Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jallajall skrev (15 minutter siden):

Det blir nok bedre nå som de skal begynne og gå dør-til-dør og oppsøke ikke-vaksinerte ;)

Ja, det blir det selvfølgelig - spesielt når det gjøres til en lokal dugnad. Om det ikke ender med vaksinering for på langt nær alle, vil det kunne bidra til å øke kunnskapen og tilgjengeligheten. For mange er det like mye et spørsmål om kunnskap og tilgjengelighet som det er skepsis. Amerikanere er rå på frivillighet og å stille opp for lokalsamfunnet, så det er fint at det kan brukes som et verktøy i målet om å vaksinere flest mulig slik at man kan oppnå flokkimmunitet og komme seg ut av pandemien. Selv om enkelte republikanere selvsagt mener det er nærmest et overgrep fra myndighetene og lignende rør.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Snikpellik said:

Ja, det blir det selvfølgelig - spesielt når det gjøres til en lokal dugnad. Om det ikke ender med vaksinering for på langt nær alle, vil det kunne bidra til å øke kunnskapen og tilgjengeligheten.

Hva baserer du dette på?
Jeg har ikke sett noe fra ikke-vaksinerte som tyder på det er dette som som skal til, tvert i mot har jeg sett utallige kommentarer fra folk som verken ønsker eller har behov for at andre skal komme å knakke på døra for å prøve å overtale de til å ta en vaksine de allerede har bestemt seg for at de ikke ønsker å ta på dette tidspunktet.
Hva er ratioen, hvor mange flere antas å bli vaksinert med door-to-door vs hvor mange antas å bare bli enda mer anti?
 

Lenke til kommentar
jallajall skrev (13 minutter siden):

Hva baserer du dette på?

Det er bare å se på for eksempel suksessen med å tilgjengeliggjøre vaksinene til drop-in på lokale apoteker, og kampanjene rundt dette. Mange som var skeptiske ombestemte seg, for nå fikk de korrekt og god informasjon av helsearbeidere i sitt nærmiljø som de stolte på, i tillegg til at det økte tilgjengeligheten betraktelig i noen områder.

De mest bastante motstanderne av å bli vaksinert kommer ikke til å endre seg, og de kommer til å fortsette å skrike høyest med motstand mot dette på internett også. Men en strategi hvor man har en mer "neighborly" tilnærming har jeg tro på at kan føre til at flere sier ja. Det er avgjørende for USA at man får satt flere vaksiner, så hvorfor ikke prøve dette også.

"Door knocking" er allerede blitt gjort i noen delstater (Alabama, Florida, Georgia), og det har fungert. De fleste republikanerne støtter strategien er det verdt å nevne, med unntak av noen som bruker saken for egen politisk vinning og bruker retorikk som "hva blir det neste, skal myndighetene komme og ta våpnene våre også nå?".

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Snikpellik said:

Det er bare å se på for eksempel suksessen med å tilgjengeliggjøre vaksinene til drop-in på lokale apoteker, og kampanjene rundt dette. Mange som var skeptiske ombestemte seg, for nå fikk de korrekt og god informasjon av helsearbeidere i sitt nærmiljø som de stolte på, i tillegg til at det økte tilgjengeligheten betraktelig i noen områder.

Disse kampanjene pågår for fullt enda. Det er likevel ganske vesentlig forskjell på å gjøre vaksinen tilgjengelig kontra å gå dør-til-dør. En av begrunnelsene som brukes er at den ikke har vært tilgjengelig for folk, hva med heller prøve en "Vil du ta vaksinene hjemme i stedet for å komme til oss? Kontakt oss"? I stedet for å oppsøke folk i sitt hjem, kan heller folk som vil ha vaksinen men ikke har tid til å gå å ta den ringe/tekste/worldwidewebbe også komme personell hjem til deg da på et ønsket tidspunkt.
 

Lenke til kommentar
Sitat

The differences between Republicans and Democrats on the issue of vaccinations are stark, just as they were about reopening the economy during the worst of the pandemic. The survey finds that 86 percent of Democrats have received at least one shot of a vaccine, compared with 45 percent of Republicans. Another 7 percent of Democrats say they are likely to do so, compared with 4 percent of Republicans.

But while 6 percent of Democrats say they aren’t likely to get vaccinated, 47 percent of Republicans fall into that camp, with 38 percent of Republicans overall saying they will definitely not get shots against the virus.

Most independents (54 percent) say they have received at least one shot and another 11 percent say they are likely to do so. Among independents, 22 percent say they will definitely not get vaccinated.

https://www.washingtonpost.com/politics/post-abc-poll-biden/2021/07/03/54e95b6e-db43-11eb-8fb8-aea56b785b00_story.html

Enorme forskjeller mellom demokrater og republikanere. Nesten halvparten av republikanske velgere vil ikke vaksinere seg (!). Blir vanskelig for Biden å nå 70%-målet da.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg er bekymret for forholdet til Kina. Det er sterke krefter innad i Kina som trekker i gammelkommunistisk retning. I tillegg er det mange i USA som lengter etter å demonisere Kina, slik at USA kan kjempe for å beholde sin ökonomiske dominans. Jeg tror det er håplöst. Svaret er India. 

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (9 timer siden):

Hunter Biden laptop bilder er nå kommet ut. Se her dere!

Laptopen som Hunter Biden eller noen andre leverte inn til en person som ikke har sterkt nok syn til å vite hvem som leverte den inn og som kontaktet Trump sin advokat Rudy Guiliani da mannen som leverte inn de tre laptopene ikke leverte noe telefonnummer og ikke kom for å hente dem og tok en kopi av dem før han overleverte dem til FBI og sendte kopien til Rudy Guiliani som spurte konservative propagandaspredere om hvem som ville spre innholdet på disken uten å finne noen halvveis respektable kilder som ville publisere utenå verifiser at den var ekte før New York Post meldte seg og en journalist som nektet å ha navnet sitt svertet av artikkelen holdt seg for nesen og postet innhold fra denne harddisken i en artikkel uten journalistens navn, slik at andre konservative propagandaspredere kunne skrive "reportedly"-artikler om saken med NY Post som kilde..?

Den laptopen..?

Altså.
Jeg tviler ikke på at noe av innholdet faktisk stammer fra Hunter Biden fra da han drev i Ukraina -- iblandet en hel del materiale fra GRU og/eller andre kilder som Guiliani har brukt fra mafianettverket sitt -- men ideen om at Hunter Biden leverte inn denne laptopen til en blind Trump-fan og aldri hentet den er bare latterlig, og da er desverre integrititen deretter: Latterlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 timer siden):

Altså.
Jeg tviler ikke på at noe av innholdet faktisk stammer fra Hunter Biden fra da han drev i Ukraina -- iblandet en hel del materiale fra GRU og/eller andre kilder som Guiliani har brukt fra mafianettverket sitt -- men ideen om at Hunter Biden leverte inn denne laptopen til en blind Trump-fan og aldri hentet den er bare latterlig, og da er desverre integrititen deretter: Latterlig.

Hvordan har GRU fått fatt i alt dette matrialet da? Har de klonet Hunters laptop i et spion stunt og deretter blandet inn litt 'fri fiction' for å sverte Hunter for så å levere den inn til denne svaksynte butikk eieren? Hvordan vet du at han er Trump fan? Hva skal den mannen (Hunter Biden) måtte gjøre for å havne i fengsel? Har bruker narkotika. Han bruker tjenester fra prostituerte som far betaler, han bryter våpen lover og lyver i retten (farskaps sak i Nevada) hvor han sier at han ikke eier ei krone mens han lever i en $12000 i måneden leilighet i Hollywood. Det siste stuntet er at nå er han kunstner som selger bilder for 500K $! Og det HVITE HUS sier at ingen skal få vite hvem som kjøper bildene. Du er ikke dum Red.

Over til noe annet. Amazon sier opp folk som jobber for dem via algoritme. De får fyken av en robot. Utopisk. Her er linken dere.

 

Lenke til kommentar
jallajall skrev (24 minutter siden):

Biden om voting laws:
We’re facing the most significant test of our democracy since the Civil War.

Jeg levde ikke under Jim Crow, men det kan neppe ha vært så ille som jeg tidligere har trodd.
 

 

Jeg levde under Jim Crow i North Carolina. En svarte mann banket på døren til huset vårt og ble arrestert fordi han var på den galt siden av småbyen  vår.  
 

Dette skjedde flere ganger i delstaten min
image.jpeg.48899ce163f1b5fd40db6931de994699.jpeg
 Det burde ikke latterligjøres

 

 

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (27 minutter siden):

Jeg levde ikke under Jim Crow, men det kan neppe ha vært så ille som jeg tidligere har trodd.

Lett å sitte nå og latterliggjøre det som reelt var grusom rasisme og forfølgelse av afro-amerikanere. 

jallajall skrev (27 minutter siden):

Biden om voting laws:
We’re facing the most significant test of our democracy since the Civil War.

Det har han nok rett i, og det er også helt i tråd med hva eksperter sier. Når det nå av republikanere innføres så mange lover som begrenser og vanskeliggjør mulighetene for folk til å avgi sin stemme i valg, så står demokratiet på prøve i disse delstatene og dermed for USA. 

Landet har falt på demokrati-indeksen de siste årene, og er nå beskrevet som et "flawed democracy". Norge topper lista som vanlig.

2 out of 3 Americans believe U.S. democracy is under threat
https://www.pbs.org/newshour/politics/2-out-of-3-americans-believe-u-s-democracy-is-under-threat

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...