagen.

Undersøkelser har vist at lederne av USAs største selskaper, også teknologiselskaper, heller mot republikanerne, og donerer mest til det partiet ... men igjen, støtten for Trump har nok avtatt betydelig.

https://qz.com/work/1772370/political-donations-by-us-ceos-show-strong-republican-leanings/

Kilden din handler generelt om CEOs. Ikke mediehus CEOs. Jeg har sett kilde på det motsatte når det kommer til mediehus, men jeg finner det ikke igjen nå er jeg redd, så du får bare ignorere den påstanden om du vil.. Enn så lenge får man klare seg med tallene til journalister. Det er riktignok ikke snakk om veldig store tall da, men man kan likevel lage statistikk av det.
https://publicintegrity.org/politics/journalists-shower-hillary-clinton-with-campaign-cash/
https://current.org/2020/10/pubmedia-donations-to-political-candidates-skew-left-favor-progressives/
https://www.washingtonexaminer.com/washington-secrets/90-of-media-political-donations-to-biden-sanders-aoc-democrats-report

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Groovy Gorilla said:

At det finnes nordmenn som tviholder på den ene eller andre siden i amerikansk politikk er skremmende. 

Trump tilhengere vs woke SJW'ere

Uansett hvilken side dere er på må dere vite at det er en grunn for at Trump ble president. De får den presidenten de fortjener. 

Det amerikanske demokratiet har vært skadet i mange år. Dette skjedde ikke over natta med Trump og Qanon.

Absolutt, det er ekstremister på begge sider. 

Men jeg ser fortsatt Trump-ekstremismen som farligere, siden den aktivt undergraver demokratiet og stabiliteten i verden. Trump fientlige utenrikspolitikk har ført til at vi har sluttet å samarbeide om klima og har gjort land som Kina og Iran mindre villige til å samarbeide med vesten. 

Hadde ikke Trump vært så splittende så tror jeg også det hadde vært mindre støtte for identitetspolitikk og sensur på venstresiden. Det er derfor veldig viktig å få Trump ut av det hvite hus.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (1 minutt siden):

Kilden din handler generelt om CEOs. Ikke mediehus CEOs. 


Det var snakk om mainstream media og teknokrater, jeg antok at det var ledelsen som var interessant, ikke de ansatte, og i hvilken retning MSM generelt heller.

Hva teknokrati har med dette å gjøre vet ikke jeg, så vidt jeg husker er en teknokrat en person som støtter teknokrati, en styreform uten politikere, men hvor eksperter i sitt fagfelt styrer i stedet, men jeg antok at Gorillaen kanskje mente "tech-firmaer", ikke teknokrater ?

Igjen, USAs største nyhetskanal, Fox, som er del av USAs største mediehus, som også eier New York Post, Wall Sreet Journal og hundrevis av andre medier, heller helt åpenbart mot republikanerne.

CNN derimot heller åpenbart mot demokratene, men de fleste av disse nyhetskanalene rapporterer nyheter svært upolitisk i USA, så det er veldig lite problem. Det er verre med Newsmax og OAN.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Camlon skrev (Akkurat nå):

Absolutt, det er ekstremister på begge sider. 

Men jeg ser fortsatt Trump-ekstremismen som farligere, siden den aktivt undergraver demokratiet og stabiliteten i verden. Trump fientlige utenrikspolitikk har ført til at vi har sluttet å samarbeide om klima og har gjort land som Kina og Iran mindre villige til å samarbeide med vesten. 

Hadde ikke Trump vært så splittende så tror jeg også det hadde vært mindre støtte for identitetspolitikk og sensur på venstresiden. Det er derfor veldig viktig å få Trump ut av det hvite hus.

Det samme mener den ekstreme høyre om den ekstreme venstre. Identitetspolitikk og sensur var veldig likt for fire år siden. Trump startet først som et symptom som videre har hatt en forsterkende effekt på hele situasjonen, men mye ville vært likt også uten han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 minutt siden):


Det var snakk om mainstream media og teknokrater, jeg antok at det var ledelsen som var interessant, ikke de ansatte, og i hvilken retning MSM generelt heller.

Hva teknokrati har med dette å gjøre vet ikke jeg, så vidt jeg husker er en teknokrat en person som støtter teknokrati, en styreform uten politikere, men hvor eksperter i sitt fagfelt styrer i stedet, men jeg antok at Gorillaen kanskje mente "tech-firmaer", ikke teknokrater ?

Igjen, USAs største nyhetskanal, Fox, som er del av USAs største mediehus, som også eier New York Post, Wall Sreet Journal og hundrevis av andre medier, heller helt åpenbart mot republikanerne.

CNN derimot heller åpenbart mot demokratene, men de fleste av disse nyhetskanalene rapporterer nyheter svært upolitisk i USA, så det er veldig lite problem. Det er verre med Newsmax og OAN.

Ledelsen er definitivt interessant, og jeg skulle gjerne vist deg kilden jeg husker godt i hodet mitt men som jeg ikke har funnet igjen. Ellers er det ganske kjent at de fleste bedriftsjefer generelt i landet donerer republikansk, ja. Min påstand er at det ikke gjelder media, men som sagt klarer jeg ikke å dokumentere det, og jeg gidder ikke lete lengre.
Jeg antar Gorilla kanskje mente de tech firmaene som har mest makt. Som f.eks Amazon, Facebook, Google etc.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Dudeliduu said:

Det samme mener den ekstreme høyre om den ekstreme venstre. Identitetspolitikk og sensur var veldig likt for fire år siden. Trump startet først som et symptom som videre har hatt en forsterkende effekt på hele situasjonen, men mye ville vært likt også uten han.

I 2016 valget så hadde man masse pro-business kandidater som ikke bryr seg om Identitetspolitikk og sensur og så hadde man Donald Trump og Ted Cruz.

Ted Cruz er definitivt en smartere og mer stabil politiker enn Donald Trump, men han mangler Trumps karisma. Trump er derfor et symptom på problemet. men han var definitivt ikke løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...