Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Morromann skrev (11 minutter siden):

Det var fake news og ble debunket.

Du sikter nok til Bærum, der var det en misforståelse som førte til artikler som viste seg ikke å stemme helt.

Rett etterpå skjedde det blant eldre i Nordre Aker bydel i Oslo, og det var ikke «fake news». 

Det har også skjedd i mange andre deler av landet, både i Agder, Rogaland og Nordland så det er ikke unikt for beste vestkant.
 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Kato85 said:

Utrikesministeren får en "get out of jail free card" når hun kommer tilbake fra Berlin:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JJjz5P/utenriksministeren-faar-karanteneunntak-hjem-fra-berlin

Loven er ikke like for alle.

Vel, det er vel et ørlite snev av forskjell mellom en faktisk utenriksminister (fullvaksinert) og en eller annen tilfeldig løk som bare MÅ på charterferie for å uttrykke sin frihet og ikke føle seg fanget her i kjedelige Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Glassmaneten skrev (2 minutter siden):

Vel, det er vel et ørlite snev av forskjell mellom en faktisk utenriksminister (fullvaksinert) og en eller annen tilfeldig løk som bare MÅ på charterferie for å uttrykke sin frihet og ikke føle seg fanget her i kjedelige Norge.

Netopp det som er problemet med rådende lov och den allminnelige synen på de som reiser, folk flest trur at det kun handler om bortskjemte individer som ska på sydentur.

Jeg selv skal på begravelse neste uke torsdag til en venn jeg vokste opp med i nesten 30 år som dødde av kreft i en alder av 36. Jeg har ikke mulighet å bli vaksinert da jeg selv er i samme alder og må vente til Juli/August.

Jeg skal sitte på en buss i 3 timer over grensen, oppeholde meg på en begravelse i noen timer og så tilbake igjen over grensen.

Da jeg ikke er i slekt med denne så er ikke reisen ansett som nødvendig.

For det skal jeg betale 5000:- og sitte 10 døgn på ett hotellrom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
51 minutes ago, Kato85 said:

Netopp det som er problemet med rådende lov och den allminnelige synen på de som reiser, folk flest trur at det kun handler om bortskjemte individer som ska på sydentur.

Jeg selv skal på begravelse neste uke torsdag til en venn jeg vokste opp med i nesten 30 år som dødde av kreft i en alder av 36. Jeg har ikke mulighet å bli vaksinert da jeg selv er i samme alder og må vente til Juli/August.

Jeg skal sitte på en buss i 3 timer over grensen, oppeholde meg på en begravelse i noen timer og så tilbake igjen over grensen.

Da jeg ikke er i slekt med denne så er ikke reisen ansett som nødvendig.

For det skal jeg betale 5000:- og sitte 10 døgn på ett hotellrom.

Ikke for å være vemmelig. Men mener du at en begavelse til din venn er viktigere enn de som styrer landet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (3 minutter siden):

Ikke for å være vemmelig. Men mener du at en begavelse til din venn er viktigere enn de som styrer landet?

Nei, den kommentaren var svaret på: 

Sitat

 og en eller annen tilfeldig løk som bare MÅ på charterferie for å uttrykke sin frihet og ikke føle seg fanget her i kjedelige Norge.

 

Sitat

Leste du hele vg artikkelen(du har mange linker til vg)

Nei. Selvfølgelig skal utenriksministeren få reise og slippe karantene hvis hun er vaksinert. Samme med idrettsutøvere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Kato85 said:

og en eller annen tilfeldig løk som bare MÅ på charterferie for å uttrykke sin frihet og ikke føle seg fanget her i kjedelige Norge.

Hva er poenget med det:roll:

Har vedkommende lov å reise.:shrug:

Om det er kjedelig i norge, kan du flytte.

Norge er etter mine mening ett av de beste landene du kan være nå i c19 pandemien.

Lenke til kommentar
Just now, Dubious said:

Akkurat som om viruset bryr seg om du er statminister eller en tilfeldig løk...

VÅKN OPP folkens.
Det skal være like krav for alle, uansett hvem de er, og om reisen er nødvendig eller ikke.

Enkelt svar på det er nei?

Noen må styre dette landet.

Har du hørt om noen i stortinget som har sprett smitten?

Lenke til kommentar
Dubious skrev (43 minutter siden):

Akkurat som om viruset bryr seg om du er statminister eller en tilfeldig løk...

VÅKN OPP folkens.
Det skal være like krav for alle, uansett hvem de er, og om reisen er nødvendig eller ikke.

Av alt man kan irritere seg over...

Vi har hatt unntak siden i fjor for kritisk personell, som f.eks. tog- og flypersonell, sjøfart, helsepersonell, militært personell, toppidrettsutøvere, statsledere, personer invitert av UD, ingeniører for å opprettholde samfunnsfunksjoner, lagerarbeidere, butikkansatte osv osv.

At Norges utenriksminister kvalifiserer til kritisk personell og får unntak her skulle faktisk bare mangle.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (5 minutter siden):

Kan 99% av stortinget styres fra hotell eller hjemme kontor?

Ingen på stortinget trenger dra til utlandet for å styre landet.

Alle som reiser ut, skal i 10 dagers karantene når de kommer hjem, helst hjemme.
Karantenehotell er bare tull sånn som det er i dag, og bør kun brukes på de som bryter regler.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Av alt man kan irritere seg over...

Vi har hatt unntak siden i fjor for kritisk personell, som f.eks. tog- og flypersonell, sjøfart, helsepersonell, militært personell, toppidrettsutøvere, statsledere, personer invitert av UD, ingeniører for å opprettholde samfunnsfunksjoner osv osv.

At Norges utenriksminister kvalifiserer til kritisk personell og får unntak her skulle faktisk bare mangle.

Bryr viruset seg om noen er klassifisert som kritisk personell????

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Dubious said:

Ingen på stortinget trenger dra til utlandet for å styre landet.

Alle som reiser ut, skal i 10 dagers karantene når de kommer hjem, helst hjemme.
Karantenehotell er bare tull sånn som det er i dag, og bør kun brukes på de som bryter regler.

Før kunne de ikke, men kan nå.

Lenke til kommentar

Jeg  personlig har 0 problem med at utenriksministeren slipper karantene. Det er uansett et ganske rigid regime rundt henne vil jeg tro. Hovedproblemet her at karantenereglene i Norge generelt sett er altfor strenge og da skaper jo selvfølgelig det at utenriksministeren slipper en misnøye blant folk .

 

Regjeringen har jo gått rimelig langt i å hevde at vaksinepapirer fra utlandet er falske papirer uansett nærmest. Nå som mange i risikogruppen er vaksinerte burde man rett og slett slippe opp en god del på mange av disse karantenereglene.  Rett og slett ikke forholdsmessig 

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...