Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
19 minutes ago, DaniNichi said:

UK coronavirus variant not more deadly, just spreads more easily, studies find

By Rachael Rettner - Senior Writer April 13, 2021

Two new studies find that the U.K. variant does not appear to cause more severe illness or death.

https://www.livescience.com/uk-coronavirus-variant-severity.html

 

Selv long covid er ikke verre med denne varianten..Tenk det..

Lest denne: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/39vOXd/delta-varianten-kan-paavirke-karanteneregler-for-vaksinerte

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (59 minutter siden):

Gratulerer med første dose, jeg får min på Torsdag neste uke :fun: Det er helt normalt å føle "fatigue" og litt kroppsverk, ikke så vanlig  på første dose men det er veldig individuelt, jeg kjenner folk som hadde kraftige side effekter etter første dose, men ikke hadde mer enn en litt verkende hånd på andre dose, og folk som ikke merket noe på første dose men ble helt slått ut av andre dose. Uansett bedre med et døgn eller to med litt ubehag enn å gjennomgå korona infeksjon, du er nå et steg på veien til normalitet igjen, gratulerer igjen, dette er en dag du bør feire :)  

Tusen takk.

Vel, om det stemmer blir jeg garantert slått ut av andre dose i og med at jeg ble såpass kjørt av den første.

Lykke til med din dose på torsdag da:):thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (2 timer siden):

UK coronavirus variant not more deadly, just spreads more easily, studies find

By Rachael Rettner - Senior Writer April 13, 2021

Two new studies find that the U.K. variant does not appear to cause more severe illness or death.

https://www.livescience.com/uk-coronavirus-variant-severity.html

 

Selv long covid er ikke verre med denne varianten..Tenk det..

Studiene du viser til der er fra Storbritannia.

I Norge har vi helt klare tall på at en større prosentandel smittet med varianten legges inn på sykehus, som vist til over. I alle aldersgrupper, bortsett fra 10-19 år men der er det nesten ingen uansett.

Jeg vet fortsatt ikke hva du forsøker å diskutere, for tallene er jo ikke noe å argumentere mot. Alternativet er at tallene fra Helsedirektoratet og FHI er feil.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (11 timer siden):

Endelig en erkjennelse:

https://www.dagbladet.no/nyheter/roper-hoyt-etter-fhi-vending/73853199

Kanskje vi nå slipper flere latterlige NRK-artikler om alle beboerne i en blokk som fikk corona av å ta på dørhåndtaket?

Selvsagt intervjuer de Klein. Medlem i hysteriforbundet med Andersen og co. Fyren er så besatt av munnbind at en skulle tro han har store eierandeler i en munnbindfabrikk

Endret av William_S
  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Snikpellik said:

Studiene du viser til der er fra Storbritannia.

I Norge har vi helt klare tall på at en større prosentandel smittet med varianten legges inn på sykehus, som vist til over. I alle aldersgrupper, bortsett fra 10-19 år men der er det nesten ingen uansett.

Jeg vet fortsatt ikke hva du forsøker å diskutere, for tallene er jo ikke noe å argumentere mot. Alternativet er at tallene fra Helsedirektoratet og FHI er feil.

Men. har du tall som viser noe annet?

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

 

Jeg vet fortsatt ikke hva du forsøker å diskutere, for tallene er jo ikke noe å argumentere mot. Alternativet er at tallene fra Helsedirektoratet og FHI er feil.

Velger tro forsking som er gjort rundt 35k mennesker enn det lille antallet du linker til.

FHI er ikke en hellig geit som man skal tro på alt dem sier eller skriver.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
William_S skrev (1 time siden):

Selvsagt intervjuer de Klein. Medlem i hysteriforbundet med Andersen og co. Fyren er så besatt av munnbind at en skulle tro han har store eierandeler i en munnbindfabrikk

Han overdriver nok når det gjelder å snakke om munnbind utendørs. Men er du uenig i nye forskningsfunn som bekrefter at covid-19 primært er et luftspredende virus og ikke noe man får av å ta på varer i butikken?

Jeg mener absolutt at vi burde hat hatt et konsekvent påbud med munnbind i offentlige innendørsområder under pandemien og da i særdeleshet i trange rom med dårlig luftkondisjonering. Hele tiden. Ikke noe "bare om du ikke kan holde 2 meter avstand" men HELE tiden fordi avstand er irrelevant når smitten ligger i lufta i timevis.

Men jeg er ikke hysterisk. Folk bør holde seg mest mulig utendørs når de kan og ikke samle seg i trange innendørsarealer.

Uansett er det såpass sent å snakke om det nå som det går mot slutten, men jeg kan si at det BURDE ha vårt slikt et påbud tidlig i pandemien så hadde Norge kanskje vært tilnærmet coronafritt. Vi bør lære til eventuelle fremtidige pandemier hvor vi trues av luftspredende virus.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (5 timer siden):

Folk er uansett ganske så desperate på å få coronavaksinen siden de bløffer for å snike i køen. Sier litt - når man sammenligner med svineinfluensavaksinen som de hadde veldig store problemer med å overbevise befolkningen om å ta. Nå trenger de ikke en gang be folk. Jeg tok forøvrig ikke svineinfluensavaksinen.

Var det ikkje ein viss etterspørsel etter svineinfluensavaksina, iallefall i starten? Eg hugsar at eg spurte på legekontoret om dei hadde fått inn vaksiner, dette fordi eg er i ei risikogruppe. Men det hadde dei ikkje. Dermed enda det med at eg ga f... også etter at "alle" skulle ha den, eg veit ikkje om eg har hatt influensa nokon gong og satsa på at det gjekk bra også den gongen, noko som det også gjorde. Ei av årsakene til at det gjekk så bra var vel at det var så mange som tok vaksina.

Derimot fekk eg mor mi til å ta både den og den vanlege influensavaksina. Eitt stikk i kvar arm.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (3 minutter siden):

Var det ikkje ein viss etterspørsel etter svineinfluensavaksina, iallefall i starten? Eg hugsar at eg spurte på legekontoret om dei hadde fått inn vaksiner, dette fordi eg er i ei risikogruppe. Men det hadde dei ikkje. Dermed enda det med at eg ga f... også etter at "alle" skulle ha den, eg veit ikkje om eg har hatt influensa nokon gong og satsa på at det gjekk bra også den gongen, noko som det også gjorde. Ei av årsakene til at det gjekk så bra var vel at det var så mange som tok vaksina.

Derimot fekk eg mor mi til å ta både den og den vanlege influensavaksina. Eitt stikk i kvar arm.

Nja, jeg husker at de fleste ikke brydde seg noe særlig om svineinfluensaen. Tross alt var livet helt normalt, ingen lockdown, ingen stenge grenser, ingen som isolerte seg; kun snakk i media om at man måtte ta svineinfluensavaksinen. Tror ikke jeg husker noen som fikk det en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (3 minutter siden):

Nei, anbefalingane begrensa seg til å vaske hendene og å hoste i armkroken. Det er mogeleg at det også vart anbefalt å halde seg heime om ein vart sjuk.

Kanskje. Jeg var ung og opptatt av helt andre ting enn svinefinfluensa.;)

En ting er helt sikkert: det var BEDRE å være ung under svineinfluensaen enn å være ung under corona. Det må være et mareritt. Jeg er glad jeg har nådd middelalderen i livet.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...