Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Pallehysa said:

Men av rein nysgjerrigheit, har du ein video av massiv valgfusk?

Det har han nok. Han er jo tross alt blant den innerste sirkelen som har "fulgt med". Men du må finne all dokumentasjonen som beviser hans latterlige påstander selv. I beste fall får du kanskje en tilfeldig youtube-video som er mekket sammen av en Qanon-skrulling som dokumenterer nøyaktig *null & niks*. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

...ikke nok til å endre hele partiets posisjon på en politisk akse.
Same sex marriage er ikke nok til å gi store utslag politisk.
 

Så man kan altså totalt endre hele standpunktet til partiet uten å endre noe på en politisk akse? Da er politiske akser ubrukelige,.Men dette er vel egentlig ikke noen nyhet, for hvor i all verden plasserer man egentlig nazityskland i forhold til Sovjet og dagens Norge med dagens USA eog Kina etc. Alt sammen på en 2D akse?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kenneth Leiknes skrev (5 timer siden):

PS: er ikke Trump supporter. Men støtter i hvert fall ikke Biden som opplagt har jukset seg til valgseier. Det er fullstendig utvistelig hvis man ser på enkelte fakta! Hvis man feks ser at Trump mistet stemmer under valnatt, så er det fullstendig umulig i en "addative" valgprosess. det kan rett og slett ikke skje på lovlig vis.

Du vet at dette ikke er sant? Jeg må bare sjekke inn med deg. Blir litt bekymret. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

...det å tillate homofile å gifte seg burde gitt hvor stort utslag på en politisk akse sier du..?

Jeg sa det ikke. Jeg sier at det demokratiske partiet er langt mer liberale i dag enn de var for 17 år siden. Men det viser seg ikke på den tullete aksen til den tullete studien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (5 timer siden):

Hva med trump haterne? Er politiet som drepte de 4 demonstrantene instruert av trump eller biden til å drepe? Hvis det var trump betyr det at det umulig kan være trumpfans som ble drept. Get your story straight

Hva i alle dager er det du prater om? Tror du Trump eller Biden sitter der med direkte linje til politimenn og instruerer dem i hvem de skal drepe?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
freddy85 skrev (14 minutter siden):

Venstreradikale hadde vel sikkert håpet at de alle skulle bli skutt ned, så voldelige som de er.

Ikke gå i samme fella som alle de andre som generaliserer. Faktum er at de radikale som er villig til å bruke vold, de er heldigvis kun noen veldig få i hver radikal gruppe.
Om man ser på videoer fra i går så ser man flere tusen samlet utenfor bygget. Kun noen få dusin er dumme nok til å gå inn i bygget. men pressen kaller selvsagt alle for "Rioters" og "Mob".  Bldene viser at fremdeles så er et meget stort flertall av de fremmøte fredelige demonstranter.

Endret av Kenneth Leiknes
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Dudeliduu said:

Fetteren min ble av en eller en annen merkelig grunn muslim i en alder av 32 år.... Så det er faktisk ikke helt sprøtt å dra den sammenligningen med religion. Man må ikke være hjernevasket gjennom oppveksten for å tro på gud. Mange tilfeller av dette så ikke dra "ANEKDOTE!"-kortet

Det med kannibalistisk er nok mest for humor, men det med pedofil elite er nok ikke rart å tenke siden det har vært mange tilfeller av det i verdenshistorien. Ja, faktisk blir man overrasket over hvor mye det er av det, selv her i Norge (Dark Room).
Med andre ord kan man med litt empati mellom ørene (ikke sympati) så kan man forstå hvor en person har det fra selv om man ikke er enig.

Nå dro jo du nettopp anekdote-kortet selv :) Selvsagt finnes det unntak på det meste, men med all sikkerhet kan vi nok si at de fleste som tilhører en religion gjør dette fordi de har blitt født inn i  den, ikke fordi de har gått inn i den i en alder av 32 år av fri vilje. Det finnes også mange maktpersoner som bedriver pedofili, den katolske kirke er jo berømt for sine pedofile forbrytelser, men det er ingenting som logisk sett peker på at verden styres av en pedofil makteelite.

Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (2 minutter siden):

Jeg sa det ikke. Jeg sier at det demokratiske partiet er langt mer liberale i dag enn de var for 17 år siden. Men det viser seg ikke på den tullete aksen til den tullete studien.

Det er en bevegelse. Folk bare overvurderer hvor langt partiet thar gått, og undervurderer radikaliseringen av Republikanerene -- og tror at begge sider er skyld i den økende splittelsen.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Kenneth Leiknes said:

Ikke gå i samme fella som alle de andre som generaliserer. Faktum er at de radikale som er villig til å bruke vold, de er heldigvis kun noen veldig få i hver radikal gruppe.
Om man ser på videoer fra i går så ser man flere tusen samlet utenfor bygget. Kun noen få dusin er dumme nok til å gå inn i bygget. men pressen kaller selvsagt alle for "Rioters" og "Mob".  Bldene viser at fremdeles så er et meget stort flertall av de fremmøte fredelige demonstranter.

Det er stort sett tilfelle i alle voldelige opptøyer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kenneth Leiknes skrev (2 minutter siden):

Ingen senatorer kommer til et så viktig møte uten å ha gjort opp en veldig klar mening. hvis man snur først når frykt og uro har skjedd, så har man opplagt snudd som følge av et press. om dette er sykisk press og hvordan ting har blitt formulert i gangene vet jeg ei. Men jeg er helt sikker på at deres rasjonelle og godt forbedrede mening ble snudd som følge av dette.

Delvis einig. Men det presset du snakker om, kan være at dei i lys av Trumpistene som stormet Capitol, innsåg at dette vil dei ikkje være med på. Altså, dei endret meining på egen maskineri. Eller har du totalt forkastet muligheiten om at det faktisk var Trump sine terrorister som fekk dei til å endre meining?

 

Kenneth Leiknes skrev (4 minutter siden):

Hvilke etterforskninger?

William Barr, og DOJ har allerede sagt at dei ikkje kunne finne valgfusk i ein skala som kan flippe resultatet. Ellers har jo du "masse bevis", kjøpt og betalt av Trump kampanjen, som har blitt presentert i retten, uten hell.

 

Kenneth Leiknes skrev (7 minutter siden):

Det ble sagt av flere eksperter at dette trolig var juridisk taktikk for å få sakene raskere til Supreme Court. Men det viste seg jo å ikke være så smart.

CNN sine eksperter då eller? Kva med å finne informasjon sjøl? Kun når det passer deg?

Den mest logiske konklusjonen er at dei kan ikkje lyge forran ein dommer. Som dei kan ellers i det offentlige rom. Synd du faller så lett for det. Kondolerer.

Lenke til kommentar
graavik skrev (Akkurat nå):

Nå dro jo du nettopp anekdote-kortet selv :) Selvsagt finnes det unntak på det meste, men med all sikkerhet kan vi nok si at de fleste som tilhører en religion gjør dette fordi de har blitt født inn i  den, ikke fordi de har gått inn i den i en alder av 32 år av fri vilje. Det finnes også mange maktpersoner som bedriver pedofili, den katolske kirke er jo berømt for sine pedofile forbrytelser, men det er ingenting som logisk sett peker på at verden styres av en pedofil makteelite.

Samme kan man si om politisk retning. De fleste er født inn i det.

Det er konspirasjonsteori. Det trenger ikke å være logisk. Det spiller på følelsene til folk.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

Det er en bevegelse. Folk bare overvurderer hvor langt partiet thar gått, og undervurderer radikaliseringen av Republikanerene -- og tror at begge sider er skyld i den økende splittelsen.

Så klart er begge sider skyld i det. Eneste man kan diskutere er i så fall hvem som gjør mest. Hvis ikke er dette verdenshistoriens første tilfelle hvor man har konflikt med bare én side som gjør absolutt alt galt. Internett sin eksistens har forresten strengt tatt større skyld enn partiene hver for seg da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (4 minutter siden):

Du vet at dette ikke er sant? Jeg må bare sjekke inn med deg. Blir litt bekymret. 

Jeg er for sannhet. Jeg er for et fritt og fremdeles liberalt USA, der menigmann fremdeles har makten.

Sånn sett er jeg ikke overbevist om at Biden og hans team står bak valgfusk. men jeg er 100% overbevist om at mange utførte valgfusk. og USA må ordne opp i dette. Jeg syns Trump er en tullekopp som burde hatt en PR sjef som gir han munnkurv før han får tenkt seg om. Men selve politikken han står for og de resultatene han har gitt taler for seg selv. Ser man på USA før Corvid så var de fleste kurver på vei opp.  De fleste løfter altså innfridd med resultatet som Obama var langt unna å nå.  Jeg syns Obama gjorde en for det meste grei jobb, bortsett fra at han fik fredsprisen og så starter flere kriger i en 4 års periode enn noen annen. Trump avsluttet i Afghanistan og fikk tropper hjem. Og Obama har hvistnok rekord i å beordre droneangrep, som alle vet fører til sivile tap.  Det er noe med at det han og slike som han sier og hva de gjør er helt forskjellig. Selv om Trump fremstår dum av og til så vet man i hvert fall hvor man har han.

Så jo det er faktisk sant. Men jeg har begynt å virkelig hate pressen. Den er gjennomgående falsk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Dudeliduu said:

Samme kan man si om politisk retning. De fleste er født inn i det.

Det er konspirasjonsteori. Det trenger ikke å være logisk. Det spiller på følelsene til folk.

Politikk er noe som forandrer seg med årene, det er ikke en konstant ting som kan bankes inn i hodet på barn slik som religion. Politikk er basert på demokrati (i frie land). Religion er svært konstant. I diktaturegimer eller i land med streng religion kan riktignok politisk retning sammenlignes med religion. Men vi snakker om frie land her i debatten. USA er fortsatt et fritt og demokratisk land selv om trump forsøkte å forhindre dette.

Problemet med konspiteorier er ikke at de ikke er sanne. Problemet er når folk trekker konklusjonen om at de er sanne og begynner å handle deretter, slik vi har sett under trumpismen/Qanon.

Endret av graavik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kenneth Leiknes skrev (1 minutt siden):

Jeg er for sannhet. Jeg er for et fritt og fremdeles liberalt USA, der menigmann fremdeles har makten.

Sånn sett er jeg ikke overbevist om at Biden og hans team står bak valgfusk. men jeg er 100% overbevist om at mange utførte valgfusk. og USA må ordne opp i dette. Jeg syns Trump er en tullekopp som burde hatt en PR sjef som gir han munnkurv før han får tenkt seg om. Men selve politikken han står for og de resultatene han har gitt taler for seg selv. Ser man på USA før Corvid så var de fleste kurver på vei opp.  De fleste løfter altså innfridd med resultatet som Obama var langt unna å nå.  Jeg syns Obama gjorde en for det meste grei jobb, bortsett fra at han fik fredsprisen og så starter flere kriger i en 4 års periode enn noen annen. Trump avsluttet i Afghanistan og fikk tropper hjem. Og Obama har hvistnok rekord i å beordre droneangrep, som alle vet fører til sivile tap.  Det er noe med at det han og slike som han sier og hva de gjør er helt forskjellig. Selv om Trump fremstår dum av og til så vet man i hvert fall hvor man har han.

Så jo det er faktisk sant. Men jeg har begynt å virkelig hate pressen. Den er gjennomgående falsk.

Hahaha. Føler ikke helt man kan vite med den fyren. Han har nok blitt litt mer ustabil enn vanlig på sine eldre dager.
Ellers noenlunde enig med det meste du skriver. Tror derimot ikke Biden sitt team har stått for eller vet om noe valgfusk selv om det skjer over hele fjøla med begge sider. Valgfusk vil det alltid være når valgsystemet i seg selv tross alt har såpass store svakheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (10 minutter siden):

Så klart er begge sider skyld i det. Eneste man kan diskutere er i så fall hvem som gjør mest. Hvis ikke er dette verdenshistoriens første tilfelle hvor man har konflikt med bare én side som gjør absolutt alt galt. Internett sin eksistens har forresten strengt tatt større skyld enn partiene hver for seg da.

...og dette finnes det egen tråd til, med kildehenvisninger som viser at det er ett parti som har praktisk talt alt ansvaret.

Demokratene har ikke ansvaret for at Republikanerene faller for misinformasjon.

Tvert i mot har venstresiden forsøkt å bekjempe propagandaen og spredningen dens, og blir møtt av anklager om sensur.

Demokratene har ikke tilsvarende ilder til misinformasjon, som Fox News, Breitbart eller New York Post.

Selv om Republikanerene tror det.

https://batten.virginia.edu/about/news/not-fake-news-major-study-finds-no-liberal-bias-media-there-are-other-problems#

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
graavik skrev (18 minutter siden):

Det har han nok. Han er jo tross alt blant den innerste sirkelen som har "fulgt med". Men du må finne all dokumentasjonen som beviser hans latterlige påstander selv. I beste fall får du kanskje en tilfeldig youtube-video som er mekket sammen av en Qanon-skrulling som dokumenterer nøyaktig *null & niks*. :)

Heilt klart. Eg er nåke lunde klar over kva videoen vil vise. Sikkert ein arbeider i eit valglokale som bretter papir, eller kaster papir, eller skriver på papir. Kanskje ein video av ein bil som leverer papir? Kva som står på papiret, eller kva dokument det er, er jo ikkje så nøye. [insert biases here] Må lese mellom linjene til ein når den "riktige" konklusjonen må vite.

Dess større konspirasjon det er, dess bedre. Tar seg bedre ut på caps og t-skjorter.

Lenke til kommentar
graavik skrev (2 minutter siden):

Politikk er noe som forandrer seg med årene, det er ikke en konstant ting som kan bankes inn i hodet på barn slik som religion. Politikk er basert på demokrati (i frie land). Religion er svært konstant. I diktaturegimer eller i land med streng religion kan riktignok politisk retning sammenlignes med religion. Men vi snakker om frie land her i debatten. USA er fortsatt et fritt og demokratisk land selv om trump forsøkte å forhindre dette.

De færreste endrer politisk overbevisning gjennom livet. Og de har "tilfeldigvis" samme politiske overbevisningen som foreldrene, eller i hvert fall noe veldig nært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...