Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Simen1 skrev (3 minutter siden):

Hvorfor tenke på nytt skjermkort nå for tida? Prisene er på en slags historisk topp. Legg tanken i dvale et halvt - helt år så har garantert teknologien gått videre pluss at prisene har normalisert seg.

På den andre siden fikk jeg nesten 10K på bruktmarkedet for mitt 2 år gamle 2080ti, så det balanserer seg på en måte litt ut om en føler for å oppgradere nå.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Cowboystrekk said:

Skal ligge rundt 30 i ethereum visstnok. Er vell ok kort om du spiller i 1080p og har PCIe 4.0, men 3060 fremstår som bedre om prisen blir ca den samme.

Greier 30 MH/s med et RX570 8 GB (kostet 1800,- nytt i 2018), så det er jo ikke direkte imponerende. Virker som om 6000-serien er bedre på gaming enn mining.  Byttet fra RX5700 til 3060, synes de virker ca. like på min gaming (1440p, ikke de nyeste spillene, nistirrer ikke på FPS). 

Lenke til kommentar
JetzBullet skrev (16 timer siden):

Interessant! Ikke ulik min score(XFX 6900XT Merc);

https://www.3dmark.com/spy/22083305

...men ser du henter poeng mer på å overklokke cpu/minne. Kjører kun PBO på CPU og lett overklokk+undervolt på GPU.

Gikk forøvrig opp fra 19298 som høyeste score til 19920 etter installasjon av Win 11...

 

Edit: feil link

Endret av BioNor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (1 time siden):

https://www.komplett.no/product/1191481/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/xfx-radeon-rx6600xt-qick308-black 

Dette var ikke så ille, 10-15% raskere enn 3060, lavere strømforbruk og pr nå 1k billigere enn nærmeste konkurrent (GB 3060 aorus på NoN). Dog burde det max kosta 3.5k mtp at 5700XT som er såvidt tregere kosta 4k for 2 år siden. 

Lurer på hvilke uforløste resurser som ligger i det kortet når XFX anbefaler 750 watt PSU 😅 

https://www.xfxforce.com/shop/xfx-speedster-qick-308-amd-radeon-tm-rx-6600-xt-black#2

Lenke til kommentar
leifeinar skrev (8 minutter siden):

Til og med på lager 😊 

Funfact her, youtube. "techyesCity" undervolter kortet til rundt 80w og taper 2 fps i 4k tomb raider test. Utrolig effektivt kort hvis det stemmer. 

Håper det er strømgjerrig og stille for nå har eg bestilt quick308 kortet. Dual bios ser det også ut som det har. 

Endret av Rotenon
Lenke til kommentar
13 minutes ago, leifeinar said:

Til og med på lager 😊 

Funfact her, youtube. "techyesCity" undervolter kortet til rundt 80w og taper 2 fps i 4k tomb raider test. Utrolig effektivt kort hvis det stemmer. 

Det første jeg tenker på med et skjermkort til 4700kr er å undervolte det, for å få litt mindre ytelse.

Nei 🤣

Jeg tenker: Hvordan få den til å trekke mye mere strøm, slik at den yter mere for de 4700 kronene 🎅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 time siden):

Det første jeg tenker på med et skjermkort til 4700kr er å undervolte det, for å få litt mindre ytelse.

Nei 🤣

Jeg tenker: Hvordan få den til å trekke mye mere strøm, slik at den yter mere for de 4700 kronene 🎅

Støy og varmeutvikling (spesielt om sommeten) er relevant for mange av oss ;) Men har man bra kjøler som støyer lite så kjør på! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...