Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

N o r e n g skrev (1 minutt siden):

FSR kan ikke oppskalere fra 1280x720 til 2560x1440 og gi lignende resultater som DLSS.

Det er ingen garanti for at DLSS eller FSR blir bedre over tid, selv om det er mulig at det skjer. Ikke baser kjøp på løfter eller håp om hva som kan skje, se på hva som er status i dag.

Samme greia med "Fine Wine"

Du utelater at oppskalering fra 720p er nokså håpløst med begge teknologiene og ikke anbefalt ut i fra det jeg har sett av YouTube-videoer. Det beste er jo å oppskalere fra minimum 1080p for 1440p og 1440p opp til 4K for de som spiller med den oppløsningen. 
 

jeg baserer mine kjøp på tilgjengelighet. Nvidia-kort har vært «umulig» å få tak i, så jeg plukket opp en 6900XT til 13k på Finn. Det har vært et sabla godt kjøp markedet tatt i betraktning. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Nizzen said:

Mulig folk er fornøyd med å spille på lavere oppløsning. Folk er jo vant med det i årtider :)

Får man mere inputlag med FSR? Jeg merker litt innputlag med dlss, og det irriterer meg mest.

Siden ingen klarte å svare på om det blir inputlag med FSR, så regner jeg med at ingen her gidder å bruke FSR.  Sier vel sitt om FSR 😛

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 time siden):

Siden ingen klarte å svare på om det blir inputlag med FSR, så regner jeg med at ingen her gidder å bruke FSR.  Sier vel sitt om FSR 😛

Problemet er at du spør etter informasjon for en teknologi som knapt er noen uker gammel, og på samme måte som i DLSS 1.0 sin barndom er det fortsatt veldig få spill som støtter funksjonen. Jeg merker ingen input lag ved å kjøre FSR i Chernobylite, men ei heller merket jeg noe input lag ved bruk av DLSS de par årene jeg hadde 2080ti. Så jeg er vel i den forstand ikke rette personen å spørre. 

Om du faktisk interesserer deg for å finne ut mer om teknologien bak kan du sjekke ut Gamers Nexus sin analyse av teknologien i sin tidlige barndom 

 

Lenke til kommentar

 

19 hours ago, Nizzen said:

Siden ingen klarte å svare på om det blir inputlag med FSR, så regner jeg med at ingen her gidder å bruke FSR.  Sier vel sitt om FSR 😛

Prøvde meg litt med FSR med et gtx 1070 i Necromunda hired gun og merket ikke noe input lag der men, det er jo ikke et online spill så 😅

Ok fps boost da i 1080p, 79fps uten FSR øverst og 112 under med FSR Ultra quality, og skarpere bilde (pussig nok). Av en eller annen grunn så vil ikke steam fps overlayet dukke opp på screensene..

Edit: Brukte spillet sin fps counter og FSR gir tilsynelatende mindre input lag her med 9,50ms vs 13,17ms

 

 

20210808110632_1.jpg

20210808110655_1.jpg

20210808111627_1.jpg

20210808111637_1.jpg

Endret av Ooinaru
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Arqiboy skrev (1 minutt siden):

Tviler. De ble lagt ut for 8690,- ved lansering av referansemodellene.

 

Arqiboy skrev (Akkurat nå):

Hvis du kjøpte i utlandet har du ikke reklamasjonsrett å lene deg på. Neppe sammenlignbart. 
 

utover det står poenget ditt seg. Prisene er absurde. 

Kjøpt på komplett, og jeg har en grei % der 😉

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (2 timer siden):

Hmmm..

 

6600xt er lagt ut for ca 7000kr. Strix er ca 8000kr

 

Er dette konkurrent til 3060ti?

Når butikkene blir skalpere :( MSRP skal vell være 349usd så hadde prisene vært normale burde de kosta ca 4k for budsjettmodellene. Det går an å få tak i 3060 til godt under 6k så at 6600XT skal koste over 7k gir ingen mening. AMD selv har vell sagt at ytelsa blir litt over 3060, 3060ti er et godt stykke foran 3060, 6700XT er bare såvidt raskere enn 3060ti.

Lenke til kommentar

Jeg blir ikke sjokkert om Komplett legger ut en håndfull av én simpel modell til "MSRP" som vel blir 4300,- eller deromkring, de gjorde det til 6700XT (XFX SWFT 309 til 5099) og 3060ti (var vel flere rundt 5000-5500) før alle senere slipp ble til skampris.

Endret av Fhawkner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...