Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Valguken


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Republikanarane fryktar Trump. Så enkelt er det.

Fordi han har mange supporterar og fordi dei trur han kjem til å stille om 4 år. Aller helst ønsker dei nok at han ikkje vil stille på nytt om 4 år, men dei fryktar at han gjer det, og sidan han har så mange tilhengarar så tør dei ikkje sei imot fordi dei er redd for å ikkje bli gjennvalgt sjølv. Alternativt kanskje til og med redd for reprisaliar frå tilhengarane hans. 

Kan sjåast på som ein mafiaboss som styrer og som har bermen under seg til å gjere drittjobben (satt på spissen).

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (2 minutter siden):

Som ofte tidligere sliter jeg med å bestemme meg for om Trump og leiren hans rett og slett ikke skjønner stemmetelling, valg og hvordan alt foregår eller om de med vilje sprer alle disse "unøyaktighetene". 

Ikke enten eller, men både uvitenhet og bevisst trolling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (14 minutter siden):

Som ofte tidligere sliter jeg med å bestemme meg for om Trump og leiren hans rett og slett ikke skjønner stemmetelling, valg og hvordan alt foregår eller om de med vilje sprer alle disse "unøyaktighetene". 

Det er lett å ikke tro på noe offisielt hvis du mistenker nesten alle myndigheter.  Tro på valgresultatene krever at du mener de fleste arbeiderne er ærlige og ikke jobber sammen til å jukse. Trumpister har ikke trodd på myndighetene i lang tid, det er lite overraskende at tro på «deep State» valgresultatene mangler.  

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (20 minutter siden):

Tror det er en god miks. Noen tror på det, andre sprer misinformasjon med vilje. Skjønner det slik at en del mener det er ok å stjele valget så lenge man gjør det for de riktige grunnene. Man må jo unngå at Biden ødelegger landet ved å gjøre det om til en sosialiststat...

Sosialiststat som Norge?   Ren fantasi!

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (24 minutter siden):

Tror det er en god miks. Noen tror på det, andre sprer misinformasjon med vilje. Skjønner det slik at en del mener det er ok å stjele valget så lenge man gjør det for de riktige grunnene. Man må jo unngå at Biden ødelegger landet ved å gjøre det om til en sosialiststat...

Er ikke Biden hardcore Kommunist?

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 time siden):

Hvis man med "kommunist" mener litt til venstre for høyreekstreme, jepp!

Biden er ikke i nærheten av å være så høyre. Hans Olav Lahlum plassere ham litt til høyre i Arbeiderpartiet omtrent "sentrum" og Kamala godt til venstre for dette, under valgsendingen. 

Lenke til kommentar
33 minutes ago, bshagen said:

Wow.   Er dette slik folk ser på USA? Høyreekstremistisk? 

For tiden ser man mer på USA som en total vits og et patetisk eksempel. USA under Trump har lite med høyre eller venstre å gjøre... det er bare trist og patetisk at en nasjon kan falle så dypt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 hours ago, bshagen said:

Biden er ikke i nærheten av å være så høyre. Hans Olav Lahlum plassere ham litt til høyre i Arbeiderpartiet omtrent "sentrum" og Kamala godt til venstre for dette, under valgsendingen. 

Jeg overdrev litt. Men seriøst vil jeg si Biden er nærmere å være høyreekstremist enn å være kommunist. Og jeg vil plassere han såvidt til høyre for sentrum. USA har nesten ingen venstreside å snakke om.

Da er det fullstendig bisart å se f.eks eks-cubanere sammenligne Biden med Castro. Og forklare at Trump må vinne ellers vil Biden gjøre med USA som Castro gjorde med Cuba. Jeg kan ikke skjønne hvilken planet de lever på.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...