Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BRoyjQ/barn-kan-faa-alvorlig-sykdom-etter-coronasmitte

Er dette kawasaki? 

https://www.vg.no/nyheter/i/7KV8eK/sverige-hundretalls-barn-har-alvorlig-foelgesykdom-av-corona

Hvorfor  er det ikke mer fokus på det? Hvor stor er sjans for at et barn uten underliggende sykdom får dette?

Og gjelder det bare barn? Eller unge voksne og? Hva med eldre voksne?

Endret av Mannen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (6 minutter siden):

En lidelse med noen lignende symptomer kalt MIS-C, som kan følge etter COVID-19 infeksjon hos barn.

Multiorgan betennelsessyndrom hos barn (MIS-C)
https://nhi.no/sykdommer/barn/ulike-sykdommer/mis-c/

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (7 timer siden):

 

 

Det vart vel sagt at dei to smitta/døde var over 90 år. Er det så sikkert at det var desse som var på tur? Eller kan dei ha blitt smitta av nokon som har reist inn i landet allereie før jul?

Det er ikke sannsynlig at de 2 ble smitta på tur, eller ble smitta av noen som kom fra storbritannia  når flytrafikken ble åpnet. Poengett er likevel at når man vet hvilke tiltak som må gjøres dersom den engelske varianten kommer til landet uten kjent smittevei, så er det helt sinnsykt å åpne for trafikk fra et land der 85% av de smittede er smittet av denne mutasjonen.  Utsagnene er altså: Vi må gjøre alt vi kan for å ikke få denne mutasjonen hit, og det første vi gjør er å åpne for flytrafikk fra det landet som er verst rammet av den. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, -ɐMoԀ- said:

Så du mener at de friske ikke skal ha tilgang til sykehus? Gjør vi ingen ting vil sykehusene være fulle... 

Jeg mener ikke noe som helst om det. Jeg sier at det ikke er en løsning å stenge ned permanent. Folk snakker allerede nå om å avslutte livet fordi alt er stengt. Hvordan tror du at det blir om noen år hvis dette vedvarer?

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (3 minutter siden):

Det er ikke sannsynlig at de 2 ble smitta på tur, eller ble smitta av noen som kom fra storbritannia  når flytrafikken ble åpnet. Poengett er likevel at når man vet hvilke tiltak som må gjøres dersom den engelske varianten kommer til landet uten kjent smittevei, så er det helt sinnsykt å åpne for trafikk fra et land der 85% av de smittede er smittet av denne mutasjonen.  Utsagnene er altså: Vi må gjøre alt vi kan for å ikke få denne mutasjonen hit, og det første vi gjør er å åpne for flytrafikk fra det landet som er verst rammet av den. 

Å åpne opp for direktefly fra Storbritannia 2 januar var en mega tabbe.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
alws_br00d skrev (5 minutter siden):

Jeg har veldig tro på så smittsomme virus som SARS-CoV2. Så lenge grenser (land, region,kommune) ikke er forseglet/vanntette, så kommer smitten før eller mindre før.

Joda, men vi har hatt innreiseforbud i lang tid, det må kunne stilles spørsmålstegn ved om riktig tidspunkt for å slippe opp dette, er når det har kommet en ny mutasjon som er opptil 70% mer smittsom. I tillegg er vaksinering på gang. Å vente litt til, hadde vært ganske fornuftig spør du meg

Endret av Baranladion
  • Liker 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (10 minutter siden):

Jeg mener ikke noe som helst om det. Jeg sier at det ikke er en løsning å stenge ned permanent. Folk snakker allerede nå om å avslutte livet fordi alt er stengt. Hvordan tror du at det blir om noen år hvis dette vedvarer?

Hvor mange som har tatt livet av seg, både i Norge og ute i verden på grunn av all nedstengingen og isolasjonen får vi nok aldri vite. Alle fagfolk som kan det der med selvmord kan fortelle deg at er det noe det er helt enorme mørketall på i statistikken så er det selvmord.

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (4 minutter siden):

Jepp, og når premissene for innreise er; Ta en test om du vil, og fint om du overholder karantene noen dager. Ta gjerne buss og tog for å komme deg til karantene, så blir det hele en parodi

 

alws_br00d skrev (3 minutter siden):

Jeg har veldig tro på så smittsomme virus som SARS-CoV2. Så lenge grenser (land, region,kommune) ikke er forseglet/vanntette, så kommer smitten før eller mindre før.

Jeg tror vi må stenge grensene lenge. Det bør blir startet bygging av karatene hotell langs grenseovergangene. Vi vil for alle framtid være nødt til å la alle som ankommer Norge gå i 14 dagers hotell karantene. Det blir umulig å utrydde viruset i hele verden. SARS-CoV-2 vil bli den nye influensen. Vi kan etterhvert åpne opp for land med like strenge karanteneregler. Jeg håper Sverige snart snur og begynner med samme strategi som resten av verden. Hvis ikke vil Sverige forbli ett permanent reservoar for framtidige mutasjoner. Grensene må være stengt for alltid.

Min spådom er at Sverige kommer til å få megautbrudd med de verre sør-afrikanske eller brasilianske mutasjonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Politikerne viser igjen at de er noen idioter.... stenger pol i noen kommuner, så folk i de kommunene sprer smitten til andre kommuner

Det hjelper ikke å stenge ned pol og butikker i en region så lenge det er åpent andre plasser, og det er uansett ikke noen vits i å stenge ned i det hele tatt for når det åpner igjen blir det trengsel.

Stenging fører til panikk og spredning

  • Liker 5
Lenke til kommentar
12 minutes ago, BadCat said:

Jeg mener ikke noe som helst om det. Jeg sier at det ikke er en løsning å stenge ned permanent. Folk snakker allerede nå om å avslutte livet fordi alt er stengt, hvordan tror du at det blir om noen år hvis dette vedvarer?

Det er ikke hvis det varer noen, vi er alerede mer enn ett år. And the saga stil continues.. 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...