Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oddvardm skrev (1 minutt siden):

De to pappenheimerne kan mene hva de vil. Jeg legger ikke vekt på hva noen av dem sier eller gjør. Ha meg unnskyldt kan du?

Det viser at supporten til Trump svinner hen, og at bunnen er nådd for sjøl dei mest bunnlause tønnedyra. Pappenheimerne har jo sin standard dei også, tross alt. 

Endret av Pallehysa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (9 minutter siden):

Nei, han kommer vel ikke til å gjøre det, men jeg tror det vil bli et press på ham nå. Pence vil kunne ta over i mellomtiden. 

Det er jo det han kommer til å gjøre. Garantert. Han går av slik at Pence blir den kortest fungerende president i USAs historie og hvor sistnevnte benåder Trump mot eventuelle anklager for å oppildne til vold.

Lenke til kommentar
Camlon skrev (2 timer siden):

Fredlige demonstranter ville ikke stormet DC bygningen. De er mindre fysisk destruktive enn venstreekstremister, men de er bevæpnet og har tatt kontroll over capitol hill og fått kongressen til å måtte gjemme seg. Det er svært alvorlig.

Ser ut som politet undervurderte demonstrantene og var derfor ikke forberedt.

Hvem sier de er bevæpnet? Trur ikke disse menneskene kommer fra DC. DC har de strengeste våpenlovene i USA. 

 

Sitat

 

A License to Carry a Handgun is required to legally carry a concealed handgun in the District of Columbia. Licenses are issued to qualified applicants on a "shall issue" basis by the Metropolitan Police Department. Licenses are granted to residents and non-residents. Concealed carry licenses issued by other jurisdictions are not valid in D.C. A license to carry is required for possessing a loaded handgun in a vehicle.[2][3]

Open carry is not allowed in District of Columbia.

 

Blåbanan: Mecum in aeternum skrev (2 timer siden):

Som forventet. De prøver å gjøre statskupp. Konspirasjons-Trump fortsetter å spre konspirasjonsteorier. Folk tror på de. Trump burde aldri bli valgt.

Statskupp? En gjeng med idioter som følger Trump? Ved statskupp MÅ du ha kontroll over media og militære styrker.

Blåbanan: Mecum in aeternum skrev (1 time siden):

Se på TV2, så ser du noe annet. Se på tweetene til Trump - i det hele tatt: tror du fortsatt at det er en fredelig demonstrasjon???? 

En stor gjeng stormet bygningen. De flestestår utenfor og vifter flagg. Fredeligere enn protestene i sommer.

Pallehysa skrev (1 time siden):

Trump er irrelevant om 2 veker. 

Trur du virkelig det? Han er ikke president, men langt fra irrelevant som mange andre presidenter.

Camlon skrev (1 time siden):

Det kan være hvem som helst.

Men siden det er en kvinne og praktisk talt alle demonstrantene i Capitol Hill er menn, så vil jeg tro at det er en politiker eller en ansatt som ble skutt.

Mest sannsynlig en demonstrant skutt av Capitol Police. Jeg så mange kvinner, svarte og asiatere blant demonstrantene. Er du innen media siden du tegner et bilde for alle andre?

plankeby skrev (1 time siden):

Denne dagen er en gave til alle totalitære regimer.

En fest for alle land som vil vise sitt folk at demokrati skaper kaos.

Flere Europeiske ledende politikere står fram og sier at dette er skadelig for hele Europa opp mot andre regimer. Bla. J. Støre på NRK. 

Støre er en idiot. Han, Stoltenberg, Obama og Biden er ansvarlig for hva blant annet Libya er i dag.

Oddvardm skrev (1 time siden):

Dette er en demonstrasjon hvor bevæpnede folk er kommet i en trengt situasjon. Hvis dette ikke stoppes nå vil vi miste flere.

Hvor er de bevæpnede? Så en kar med balltre med det amerikanske flagget festet til det.

 

Red Frostraven skrev (59 minutter siden):

...kule har allerede flydd...

Seriøst.

Inni kongressen.
Det er bokstavelig talt postet i denne tråden.

Hvem avfyrte skuddet? Vet du? var du der?

Snikpellik skrev (48 minutter siden):

Ny kommentar om situasjonen fra NATO:

 

Stoltenberg en er amerkansk puppet. Hvor mange land har USA ødelagt? 

 

USA fortjener dette og verre. 

 

NB! Jeg tåler ikke trynet til Trump. Men den andre siden lærte ikke av 2016 og fortsetter dritten til Obama og Clinton. Krigsmaskineriet blir smurt de neste årene. Hvilket land er neste? Bedre med kaos og ødeleggelser i USA enn andre steder på kloden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
5 minutes ago, Vaniman said:

Ser ut som det er en del eldre menn og kvinner blant demonstrantene. Det lover godt. Det er nesten alltid unge menn som er voldelige. 

Bush var ganske gammel da han bestemte seg for å invadere Irak da... Det var tross alt veldig, veldig voldelig.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Psykake said:

 

 

Helt sinnsykt. Angrep på fri presse og demokratiet. 

Basert på Trump sine løgner. 




Pressen i USA er ikke fri. Og er ikke del av demokratiet. Ei heller er de for det. De tilhører som alt annet i USA de rikeste.

Det som slår meg er at det er store likheter ved BLM-demonstrasjonene og disse demonstrasjonene. Nemlig at det er de fattige og forbigåtte som reiser seg mot autoritetene. Vesensforskjellen ligger i at BLM brant ned sine egne naboer mens disse demonstrantene bevisst går etter toppen, slik en god revolusjon skal.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
2 minutes ago, Groovy Gorilla said:

Hvem sier de er bevæpnet? Trur ikke disse menneskene kommer fra DC. DC har de strengeste våpenlovene i USA. 

Finnes knapt Trump-supportere i DC (Biden fikk såvidt jeg husker over 90% av stemmene der). Det var derimot blitt vist flere supportere som dro med fly eller bil til DC, og de kan ha med seg våpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...