Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Hver gang dataene fra UK oppdateres blir forskjellen på vaksinenes effekt mot henholdsvis Alfa- og Delta-variantene mindre. I begynnelsen var det mer usikkerhet, men noen rapporterte det som sannhet at vaksinen var langt mindre effektiv mot Delta (noen helt ned mot 33%), dette var kun basert på én tidlig studie.

Trolig er effekten nesten like god som mot Alfa, om ikke bedre slik de viser nå, men dataene vil variere fremover. Dog, de blir mer og mer sikre etterhvert som grunnlaget øker.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Hver gang dataene fra UK oppdateres blir forskjellen på vaksinenes effekt mot henholdsvis Alfa- og Delta-variantene mindre. I begynnelsen var det mer usikkerhet, men noen rapporterte det som sannhet at vaksinen var langt mindre effektiv mot Delta (noen helt ned mot 33%), dette var kun basert på én tidlig studie.

Trolig er effekten nesten like god, om ikke bedre slik de viser nå, men dataene vil variere fremover. Dog, de blir mer og mer sikre etterhvert som grunnlaget øker.

Mulig jeg bommer her, men de 33%ene var vel beskyttelse mot smitte, mens nå ser du på innleggelse? Det er jo ganske ulike ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
51 minutes ago, Benbjo said:

Det stemmer ikke. For en 30-åring er sjansen for å havne på sykehus rundt 3.5% for alfa varianten. Enda høyere for delta. 

For en 50-åring er sjansen over 5%

Nei. Det stemmer ikke og du tar feil.  Selv om du hadde rett er jo 3 prosent sjangse ingenting lol. 

Endret av Quakecry
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (10 minutter siden):

Nei. Det stemmer ikke og du tar feil.  Selv om du hadde rett er jo 3 prosent sjangse ingenting lol. 

3,5% sjanse for innleggelse på sykehus ved smitte for en person i 30-årene er ekstremt høyt.

Tallene er nok ikke like høye lengre, de tallene Benbjo bruker er reelle tall på innleggelser blant bekreftede Alfa-smittede mellom desember og mars forrige vinterhalvår.

Hadde det vært like høyt fremdeles ville vi hatt flere innleggelser denne sommeren.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Snikpellik said:

3,5% sjanse for innleggelse på sykehus ved smitte for en person i 30-årene er ekstremt høyt.

Tallene er nok ikke like høye lengre, de tallene Benbjo bruker er reelle tall på innleggelser blant bekreftede Alfa-smittede mellom desember og mars forrige vinterhalvår.

Hadde det vært like høyt fremdeles ville vi hatt flere innleggelser denne sommeren.

Hvorfor er så sinnsykt få over hele verdenen innlagt da? Tok en test selv som Oxford har lagd, jeg hadde ikke engang 1 prosent sjangse. Selv når jeg tok flere sykdommer og 60 årene var sjangsen såvidt på en prosent engang. Dette viruset er latterlig ufarlig for majoriteten av verdens befolkning, rett og slett en ingenting greie. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er så sinnsykt få over hele verdenen innlagt da? Tok en test selv som Oxford har lagd, jeg hadde ikke engang 1 prosent sjangse. Selv når jeg tok flere sykdommer og 60 årene var sjangsen såvidt på en prosent engang. Dette viruset er latterlig ufarlig for majoriteten av verdens befolkning, rett og slett en ingenting greie. 

Som sagt, dette er tall fra desember til mars i Norge, ikke tall for hvordan det er nå. Det er helt reelle tall, altså det går ikke å bestride - det er fakta. Om du synes koronaviruset er ufarlig og det har vært få innlagte i verden så får det være din greie. Sjansen for å bli både smittet og innlagt er ganske så lav nå, som du sier. Hvis du har tatt vaksinen er faren nærmest borte etterhvert som du blir beskytta. Vi har jo veldig lite smitte i Norge per dags dato :) 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Snikpellik said:

Som sagt, dette er tall fra desember til mars i Norge, ikke tall for hvordan det er nå. Det er helt reelle tall, altså det går ikke å bestride - det er fakta. Om du synes koronaviruset er ufarlig og det har vært få innlagte i verden så får det være din greie. Sjansen for å bli både smittet og innlagt er ganske så lav nå, som du sier. Hvis du har tatt vaksinen er faren nærmest borte etterhvert som du blir beskytta. Vi har jo veldig lite smitte i Norge per dags dato :) 

Jeg snakker om hele verdenen, ikke bare norge. De som er oppegående nok til å se på medisinsk fakta vet at det er et ganske så ufarlig virus hysterikere som deg og andre sprer ubegrunnet frykt over. Skjønner ikke hvor mange ganger jeg må nevne her i tråden at norge burde åpnet fullstendig for lengst. Smittetall er fullstendig irrelevant og bør fjernes fra alle nyhetssteder omgående. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (5 minutter siden):

De som er oppegående nok til å se på medisinsk fakta vet at det er et ganske så ufarlig virus hysterikere som deg og andre sprer ubegrunnet frykt over.

Ah, de oppegående ja. Bare så dumt de ikke er å finne blant de som styrer i Norge og i andre land.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (10 minutter siden):

Jeg snakker om hele verdenen, ikke bare norge. De som er oppegående nok til å se på medisinsk fakta vet at det er et ganske så ufarlig virus hysterikere som deg og andre sprer ubegrunnet frykt over. Skjønner ikke hvor mange ganger jeg må nevne her i tråden at norge burde åpnet fullstendig for lengst. Smittetall er fullstendig irrelevant og bør fjernes fra alle nyhetssteder omgående. 

Hahaha, javel. Skikkelig hysteri og frykt jeg sprer her nå, gitt! Om du synes det er skremmende at jeg for eksempel poster veldig positive data om god vaksineeffekt på Delta-varianten her så anbefaler jeg å heller logge av litt. Dette er ikke noe man trenger å gå rundt å være redd for, det blir irrasjonelt.

Jeg tror nok sånne avgjørelser er best å overlate til de som har peiling, som eksperter, fagfolk, forskere, WHO, nasjonale institusjoner og til slutt myndigheter. De som er oppegående og kunnskapsrike nok til å vurdere medisinske fakta. Ikke Quakecry som er redd for «hysteri» på et forum, eller hvem som helst annen her.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Snikpellik said:

Hahaha, javel. Skikkelig hysteri og frykt jeg sprer her nå, gitt! Om du synes det er skremmende at jeg for eksempel poster veldig positive data om god vaksineeffekt på Delta-varianten her så anbefaler jeg å heller logge av litt. Dette er ikke noe man trenger å gå rundt å være redd for, det blir irrasjonelt.

Jeg tror nok sånne avgjørelser er best å overlate til de som har peiling, som eksperter, fagfolk, forskere, WHO, nasjonale institusjoner og til slutt myndigheter. De som er oppegående og kunnskapsrike nok til å vurdere medisinske fakta. Ikke Quakecry som er redd for «hysteri» på et forum, eller hvem som helst annen her.

Men det er jo dem jeg har hentet utsagnene mine gjennom hele tiden her fra? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Quakecry said:

Selv om du hadde rett er jo 3 prosent sjangse ingenting lol. 

Øøøø, nei det er det ikke? 3.5% betyr at hvis hele min gamle ungdomskole klasse på 29stk ble smitta, må vi forvente at en av oss blir innlagt. Det blir en kjedelig reunion.

3.5% er skyhøyt når det er snakk om en svært smittsom sykdom.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (22 minutter siden):

3.5% betyr at hvis hele min gamle ungdomskole klasse på 29stk ble smitta, må vi forvente at en av oss blir innlagt. Det blir en kjedelig reunion.

Nå har vi gått gjennom "moderviruset" og flere mutasjoner der mange har blitt smittet, og har vel ikke observert akkurat dette. Selv ikke før vaksinen kom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Budeia said:

Nå har vi gått gjennom "moderviruset" og flere mutasjoner der mange har blitt smittet, og har vel ikke observert akkurat dette. Selv ikke før vaksinen kom. 

3.5% er nøyaktig hva det betyr. Du er gjerne velkommen til å regne det ut selv, utregningsmetoden er tross alt noe man lærer på videregående, men hvis du trenger assistanse er det bare å si ifra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (15 minutter siden):

Nå har vi gått gjennom "moderviruset" og flere mutasjoner der mange har blitt smittet, og har vel ikke observert akkurat dette. Selv ikke før vaksinen kom. 

Vi har observert nøyaktig akkurat dette, som sagt i perioden desember til mars forrige vinterhalvår. Da ble 3,5% av de påvist smittede i alderen 30-39 år med Alfa-varianten innlagt på sykehus. Som lenket til noen poster over denne.

Tallene er nok ikke like høye nå, trolig ikke på langt nær, men dette er som sagt tall som er veldig enkle å forstå og fakta som ikke kan bestrides - med mindre man har andre kilder for sykehusinnleggelser i Norge enn norske helsemyndigheter har, og det regner jeg med du ikke sitter på :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Quote

 

Eksploderer på Gran Canaria

For litt over to uker siden var det bare 12 nye smittetilfeller på en dag på Gran Canaria. For litt over en uke siden var det fortsatt under hundre om dagen. I dag ble 231 nye tilfeller påvist. Den eksplosive økningen har fått helsemyndighetene til å slå alarm

 

Snart kommer alle disse hjem.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
nirolo skrev (2 timer siden):

Ah, de oppegående ja. Bare så dumt de ikke er å finne blant de som styrer i Norge og i andre land.

Har vel noe med at folk så vidt tør å prate imot narrativet som er pushet siden starten.

Man er jo bestemor morder, tenker ikke på de svake, osv osv bare man åpner kjeften mot tiltak som eks i vinter.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...