Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Valguken


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (40 minutter siden):

Det ser ut til at denne administrasjonen ender der den begynte - ved å lyve om størrelsen på folkemengder:

Det er langt fra én million mennesker, så langt maksimalt noen få tusen ut fra oversiktsbildene fra DC. EDIT: Det meldes fra flere om rundt 5-7000.

Live:


Noen hundre skjeggete, solbrillekledde menn i svart og gult er også på plass. Men dette er ikke Lillestrøm-supportere, det er Proud Boys-medlemmer. Det er allerede meldt om knuffing og mindre slåsskamper mellom disse og noen motdemonstranter. Konspirasjonsteoretikeren Alex Jones som står bak InfoWars er observert blant dem.

 

Update:

Nå er de på vei mot høyesterett. Derfra går turen mot White House.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Laffe skrev (21 minutter siden):

Morsomt å se at PB blir ansett som nazistiske av medier når det i realiteten er at lederen deres er svart. LOL amøbe delux

De beskrives vel oftest som "white supremacists" eller "far right militia", som er korrekt nok til at selv Trump anerkjente dem som dette til slutt. Men Proud Boys har mange medlemmer som har tilknytning til nynazistiske grupper og miljøer, for eksempel Patriot Front.

En av deres ledere siteres på dette:

Sitat

Civil war brewing inside Proud Boys as the top leader says he’s done pretending he isn’t a Nazi

“Due to the recent failure of Proud Boy Chairman Enrique Tarrio to conduct himself with honor and courage on the battlefield, it has been decided that I Kyle Chapman reassume my post as President of Proud Boys effective immediately,” Chapman wrote.

“We will no longer cuck to the left by appointing token negroes as our leaders. We will no longer allow homosexuals or other ‘undesirables’ into our ranks. We will confront the Zionist criminals who wish to destroy our civilization.”

He also made clear that he believed talk of defending “Western Civilization” was really just a racist dog whistle all along.

“We recognize that the West was built by the White Race alone and we owe nothing to any other race,” he wrote.

https://www.rawstory.com/2020/11/civil-war-brewing-inside-proud-boys-as-top-leader-says-hes-done-pretending-isnt-a-nazi/

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

De beskrives vel oftest som "white supremacists" eller "far right militia", som er korrekt nok. Men Proud Boys har mange medlemmer som har tilknytning til nynazistiske grupper og miljøer, for eksempel Patriot Front.

En av deres ledere siteres på dette:

https://www.rawstory.com/2020/11/civil-war-brewing-inside-proud-boys-as-top-leader-says-hes-done-pretending-isnt-a-nazi/

Kan vel si det samme for andre grupperinger. Forskjellen er at dem har valgt kubaneren som hsr mørkhud. Tviler på at nazistiske organisasjoner ville ha gjort det 

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

 

...

Nei, det er å kalle en spade for en spade.
Bokstavelig talt.

Proud Boys er en blanding av ny-nazister og ny-fascister.

Jaha.. så hva er begrunnelsen for at dem har valgt frontfiguren? Jaa, stemmer. For å ikke bli ansett som rasister.. *host* konspirasjonsteori 

Lenke til kommentar
Laffe skrev (20 minutter siden):

Kan vel si det samme for andre grupperinger. Forskjellen er at dem har valgt kubaneren som hsr mørkhud. Tviler på at nazistiske organisasjoner ville ha gjort det 

Usikker på hva du prøver å diskutere/kverulere om her. Proud Boys er ikke en nazistisk organisasjon i seg selv, men har elementer og medlemmer som er nynazister, eller linket til slike grupper. Blant mye annet. Det virker nesten som du er livredd for at noe skal bli kalt nazistisk og føler for å beskytte denne gruppa, antar det ikke er tilfellet. 

Trump-supportere roper nå navnet til Alex Jones. Sånn har det visst blitt.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Laffe skrev (36 minutter siden):

Jaha.. så hva er begrunnelsen for at dem har valgt frontfiguren? Jaa, stemmer. For å ikke bli ansett som rasister.. *host* konspirasjonsteori 

...nå er ikke jeg høyreekstrem, og har ingen anelse om hva som foregår inni hodene til idioter uten moralsk integritet utad eller innad -- så jeg kan ikke svare for verken hvorfor så mange av dem ikke vet at de er medlem av en nynazistisk organisasjon, eller hvorfor rasistiske fascister velger en afro-cubaner til leder.
Det er dog verken noe overraskende eller selvmotsigende i at idioter gjør idiotiske ting som får dem til å fremstå som enda mer idiot enn at de er høyreekstreme -- som det å velge en afro-kubansk fascist som leder for en organisasjon som er best kjent for fascisme og nynazisme.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

...nå er ikke jeg høyreekstrem, og har ingen anelse om hva som foregår inni hodene til idioter uten moralsk integritet utad eller innad -- så jeg kan ikke svare for verken hvorfor så mange av dem ikke vet at de er medlem av en nynazistisk organisasjon, eller hvorfor rasistiske fascister velger en afro-cubaner til leder.
Det er dog verken noe overraskende eller selvmotsigende i at idioter gjør idiotiske ting som får dem til å fremstå som enda mer idiot enn at de er høyreekstreme -- som det å velge en afro-kubansk fascist som leder for en organisasjon som er best kjent for fascisme og nynazisme.

Saken er at man nødvendigvis ikke er rasist bare fordi man støtter en organisasjon??

Jeg støtter BLM, på lik linje som jeg støtter PB. gjør dette meg til en ultra rasist? I og med at brgge sider anser hverandre for rasisme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Laffe skrev (26 minutter siden):

Saken er at man nødvendigvis ikke er rasist bare fordi man støtter en organisasjon??

Jeg støtter BLM, på lik linje som jeg støtter PB. gjør dette meg til en ultra rasist? I og med at brgge sider anser hverandre for rasisme?

Om du støtter Proud Boys, så støtter du rasisme, nynazisme og fascisme, absolutt.

De har gode propagandanettverk, så jeg tviler ikke på at du er grovt misinformert om hvem de er og hva de står for, fra medier som utgir seg for å være seriøse, men som i praksis er pro-fascister.

Den tidligere lederen deres er sitert over her, hvor han uttrykker misnøye over hvor langt organisasjonen er villig til å svelge hundefløyten for å unngått å bli kritisert -- mangel på på den hvite stoltheten de ble bygget på.

Og wikipedia gjør også en grei nok jobb:

The Proud Boys is a far-right,[2][3] neo-fascist[4] and male-only political organization[5] that promotes and engages in political violence in the United States and Canada.[6][7][8][9][10] While the group officially rejects racism, several members have been affiliated with white supremacy, and the Proud Boys has been described by US intelligence organisations as "a dangerous white supremacist group."

https://en.wikipedia.org/wiki/Proud_Boys

---

Hvordan i alle dager kom du til å støtte Proud Boys..?
Politisk underholdning på YouTube..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 6
Lenke til kommentar
0laf skrev (27 minutter siden):

Samtidig demonstrerer 1 MILLION mennesker for Trump.

At administrasjonen ikke kan telle, vet vi fra før, det faktiske tallet anslås til 5-7000.
 

Spoiler

 

 

Det anslås til et sted mellom 20 og 30.000 nå. Et par hundre av de skal være Proud Boys. Andre ekstremistgrupper er også til stede. Fortsatt fryktelig langt fra en million ja, som skrevet på forrige side; Trump-administrasjonen ender der den begynte - ved å lyve om størrelsen på folkemengder.

Ellers får ikke dette så stor oppmerksomhet i de amerikanske mediene som man skulle tro. Det går foreløpig greit for seg, noe fordi det knapt har møtt opp noen for å motdemonstrere, det har vært mye fokus på at det ikke er noe poeng og kan føre til bråk. Men det er skummelt hva som potensielt kan skje utover i kvelden når det blir mørkt, så faren er ikke over.

Donald Trump er på golfklubben sin som vanlig, og det har samlet seg noen titalls av Trump-demonstrantene der.

Joe Biden på sin side er ute på sykkeltur i Delaware i dag:

bidens-biking-2-gty-rc-201114_1605375289

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
xRun skrev (30 minutter siden):

Historieprofessor Timothy Snyder ved Yale som har skrevet flere bøker om hvordan demokratier går til grunne, har postet en tråd hvor han beskriver Trumps forsøk på å fornekte valgresultatet.

Kort utdrag fra tråden, les gjerne hele:

 

...

Det som er mest utrolig er hvordan folk som bor i USA -- på begge sider av spekteret -- fremdeles benekter at Trump er en autoritær fascist, som bokstavelig talt prøver å kuppe makten i minst fire år til.

Folk har kalt meg venstreekstrem for å påpeke hvor grovt Trump heller over på feil side av fascisme vs demokrati, og har nektet å ta kritikken min alvorlig, selv når kildene er vanntette.

Det forstås hvordan diktaturer oppstår -- fordi befolkningen nekter å innse hva som foregår under nesen deres og bak ryggen deres, og nekter å tro at deres venner støtter autoritære fascister.

---

Hva hadde skjedd om Trump fikk makten til å bruke politi og militæret mot eget folk..?
Han ville allerede vært diktator og det ville ikke vært noe valg i år.
Det er bare folk som ikke forstår Trump som kan finne på å tro noe annet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...